Lösenord för min inloggade appar ?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Oceanic, 16 sept 2014.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 406
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Många av apparna man använder t.e.x KiK och instagram medmera behöver man bara slå in lösenordet första gången man loggar in, i mitt fal kan jag inte minnas när jag logga in senast med t.e.x KiK måste varit säkert 2 år sedan..och kommer därför inte ihåg mitt lösenord.. Finns det någon app eller något annat sätt
    som gör att jag kan se alla lösenord för mina inloggade appar jag använder ?

    Ska köpa ny telefon snart vore piss om man inte kan logga in för man glömt lösenorden..
     
  2. Brask

    Brask Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Enklast är nog bara att gå till appens hemsida eller logga ur och välja glömt lösenord.

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
  3. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Börja använd t.ex Lastpass och migrera allt dit innan du byter telefon? Kan finnas appar för det men då behövs nog root och jag hoppas att de flesta lösenord är hashade eller krypterade på enheten. Förhoppningsvis enbart sparat som hash och inte plaintext. Är det krypterat får du nog kolla i källkoden för att komma åt lösenorden.

    Kort svar:
    Använd "glömt lösenord" funktioner på apparna och börja använd lösenords-hanterare. Det finns flera olika tjänster och de har behandlats på forumet flera gånger (sökfunktionen).