![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jun 2010
Operatör: Halebop Telefon: HTC Desire Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Kommer ha ett krav på 320x480 pixlars skärm. just FYI |
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: jul 2009
Operatör: Telenor Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Orginal Tack: 1
Tackad 6 ggr i 5 inlägg
|
Snart har då alla banker en app, förutom min. Grattis!
Jäkla Danske bank. Fick detta i förra veckan när jag mailade och frågade. Hej! Tack för ditt mail. För tillfället finns det inga planer på att släppa en appilikation till Android. Du är också välkommen att kontakta vår Kundservice på telefonnummer 0752-48 45 42 eller skicka oss ett meddelande via Hembanken för att snabbt få svar på dina frågor eller få hjälp med att utföra dina bankärenden. |
|
|
|
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jag fick två mail, första:
Hej Vi kommer först att ta fram en applikation till I-Phone. Men, naturligtvis är det även intressant att sedan ta fram en applikation för Androider. Jag kan dock inte säga när en sådan applikation skulle finnas på plats. Tyvärr lär det nog dröja ett tag. ![]() Men sedan två timmar senare kom detta: Hej Jag svarade dig tidigare idag angående applikation till Android. Och jag är glad att kunna berätta att jag redan nu har fått andra, och positivare, besked än de jag gav dig. Den applikation vi håller på att utveckla nu är inte specifikt framtagen för Iphone utan kommer att vara tillgänglig för en bredare målgrupp. Tjänsten kommer att anpassas för smartphones/surfmobiler som har en skärmupplösning på minst 320x480 pixlar och den kommer primärt att stödja Iphones och telefoner med operativsysmet Android och Symbian. Glädjande besked i midsommartid. Glad midsommar! Nog var det glädjande besked. GO Länsförsäkringar! ![]() Men det låter inte som en vanlig app. iofs. va? |
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Operatör: Telenor Telefon: HTC Legend Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Me like! Skönt med en officiell app från Länsförsäkringar!
|
|
|
|
|
|
#5 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Nexus One Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 0
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Jag har tidigare varit på dem några gånger, senast för en vecka sedan. Det svar jag har fått är att de arbetar på någon form av webb-baserad lösning. De skrev inte mer ingående om det. Jag tolkade det som att de menade en hemsida anpassad för mobiler. Men vad vet jag, förhoppningsvis har jag fel och ett riktigt program kommer.
|
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tack: 1
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: jan 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Acer Liquid ROM: LiquidNext 1.9.2 (GB 2.3.7) Tema: Minimal Magic Launcher: Go Launcher EX Tack: 2
Tackad 6 ggr i 4 inlägg
|
Tråkigt om det handlar om en mobil-hemsida, men det är ju bättre än inget
|
|
|
#8 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: nov 2009
Operatör: Telia Telefon: Sony Xperia S ROM: Original Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 8
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Citat:
Så det är lättare och går snabbare att uppdatera kontoinformation! (mindre data att skicka, LF's hemsida är rätt tung) |
|
|
|
|
|
|
#9 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tack: 1
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jo visserligen men personligen skulle jag föredra att använda en officiell app från min bank. Har inte så stora krav på appen egentligen, saldoinformation & möjlighet att överföra pengar mellan mina konton duger långt.
|
|
|
|
|
|
#10 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Fick nyligen detta svar efter att ha frågat om det är en mobiltjänst eller en anpassad webbsida.
Hur tolkar vi detta svar? Hej Vi kommer ta fram en mobiltjänst som i första versionen innehåller ett antal funktioner som att se saldo, överföra pengar, spärra kort med mera. Tjänsten kommer förmodligen vara färdig i början av hösten. |
|
|
|
|
|
#11 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: feb 2010
Operatör: Telia Telefon: HTC Desire Tack: 5
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
"Mobiltjänst" är ju ett tvetydigt ord, skulle kunna tolkas som en webbtjänst för mobiler. Jag tror faktiskt det handlar om det... dom borde ju rimligen börja med det iaf!
Sent from my HTC Desire using Tapatalk |
|
|
|
|
|
#12 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Telia Telefon: Google Nexus 4 ROM: Original Tack: 12
Tackad 8 ggr i 6 inlägg
|
Jag tycker att det funkar riktigt bra som det är att navigera på deras hemsida via mobilen. Flytta pengar mellan konton har man tvingats använda några gånger. Men en app skulle kanske göra det smidigare. Det drygaste med LF's hemsida är att man loggas ut om inte sidan laddat klart, en sak en app borde lösa.
|
|
|
|
|
|
#13 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: apr 2010
Operatör: Telenor Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Stock 4.0.2 Launcher: Stock,SPB Shell 3D,ssLauncher Tablet: Archos 101 Tack: 3
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Någon som har hört något nytt om det här "början av hösten" är ju snart slut?
|
|
|
|
|
|
#14 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tre Telefon: HTC Desire ROM: Original Tema: Nexus One Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Fick följande information från Länsförsäkringar idag Måndag 18 okt angående deras bank app för android!
Hej! Vår mobila tjänst kommer att lanseras inom kort. Jag har dock inget exakt datum. Håll utkik på vår lansforsakringar.se: där kommer vi att annonsera när allt är klart. Ett litet förtydligande: detta är ingen app utan en mobilanpassad webbplats. Men för dig som användare kommer du inte att märka någon skillnad. Du sparar bara en favorit på din mobiltelefons skrivbord till mobiltjänsten. Jag har själv pilotkört tjänsten, och tycker den fungerar alldeles utmärkt. Hoppas detta räcker som info åt dig. Hör av dig annars. Med vänlig hälsning Andreas Skånfors Internetansvarig Tfn/Fax: 026-14 75 18 Mobil: 070-655 43 03 E-post: andreas.skanfors@lfgavleborg.se Slottstorget 3 801 03 Gävle www.lfgavleborg.se |
|
|
|
|
|
#15 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: jan 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Acer Liquid ROM: LiquidNext 1.9.2 (GB 2.3.7) Tema: Minimal Magic Launcher: Go Launcher EX Tack: 2
Tackad 6 ggr i 4 inlägg
|
Sidan ligger uppe under m.lansforsakringar.se
OBS. Du kommer bli varnad om ogiltigt certifikat när du går in på den. Detta kommer troligen fixas innan sidan blir offentlig.
|
![]() |
| Taggar |
| app, bank, länsförsäkringar |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|