Teliaabonnemang utan bindningstid + abonnemangsförslag?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Fredrik_Spindel, 27 jul 2010.

  1. Fredrik_Spindel

    Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Telias hemsida är inte så behjälplig med all info man vill ha har jag märkt.

    Jag vill byta abonnemang från Telia Max 25 (Då de snart gör det själva eftersom jag har fyllt 26) till något annat av deras abonnemang. Kan man efter sin nuvarande bindningstid (går ut i Augusti) byta till annat abonnemang utan att signa på för typ 18/24 månader?

    Kan någon rekommendera ett bra abonnemang (Telia eller annat) med relativt mycket surf och relativt lite samtalstid till ett bra pris?
     
  2. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Sikta på ett kontantkorts-abbonemang med fast pris för surfandet.

    Själv har jag Telenor kontant, för 69:-/mån som dras från kontantkorts-saldot får du obegränsad surf i 1 Mb/s hos Telenor.

    m v h Henrik
     
  3. Aegd

    Aegd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Telia till Vänner abonnemanget är det enda du kan ta utan bindningstid. Alla surf abb. har lägsta bindningstid 24 månader.

    Jag rekommenderar att du tar ett till prata på surf och binder det i två år. Då får du abonnemanget för 29:- kronor i månaden året ut. Du får även välja tillbehör för 800:- kronor i butiken, om du inte behöver någon ny telefon. Byt därför abonnemang direkt i butik och inte online eller hos återförsäljare, då det i regel är annat som gäller där.

    Om du ABSOLUT måste ha abonnemanget obundet så tar du ett obundet till vänner abonnemang (49:-/mån) och lägger på surf tjänsten (1gig varianten) för 69:-/mån. Det blir då 118 istället för 98:- kronor i månaden, men båda tjänsterna blir obundna.
     
  4. parker

    parker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, har prövat alla möjliga konfigurationer för min U8100.
    Har redan ett google konto som fungerar utmärkt på andra telefoner och det står att det är registrerat och det synkar mina kontakter osv..
    Har prövat med bara 3g uppkoppling, bara WIFI, och båda tillsammans men när jag klickar på android market iconen kommer följande upp: