Froyo och HTC sync problem

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Cobran, 3 aug 2010.

  1. Cobran

    Cobran Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som uppgraderat till Froyo och använder HTC sync för synkning mellan outlook och Desire?

    Jag får inte synkningen av kalendern att funka från telefon till dator. Åt andra hållet är det inga problem.
    Det fungerade klockrent innan jag uppgraderade till Froyo.

    Det kanske löser sig med version 3 av HTC sync men den är väl inte tillgänglig för Desire ännu? (Och det kan väl dröja innan den släpps)

    Någon som fått synken att fungera fullt ut med version 2 av HTC Sync och Froyo?
     
  2. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem.
     
  3. Cobran

    Cobran Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok
    Tack för infon. Då kan jag anta att det finns det ett problem med den kombinationen och får istället hoppas att htc sync version 3 släpps för desire snarast och löser problemet.
     
  4. buba

    buba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ikke sikker på om dette løser problemet men, lastet ned en versjon 3 til wf eller noe annet, og den funket helt utmerket. Hadde problemer med å synke kalenderen, det virket men kom opp feilmelding at det var konverteringsfeil... Uansett nullstilte telefonen, og det også forsvant.
     
  5. Cobran

    Cobran Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inte helt säker på om jag förstod det rätt men laddade du ned version 3 som finns för wf för att använda till Desire?

    Två frågor i så fall:
    Måste man inte ange ett wf serienummer när du laddade ned? Det var där det tog stopp för mig när jag ville ladda ned version 3, för jag hade inget snr

    Fick du allt att fungera med version 3? Hade du samma problem som jag med version 2?
     
    Last edited: 8 aug 2010
  6. Cobran

    Cobran Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lyckades ladda ned version 3 och installerade den på datorn.
    Hittar min telefon men när jag försöker synka så får jag bara meddelandet att det inte går att kopiera kalenderhändelser från min enhet.
    Från dator till telefon är det inga problem
    Verkar vara samma problem som tidigare, med skillnaden att jag nu får ett felmeddelande, men det säger inget om orsaken.
     
  7. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Fan va surt! Jag kan inte heller synka kalenderdata från telefonen till datorn efter uppgradering till 2.2

    EDIT:
    Har dragit en fråga till HTC-supporten om detta..
     
    Last edited: 9 aug 2010
  8. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER


    Hur installerade du Froyo, den officiella vägen eller manuellt?
     
    Last edited: 9 aug 2010
  9. Cobran

    Cobran Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade inget eget serienummer till en wildfire men hittade den här länken som fungerade bra

    http://www.mediafire.com/?zplabey7qjsgq6f#1


    Sorry. Var så inne i htc sync så jag läste inte frågan ordentligt. Froyo installerade jag den officiella vägen dvs via meddelande från htc om uppdatering. Har inte rootat telefonen.
     
    Last edited: 9 aug 2010
  10. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nemas problemas... Hittade en länk till den nya HTC synken men tyckte den sög rejält så den avinstallerades bums. Inte samma möjligheter (typ ingen möjlighet till några inställningar alls i princip) som 2.0.33 och den svenska översättningen måste de ha kört genom Google translator el dyl :ehm:

    OK, jag lade på Froyo manuellt så tänkte om det var det som kunde spöka men tji alltså.

    Har googlat utan att finna ngn lösning. Får avvakta och se vad HTC supporten säger..
     
  11. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Svar från HTC support nedan.

    Spontant känns det som ett long shot tycker jag (?). Har ingen lust att göra en återställning såvida jag inte är säker på att det hjälper. Har bett HTC bekräfta att synkfunktionen verkligen fungerar med Froyo så att det inte är en bugg... :ehm:

    "Tack för att du kontaktar HTC. Vilket system har du på datorn? Du skulle kunna göra om systemuppdateringen. Gör en fabriksåterställning och sedan vänta i 24-48 timmar innan du gör om uppdateringen till android 2.2. Var noggrann med att göra en backup av det du sparat på ditt telefonminne."
     
  12. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Det kommer en uppdatering på HTC Sync för Desire fick jag höra från supporten igår.
    Exakt datum finns ej, men det kommer som sagt en uppdatering och ska lösa mängder med problem..
     
  13. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Intressant! Hoppas det inte är HTC Sync 3.0 de syftar på bara. I sitt nuvarande skick var den en stor besvikelse..
     
  14. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Svar från HTC supporten igen:

    "Tack för ditt svar. Eftersom jag inte själv provat det kan jag inte garantera. Det sagt, andra har lyckats utan minsta problem."

    Dead end mao. Om ni som har samma problem lyckas lösa det så vv och skriv en rad hur ni gjorde..
     
  15. Cobran

    Cobran Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ajdå
    Låter ju inte helt lovande om supporten säger att andra fått det att fungera.
    Börjar snart jobba igen och kan jag inte använda kalendern i telefonen för att uppdatera med möten o dylikt blir det jäkligt krångligt.
    Jobbigt att det ska behöva dyka upp fel på såna grundläggande funktioner, vid en uppdatering.
    Sånt borde vara helt klart när en ny version släpps...
     
  16. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har efter synnerligen usel support från HTC gjort den fabriksåterställning de föreslog. Förutom en satans massa problem avhjälpte det INTE felet med synkningen :mad:
     
  17. Cobran

    Cobran Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för att DU gjorde det testet då det som sagt ställer till det och skapar en massa merjobb utan att man vet om det gör någon skillnad.
    Hatar dom där standardsvaren från supportmuppar, som inte på något sätt engagerar sig utan bara vill bli av med användare med frågor som dom inte har en aning om lösningen på.
    Man borde istället kunna kräva dom på ett utförligt testprotokoll där det visas på att tester på grundläggande funktioner som dessa är utförda med godkänt resultat.
     
    Last edited: 10 aug 2010
  18. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ringde HTC supporten idag så jag fick prata med en annan supportsnubbe än den jag tidigare haft kontakt med. HTC har ingen lösning till problemet med synkning idag men mitt ärende har "eskalerats".

    Nu har jag ju inga stora förhoppningar på att detta kommer att lösas inom kort men när HTC hört av sig återkommer jag..
     
  19. Cobran

    Cobran Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bra jobbat. Kan man anta utifrån att HTC har eskalerat ärendet, att dom är medvetna om att det föreligger ett problem i alla fall?
    Det är ju lite hoppfullt i så fall, men det lär väl som sagt dröja innan någon lösning publiceras, om dom får fram något.

    Bara hålla tummarna...
     
  20. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja antingen är de medvetna eller så var det ett standardsvar jag fick tillbaka. Tyvärr tror jag som dig att det lär dröja. Blir antagligen till att leta en tredjepartsapp för att lösa det hela..