Unreal 3 engine på Android!!! Om 3 veckor!!!! Äntligen kommer ett stort genombrott i grafiken på Android! Dungeon Defenders will be unleashed on mobile platforms, including Android, in about 3 weeks! Worried about compatibility? Perhaps not any more after you read this next bit... "It's coming to all iOS devices 3GS & up, and most OpenGL ES2.0 capable Android devices, and with cross-compatible characters has essentially all the same features as the console version (though, at $2.99, less content). " Trailer på spelet: http://www.youtube.com/watch?v=RDMx6DPqteQ&feature=player_embedded
Undrar om det kommer att flyta bra på ZTE Blade eller om det kommer att lagga som sjutton. Isåfall får man hoppas att 2.2 löser det problemet för det spelet ser riktigt kul ut!
Tippar på att det endast är High-End telefonerna som klarar det.. Som Galaxy S och dom modellerna för 5-6k Desvärre.. Är ju förmodligen rätt tungdrivet..
Är inte ens samma typ av spel, PL är ett mmorpg och detta är ett avancerat tower defence i en mmorpg miljö. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Jag tänkte väl mer på grafiken och spelmotorn. Men du har rätt i att det inte är samma typ av spel. Sent from my Nexus One using Tapatalk
Mmm, DD har helt underbar grafik och blir det spelbart på min Desire kommer det spelet att spelas mycket. STS som utvecklar Pocket legends har tänkt lite annorlunda grafikmässigt, de vill att spelet ska vara spelbart även på äldre iPhones och kan därför inte ha den grafik som nyare generationer av telefoner skulle mäkta med. Hade vart trevligt med äkta 3D grafik i PL och inte den halvfejkade som är nu.
Vore fint att kunna luta sig tillbaka i soffan och lira det här på en NotionInk Adam rullandes Gingerbread. Får ge mig till tåls till januari förmodligen...
Undrar hur mycket batteri det kommer dra..kanske hinner spela 30 mins på tuben in till jobbet så får man ladda där