Recension av tre sömnappar till android

Diskussion i 'Applikationer' startad av linuxares, 4 dec 2010.

  1. linuxares

    linuxares Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    210

    MINA ENHETER

    <strong>Electricsleep</strong>
    [​IMG]
    Electricsleep är ett mycket enkelt program, som analyserar din sömncykel.

    Det första som händer när du startar den är att den kommer börja med en guide. Den vill helt enkelt att du ska placera din mobil i sängen eller liknande plats där du sover, gärna nära dig. För vad den kommer gör är att den vill läsa av känsligheten när du rör på dig, du ställer sen in ett larm när du vill vakna och inom vilken intervall den ska försöka väcka dig inom.

    Under natten rör varje person på sig, ibland mycket och ibland lite. Electricsleep använder den inbyggda accelerometern för att analysera din sömncykel, och presenterar detta på en graf och visar din djupsömn och din REM-sömn under natten.

    Jag körde med att vakna 13.00 och att den inom 30min innan kunna väcka mig i min REM-sömn.

    Så mellan 12.30 och 13.00 kan den väcka mig när den vill men senaste 13.00 skall den ringa varesig jag är i min djupsömn eller REM-sömn.

    Efter varje natt så får du välja på en skala från 1-5 hur bra du sovit.

    Min personliga kommentar angående denna appen är att den inte funkar något vidare bra, den fungerar till och från. Mest tror jag de beror på att telefonen går i viloläge och att den faktiskt inte lyckades väcka mig 2 gånger.

    Sen tycker jag interfacet är fruktansvärt fult.

    Den finns i både betalvariant och betavariant som är gratis.

    För fler bilder gå in http://127001.se
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    <strong>Sleep Bot Tracker</strong>
    [​IMG]

    Ett litet program som håller koll på din sömn, till skillnad emot Electricsleep och Sleep-as-an-Droid, så tar inte Sleep Bot Tracker och mäter din REM-sömn eller djupsömn. Den kommer med mycket rolig fakta med en liten fakta ruta som du kan dra upp, den berättar hur många timmar du sov innan du valde ”wake up!”. Den visar det behov av sömn du behöver beroende på vad du ställ in om du trivs bäst med 7 timmar eller 10 timmar. Den har även tidsbank beroende på just vilka timmar du trivs med. Har du sovit 6 timmar och trivs bäst med 7 timmar, så lägger den till att du är skyldig din kropp 1 timmes sömn, och även tvärt om ifall du sovit mer så får du ett plus att du sovit mer och därför mer utvilad. Du har även möjlighet att säga till programmet att du brukar ta 10min på dig att somna så först efter 10min kommer den börja räkna dina timmar du sovit.

    Självklart har programmet inbyggd klocka ifall du vill att programmet skall väcka dig.

    Jag gillar utseendet, och funktionen. Den är verkligen smart designad och inriktar sig från dem som vill gärna se hur bra man sover till dem som har svåra sömnproblem. Jag gillar alla små guider och test den har och att den försöker allt vad den kan att hjälpa dig att sova bättre. Jag rekommenderar starkt detta program till den personen som vill få överblick på sin sömn men inte vill ha mobilen i sängen.

    En Cloud funktion kommer att läggas till där din data sparas emot ett konto.

    Detta program är helt fritt och finns ingen betalvariant.

    För fler bilder gå in http://127001.se
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    <strong>Sleep-as-an-Droid</strong>
    [​IMG]
    Detta programmet analyserar din sömncykel genom att använda accelerometern i din mobil.

    Den är mycket mer avancerad än Electricsleep och har fler funktioner.

    I grund och botten så fungerar de exakt samma, de har en graf hur mycket djupsömn du sovit i och hur många gånger du varit i lätt sömn genom dalar.

    Du får ingen guide i detta programmet som analyserar hur hårt din säng är, för att den har färdiga inställningar för känsligheten. Du kan behöva att ändra dessa och jag rekommenderar starkt att ni gör det innan ni ska sova. Det finns ett ”sensor test” som piper till när det blir en jättedal och då vet du hur starkt eller svagt du skall sätta känsligheten.

    Efter varje natt får du välja en skala mellan 1-5 för hur bra du sovit.

    Du ställer klockan och du kan ändra inom vilken intervall den får väcka dig. Standard är 30min och är den som är rekommenderad. Den kommer därför att analysera din sömncykel och väcka dig i din REM-sömn.

    För er riktiga morgontrötta personer så finns det en ”captcha” läge som verkligen visar ifall du är vaken på riktigt.

    Det är två lägen, ena är matematik. Där måste du lösa ett matte tal och det andra är att du ska klicka på ett vaket får innan du får stänga av alarmet.

    Jag personligen rekommenderar matematiken för där kan du inte bara klicka runt och hoppas på det bästa, för svarar du fel så slumpar den fram ett nytt matte tal som du måste räkna ut. Fåret oandra sidan är det bara att peta runt på displayen tills du hittar det vakna fåret.

    I detta programmet kan du ställa in vilket antar timmar du trivs bästa att sova i. Jag har satt 7 timmar eftersom det är de jag trivs bäst med. Det finns en extra funktion just för detta också. Programmet kan ta och meddela dig när det är dags att sova, för att du ska få dina timmar. Programmet har även en tidsbank beroende på hur mycket du snoozat, ifall du vaknat före alarmet och stoppat den, ifall den väckte dig tidigare osv.

    Men bästa av allt, den kan ta och spela in er undernatten. Ifall ni pratar i sömnen eller någon person anklagar er att snarka. Så kan ni låta telefonen spela in er. Jag märkte att jag hade satt känsligheten på förhögt så att den reagerade varje gång jag flyttade täcket men annars riktigt bra. Tydligen snackar jag även jag gissar på det var katten som gjorde det.

    Sleep-as-an-Droid låter inte mobilen gå ner i viloläge, utan tonar ner skärmen enbart så den blir svart. Därför är det rekommenderat att ni laddar mobilen under tiden för jag kan lova att den käkar batteri.

    Sleep-as-an-Droid ett dunderprogram för den som vill vakna upp fräsch och fin på morgonen. Jag har lyckats vakna varje gång och alltid lika roligt att hitta fåret på morgonen.

    Tyvärr kostar applikationen men är fri i 14 dagar, så ni har gott om tid att testa den till fullo innan ni bestämmer er att köpa den.

    För fler bilder gå in http://127001.se
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    <strong>Sammanfattning</strong>

    Sammanfattning av min recension rekommenderar jag starkt att ni laddar ner Sleep Bot Tracker och att ni ger Sleep-as-an-Droid en chans.

    En kombination mellan dessa program ska vara möjlig men jag har inte testat detta, då det räcker ni gör en ”punch in” på Sleep Bot Tracker så den räknar och sen ”punch out” när ni vaknar utan att sätta klockan i det programmet, utan låter Sleep-as-an-Droid sköta det.

    Bonus på det hela är att ni även kan publicera ert sömnschema för varje natt, ifall ni vill visa eran oroliga mamma eller bara berätta hur mycket du sovit för vänner och bekanta!
    <div id="_mcePaste" style="position: absolute; left: -10000px; top: 1629px; width: 1px; height: 1px; overflow: hidden;">
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Electricsleep</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Electricsleep är ett mycket enkelt program, som analyserar din sömncykel.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Det första som händer när du startar den är att den kommer börja med en guide. Den vill helt enkelt att du ska placera din mobil i sängen eller liknande plats där du sover, gärna nära dig. För vad den kommer gör är att den vill läsa av känsligheten när du rör på dig, du ställer sen in ett larm när du vill vakna och inom vilken intervall den ska försöka väcka dig inom.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Under natten rör varje person på sig, ibland mycket och ibland lite. Electricsleep använder den inbyggda accelerometern för att analysera din sömncykel, och presenterar detta på en graf och visar din djupsömn och din REM-sömn under natten.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Jag körde med att vakna 13.00 och att den inom 30min innan kunna väcka mig i min REM-sömn.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Så mellan 12.30 och 13.00 kan den väcka mig när den vill men senaste 13.00 skall den ringa varesig jag är i min djupsömn eller REM-sömn.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Efter varje natt så får du välja på en skala från 1-5 hur bra du sovit.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Min personliga kommentar angående denna appen är att den inte funkar något vidare bra, den fungerar till och från. Mest tror jag de beror på att telefonen går i viloläge och att den faktiskt inte lyckades väcka mig 2 gånger.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Sen tycker jag interfacet är fruktansvärt fult.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Den finns i både betalvariant och betavariant som är gratis.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Sleep Bot Tracker</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Ett litet program som håller koll på din sömn, till skillnad emot Electricsleep och Sleep-as-an-Droid, så tar inte Sleep Bot Tracker och mäter din REM-sömn eller djupsömn. Den kommer med mycket rolig fakta med en liten fakta ruta som du kan dra upp, den berättar hur många timmar du sov innan du valde ”wake up!”. Den visar det behov av sömn du behöver beroende på vad du ställ in om du trivs bäst med 7 timmar eller 10 timmar. Den har även tidsbank beroende på just vilka timmar du trivs med. Har du sovit 6 timmar och trivs bäst med 7 timmar, så lägger den till att du är skyldig din kropp 1 timmes sömn, och även tvärt om ifall du sovit mer så får du ett plus att du sovit mer och därför mer utvilad. Du har även möjlighet att säga till programmet att du brukar ta 10min på dig att somna så först efter 10min kommer den börja räkna dina timmar du sovit.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Självklart har programmet inbyggd klocka ifall du vill att programmet skall väcka dig.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Jag gillar utseendet, och funktionen. Den är verkligen smart designad och inriktar sig från dem som vill gärna se hur bra man sover till dem som har svåra sömnproblem. Jag gillar alla små guider och test den har och att den försöker allt vad den kan att hjälpa dig att sova bättre. Jag rekommenderar starkt detta program till den personen som vill få överblick på sin sömn men inte vill ha mobilen i sängen.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">En Cloud funktion kommer att läggas till där din data sparas emot ett konto.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Detta program är helt fritt och finns ingen betalvariant.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Sleep-as-an-Droid</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Detta programmet analyserar din sömncykel genom att använda accelerometern i din mobil.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Den är mycket mer avancerad än Electricsleep och har fler funktioner.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">I grund och botten så fungerar de exakt samma, de har en graf hur mycket djupsömn du sovit i och hur många gånger du varit i lätt sömn genom dalar.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Du får ingen guide i detta programmet som analyserar hur hårt din säng är, för att den har färdiga inställningar för känsligheten. Du kan behöva att ändra dessa och jag rekommenderar starkt att ni gör det innan ni ska sova. Det finns ett ”sensor test” som piper till när det blir en jättedal och då vet du hur starkt eller svagt du skall sätta känsligheten.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Efter varje natt får du välja en skala mellan 1-5 för hur bra du sovit.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Du ställer klockan och du kan ändra inom vilken intervall den får väcka dig. Standard är 30min och är den som är rekommenderad. Den kommer därför att analysera din sömncykel och väcka dig i din REM-sömn.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">För er riktiga morgontrötta personer så finns det en ”captcha” läge som verkligen visar ifall du är vaken på riktigt.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Det är två lägen, ena är matematik. Där måste du lösa ett matte tal och det andra är att du ska klicka på ett vaket får innan du får stänga av alarmet eller sätta på snooze.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Jag personligen rekommenderar matematiken för där kan du inte bara klicka runt och hoppas på det bästa, för svarar du fel så slumpar den fram ett nytt matte tal som du måste räkna ut. Fåret oandra sidan är det bara att peta runt på displayen tills du hittar det vakna fåret.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">I detta programmet kan du ställa in vilket antar timmar du trivs bästa att sova i. Jag har satt 7 timmar eftersom det är de jag trivs bäst med. Det finns en extra funktion just för detta också. Programmet kan ta och meddela dig när det är dags att sova, för att du ska få dina timmar. Programmet har även en tidsbank beroende på hur mycket du snoozat, ifall du vaknat före alarmet och stoppat den, ifall den väckte dig tidigare osv.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Men bästa av allt, den kan ta och spela in er undernatten. Ifall ni pratar i sömnen eller någon person anklagar er att snarka. Så kan ni låta telefonen spela in er. Jag märkte att jag hade satt känsligheten på förhögt så att den reagerade varje gång jag flyttade täcket men annars riktigt bra. Tydligen snackar jag även jag gissar på det var katten som gjorde det.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Sleep-as-an-Droid låter inte mobilen gå ner i viloläge, utan tonar ner skärmen enbart så den blir svart. Därför är det rekommenderat att ni laddar mobilen under tiden för jag kan lova att den käkar batteri.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Sleep-as-an-Droid ett dunderprogram för den som vill vakna upp fräsch och fin på morgonen. Jag har lyckats vakna varje gång och alltid lika roligt att hitta fåret på morgonen.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Tyvärr kostar applikationen men är fri i 14 dagar, så ni har gott om tid att testa den till fullo innan ni bestämmer er att köpa den.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Sammanfattning av min recension rekommenderar jag starkt att ni laddar ner Sleep Bot Tracker och att ni ger Sleep-as-an-Droid en chans.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">En kombination mellan dessa program ska vara möjlig men jag har inte testat detta, då det räcker ni gör en ”punch in” på Sleep Bot Tracker så den räknar och sen ”punch out” när ni vaknar utan att sätta klockan i det programmet, utan låter Sleep-as-an-Droid sköta det.</p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;"></p>
    <p style="margin-bottom: 0cm;">Bonus på det hela är att ni även kan publicera ert sömnschema för varje natt, ifall ni vill visa eran oroliga mamma eller bara berätta hur mycket du sovit för vänner och bekanta!</p>

    </div>
     
    Last edited: 4 dec 2010
    -Daniel gillar detta.
  2. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tack för den väldigt utförliga recensionen! :D Jag ska pröva Sleep-as-an-droid så fort min Blade kommer!
     
  3. Foxracer

    Foxracer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. Sebbe

    Sebbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Watch: Samsung Gear S3 Classic
    Telefon 3:
    Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Tab S6
    Jävligt bra reccension, skall genast tanka "sleep as an droid" och testa inatt.
    Är dock lite skeptisk att ha telefonen i sängen. men vi testar endå :)