Asus Eee Pad Transformer

Diskussion i 'ASUS' startad av RickardP, 23 mar 2011.

  1. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vad tror ni om Asus Eee Pad Transformer?

    Jag kommer inte ha någon bärbar dator (pga använder jobbets nu och byter jobb där jag får stationär på nya jobbet) inom en månad och går i frågan om jag har användning för bärbar dator om jag skaffar mig en tablet och denna är ju faktiskt väldigt intressant då man har tangentbord också om man vill ha det.


    Hittade den på expansys för förbokning men inget pris ännu men Swedroid mm skriver att priset kan hamna mellan USD 399 och USD 700 beroende på konfiguration.

    http://www.expansys.se/asus-eee-pad-transformer-207806/

    För mig är ganska avgörande vilken android tablet med Honeycomb som kommer först till Sverige men denna tangentbords lösning verkar riktigt nice.
     
  2. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  3. Microhulken

    Microhulken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  5. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  6. mangeP

    mangeP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  7. darkblue

    darkblue Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kommer ASUS lägga på något eget skin eller onödigt UI ovanpå Honeycomb, eller kommer det vara en "Google Experience" device?
     
  8. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  9. dagbro

    dagbro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    de har mao några widgets och appar, men verkar vara helt vanilla i systemet.
     
  10. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har inte hunnit sätt hela men en del och jao verkar som mer egna widgets och appar men inte så mycket mer vilket är bra.
     
  11. emilakered

    emilakered Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    De har egna widgets, ett par appar och ett eget tangentbord i SlideME-stuk. Själva systemet är så nära Android 3.0 vanilja man kan komma.
     
  12. sand

    sand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Men är den så mycket bättre att det är värt att vänta, när man verkar kunna få en Acer Iconia nästan två månade tidigare.. ;)
     
  13. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det är en jäkla bra fråga, själv är jag väldigt sugen på en tablet och var nära på en POV för inte alls länge sedan men beslöt mig att jag väntar lite till.

    Nu har det ju kommit info om att HTC och ett antal till släpper 10" tablets i juni så är jag sugen på att vänta på det samtidigt som jag tror man kan vänta hur länge som helst för det kommer nya tablets hela tiden.
     
  14. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    jag är jävligt sugen men jag är även lite snål, så jag funderar på att köpa den från antingen expansys som antagligen kommer att sälja internationell/engelsk version eller köpa den från nån engelsk sida och då spara upp till en tusenlapp och sedan köpa till en svensk docka, frågan är bara om det går, om jag kan lägga till mjukvara så jag får med åäö och det inte blir någon krock mellan den engelska plattan och den svenska dockan, om de nu ens kommer att sälja dockan separat, fast det borde de göra

    så många om och kanske, så mycket att ta in innan man kan göra ett beslut :P men jag har velat ha en av dessa surfplattor sedan man fick se demos av dem förra sommaren
     
  15. Dampwall

    Dampwall Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Med största sannolikhet är det bara ställa in plattan på svenska sen är det bara tuta och köra.
     
  16. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag var på Dustin Expo 2011 idag då jag är egen företagare och var och klämde och testade på några tablets, tyvärr var Asus Eee Pad Transformer den enda som jag inte fick känna på pga det var så många som ville snacka med säljare som höllt i dem så jag orkade inte vänta på det, dock fick jag se den, utan tangentbord då tangentbord inte verkar dröja.

    Svårt att säga så mycket mer än vad som redan finns info på nätet om då jag inte fick känna på den men det lilla jag såg så var det en av dem bättre tabletsen där.

    Acer Aconia kändes väldigt tung i handen i alla fall jämfört med Samsung Galaxy Tab 10.1 (den tjocka varianten hade dem där, inte den tunna som kommer säljas) men favoriten av Acer Aconia, Samsung Galaxy Tab 10.1 och sedan var det någon ViewSonic jag bara kollade lite snabbt på för ViewSonic kör något mega omgjort GUI som i första blick såg ut som Windows 7 :-) så var i alla fall för mig Samsung Galaxy Tab 10.1 den som kändes bäst i handen.

    Men som sagt Asus Eee Pad Transformer fick jag inte händerna på tyvärr så värst.
     
  17. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Asus kör då helt klart med en intressant prissättning. Dessa priser är för 16GB versionen och utan tangentbord. Undra när/om Google ska aktivera stödet för sd-kort. När det är aktiverat så klarar man sig med det inbyggda 16GB + ett minneskort på 16-32GB.

    Usa $400 ~ 2600kr
    http://www.bestbuy.com/site/Asus+-+...0&skuId=2475916&st=asus transformer&cp=1&lp=1

    UK £380 ~ 4000kr
    http://www.amazon.co.uk/dp/B004TB0EMK/?tag=swedroid-21

    Ska bli roligt att få se hur den kommer stå sig mot XOOM
     
  18. sand

    sand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Intessant analys. Jag var också där idag, kände på Iconia och Transformer. Tyckte Transformern kändes bättre i handen och bilden var något vassare, men kanse reflekterade den något mer.
    Vad tyckre du om skärmen på Galxyn?
     
  19. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Måste säga att skärmen kändes ingen större skillnad mellan Galaxy och Iconia men jag kanske stod 5 minuter med båda så att jämföra helt känns inte rätt men första intrycket så tyckte jag ingen större skillnad.

    Däremot Transformer ska ju ha en helt annat typ av skärm som ska vara bättre än deras konkurrenter men fick tyvärr ingen chans att testa den, ska kanske dit på lördag igen med ett par polare som är sugna men får se och gör jag det är Transformer en av sakerna jag ska testa.
     
  20. darkblue

    darkblue Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är detta än WIFI version endast, eller 3G också?