För dem som känner för att donera om än en liten slant till, vad som påstås vara en duktig developer för dream/magic, till hans liquid så finns tråden med mer info här tänkte själv skänka en slant för trots allt kan det inte skada. http://android.modaco.com/content/a...want-to-have-custom-roms-for-the-acer-liquid/
Jag har redan gjort det, men ser att jag framstår som lite snål i jämförelse men men, jag är student.. Tycker alla som kan avvara lite och vill ha custom rom gör likadant!
jo skulle göra det men firefox vägrar logga in mig och iex ska vi inte prata om. ska göra ett försök med chrome senare. Och alla bäckar små som man säger.
http://twitter.com/maxisma/status/6977017793 Det verkar som om ni får MLING på köpet, han har också köpt en Liquid. http://pici.se/pictures/UWQqAuiFM.png (Man läser längst ner först). Ett tips, följ denna listan för massor av nyheter på ROM-fronten.
Så skickade lite nu själv Current fund status: 314,5€ / 329 € så snart har vi väl lite custom roms äntligen
gött mos. ska bli intressant och se vad dem kan komma fram till. får vi bara lite custom roms till liquid är jag 100% nöjd. Enda jag saknat med min liquid är communityn bakom och alla coola roms.
men att porta är inte optimalt, det är inte som Cyanogens, så jag tror att vi börjar någongång mot sommaren ha något a la Cyanogenmod
dem flesta nya roms brukar ju vara relativt stabila men dem saknar funkande wifi å bt vilket jag klarar mig utan. använder varken bt eller wifi speciellt ofta. Hur som helst så får tiden avgöra
Jasså.. Wifi är ett krav från min sida, vi får se vad maxisma pillar ihop. Jag visste det var någon nackdel med ordet portning i.o.m att vi saknade kärnans källkod (Acer..) Doh!
Förstod inte detta inlägget... Struntsamma, BT klarar man sig utan, men wifi är ett krav. Visst, kan surfa via 3g, men wifi är mycket snabbare även om operatörerna ljuger o påstår man kommer upp I 7mbit vid nerladdning.
Han syftade på acers svar när vi krävde sourcecode för deras kernel. Acer hänvisade oss till http://source.android.com/download vilket visare hur mkt deras kundtjänst fattade vad vi pratade om