2.1 kommer till Magic ändå?

Diskussion i 'Magic' startad av fregor, 6 jan 2010.

1. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

1.5 med Sense och senare 2.1 med Sense är bekräftat för operatören Rogers i Canada, i ett officiellt brev skriver de;

Lägg märke till den feta röda skriften där de egentligen säger att det gäller alla "markets" inte bara Canada. Frågan är då...existerar Rogers i flera markets??
    Om detta är rätt så får vi Magic användare 2.1 mitten av året. Helt ok tycker jag även om 2.1 antagligen är utdaterat då :P

Rogers telefoner får inte OTA uppdateringar utan får de genom HTC's support sida.

Håll tummarna, då kanske rykterna är sanna om den kommande uppdateringen som då isf kommer innehålla 1.5 med Sense för oss som inte bor i Asien.

/Edit
    Waggener Edstrom är en marknads/kommunikationspartner för HTC

Last edited: 6 jan 2010
  2. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Mums...

3. chaval

chaval Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

De jobbar på det verkar det som, skönt att höra!

Alltså...."By mid-year"?

Inte för att låta pessimistisk men....nu så, om HELA 6 månader ca, kommer Magic att få en uppdatering. Bättre att säga soon och låta en vänta.

Detta fick jag nyss från HTC, angående en uppdatering till Magic till 2.X:

"HTC can confirm that Android 2.0 is currently in development for use on the HTC Hero. Specific device variants, including regional or national variations that will receive the update have not yet been confirmed. Once more detailed information is available on the expected release dates and which of the HTC branded Hero devices will be updated then a more formal announcement will be made

We cannot confirm if the Dream or Magic will be getting this update or not.

Thank you

Best regards,

Mat

HTC"

4. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, det kan låta som dom säger det för att sänka rösterna därute. Men som det är så är jag rätt jäkla nöjd med min Magic idag, så kommer detta en gång så är det för mig bara en bonus.

Vet dock att de flesta är oeniga med detta och vill givetvis ha det sista nyaste bums! Vem vet vad Google kokat ihop om 6 månader..?

5. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tror vi kan, erfarenhetsmässigt, strunta i vad supportfolket säger. Historien visar att info som kommer därifrån är långt från sanna. Nordiska supporten, tex menar bestämt att den sista officiella uppdateringen här innehåller Android 1.6...Dessutom så utvecklas inte 2.0 till Hero längre, HTC ska gå rätt på 2.1. (ref svaret du fick)

6. chaval

chaval Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag håller med, är suppernöjd med luren, speciellt nu efter att ha fixat en 1.6 ROM. Hade det inte varit för community ROMs så hade jag inte köpt luren.

Men sjukt att privatpersoner kan ge mig en uppdatering (1.6) medans HTC inte kan. Säger nåt om deras support.

7. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 502
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    HTC Rogers har PVT32B och kör vanilla Android, så jag skulle tro att detta inte avser den HTC Magic som har en HTC-logga på baksidan.

8. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Som sagt tidigare, man tror detta först när man ser det.
    Men när dom ändå går ut med att detta gäller andra marknader runt om i världen, inte bara Canada (som efter lite research visar att Rogers bara finns i.) så kan man inte låta bli att hoppas på nått mer.

9. Victor

Victor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har för mig att Rogers Magic är en PVT32A precis som den nordiska.

Källa:
    http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=HTC_Sapphire_Hacking#sec01

Det bådar i så fall gott för oss som köpt våra lurar här hemma i sverige :D

10. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
  11. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det var det jag trodde med, Rogers har ju inte heller fått 1.6 som andra "operatör"-lurar fått, tex Vodafone. Inga 32A lurar har väl 1.6 idag?

Det verkar som Rogers bara köpt sig in med viss tillpassning hos HTC i och med att softwaren kommer direkt från HTC.

12. Victor

Victor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det här låter väldigt trevligt :) och att det är en nerladdning från htc istället for OTA exklusivt för Rogers lurar tyder på att det bara är att dra in dom för oss med nordisk lur. men å andra sidan så lär man nog vänta och se vad det är för diabolisk SPL i paketet.
    Jävligt synd att det inte finns aktuella uppdateringar för alla existerande androidlurar att dra ner direkt från google och sen små drivrutinspaket från tillverkarna. :(

13. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

14. tomas

tomas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag postade en nyhet på Swedroid strax innan jul med ett påstående som härrörde direkt från en person i hyffsat hög position på HTC.

Personen i fråga påstod att de arbetade med att slutföra en större uppdatering för HTC Magic, och att den skulle komma om dagar snarare än månader.

Att det kan bli aktuellt med 2.1 till sommaren är otroligt kul. Mer troligt verkade Sense på 1.5, som en pliktskyldig sista gest av välvilja.

Det verkar nu ganska otroligt att vi INTE skulle få uppdateringen i Norden.

Jag hoppas att HTC och andra tillverkare förstår vikten av att hålla våra telefoner levande med uppdateringar. För oss är det inte som de ser det en kul bonus, utan ett krav. Sedan finns det så klart gränser i fråga om bakåtkompabilitet, men när tekniken inte sätter stopp ska inte tillverkarna av lathet göra det.

15. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Helt enig Tomas, speciellt när Google bokstavligen spottar ut nyare versioner av Android. Det gick inte lång tid mellan 1.6-2.0-2.1

1.5 fungerar klockrent (för mig iaf) men den känns på ett sätt lite "ofärdig" om man jämför bara med 1.6

16. Sledgeman

Sledgeman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

En modern telefon idag som man inte ens kan skicka filer med via blåtand tycker jag inte är acceptabelt. Det är väl först i 2.0 som detta blir möjligt? Finns säkert mer saker som brister i 1.5. 2.0 tycker jag är det minsta dom ska komma med till Magic.

17. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Visserligen finns det appar som fixar det men det är ändå dåligt att det inte fungerar från fabrik.