Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Android - Allt om Android! > Allmänt

Svara
Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Oläst 2011-11-06, 12:00   #1 - (Permalink)
Lundstroum
Baby Droid

Reg.datum: dec 2010

Tack: 1
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard Stulen samsung galaxy s2

Hejsan fick min telefon stulen för ett tag sedan och hade installerat wheres my droid och har i efterhand installerat plan b.
Efter detta har jag fått 2 sms från två danska nummer till min mammas telefon från min telefon med hjälp av wheres my droid och även fått några mail från plan b om att den finns i sjaelsmark i danmark.

Personen som har telefonen verkar inte så klyftig utan är fortfarande inloggad på mitt google konto och har laddat ner en del appar och så där så nu undrar jag vad jag kan installera för appar eller göra för saker för att antingen få tillbaka telefonen eller göra så att han iaf inte kan använda den.

Kom med tips!
Lundstroum är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2011-11-06, 12:22   #2 - (Permalink)
Pzycic
Adult Droid

Reg.datum: maj 2010

Operatör: Telenor
Telefon: Sony Xperia Z2
ROM: Original

Launcher: Nova Launcher

Tack: 84
Tackad 98 ggr i 82 inlägg
Standard

Har du aktiverat Samsungs spårning? Isåfall kan du spärra telefonen och rensa den om du vill. Du kan också välja att det ska stå ett meddelande om att telefonen är spärrad och vart dom ska skicka den eller kontakta dig.
Pzycic är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2011-11-06, 12:22   #3 - (Permalink)
Larss00n80
Banned

Reg.datum: jan 2011

Tack: 57
Tackad 186 ggr i 156 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lundstroum Visa inlägg
Hejsan fick min telefon stulen för ett tag sedan och hade installerat wheres my droid och har i efterhand installerat plan b.
Efter detta har jag fått 2 sms från två danska nummer till min mammas telefon från min telefon med hjälp av wheres my droid och även fått några mail från plan b om att den finns i sjaelsmark i danmark.

Personen som har telefonen verkar inte så klyftig utan är fortfarande inloggad på mitt google konto och har laddat ner en del appar och så där så nu undrar jag vad jag kan installera för appar eller göra för saker för att antingen få tillbaka telefonen eller göra så att han iaf inte kan använda den.

Kom med tips!
Jag har gjort så att jag har skapat en tasker profil. Jag skickar ett sms med en speciell text. När den personen öppnar meddelandet så tas ett foto med frontkameran och skickas till min andra mailadress tillsammans med GPS koordinaterna och ett meddelande dyker upp på skärmen där det står "I see you! Don't fick with my phone! "

Gör detta till nästa mobil;-)

Det ska finnas några program som låser telefonen och skickar koordinaterna.
Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
Larss00n80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2011-11-06, 12:24   #4 - (Permalink)
googleye
Senior Droid

googleyes avatar

Reg.datum: mar 2010

Operatör: Tele2
Telefon: Samsung Galaxy S4
ROM: CM 11

Launcher: Lucid Launcher
Tablet: Samsung Galaxy Note 10.1
ROM: Stock

Launcher: TouchWiz
Tack: 55
Tackad 177 ggr i 130 inlägg
Standard

Om du kan visa på karta vart telefonen är och bevisa att du äger den kan du väl polisanmäla det? Tvivlar dock på att det går fort, om det går alls.

Flickr
Dropbox
googleye är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2011-11-06, 12:35   #5 - (Permalink)
Zooklubba
Android

Zooklubbas avatar

Reg.datum: jul 2010

Telefon: Sony Xperia Z1

Tablet: Galaxy Tab 10.1 LE

Tack: 110
Tackad 308 ggr i 242 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av googleye Visa inlägg
Om du kan visa på karta vart telefonen är och bevisa att du äger den kan du väl polisanmäla det? Tvivlar dock på att det går fort, om det går alls.
Det har varit uppe på aftonblaskan och diverse andra tidningar. Visst, inga bekymmer att polisanmäla eller så. Men problemet ligger i om telefonen befinner sig i ett flerbostadshus för då vet polisen inte vem som har tagit den och har därmed inte någon rätt med dagens lagar att gå in och härja för att hitta den. För en husrannsakan krävs det bevis mot en specifik person vilket man i de fallen inte haft eftersom man inte vet vem som har utfört brottet eller var telefonen är mer än vilket hus.
Nu läste jag att TS telefon är i Danmark, en telefon är ju inte värd så extremt mycket men en hel del samarbete måste väl ändå polisen ha i dessa länder.

Så det har varit grymt om den tog hemliga bilder såsom larsson har gjort det men även att den skickade en hemlig kopia av ALLA bilder till en bestämd email.
Zooklubba är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2011-11-06, 12:58   #6 - (Permalink)
Kewzin
Baby Droid

Reg.datum: sep 2011

Telefon: Samsung Galaxy S II

Launcher: Go Launcher icecream sandwich

Tack: 2
Tackad 1 gång i 1 inlägg
Talking

Citat:
Ursprungligen postat av Larss00n80 Visa inlägg
Jag har gjort så att jag har skapat en tasker profil. Jag skickar ett sms med en speciell text. När den personen öppnar meddelandet så tas ett foto med frontkameran och skickas till min andra mailadress tillsammans med GPS koordinaterna och ett meddelande dyker upp på skärmen där det står "I see you! Don't fick with my phone! "

Gör detta till nästa mobil;-)

Det ska finnas några program som låser telefonen och skickar koordinaterna.
Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
Chaa du, Du går gjärna berätta hur du gjorde det där! verkade ju grymt bra att ha! tack för svar
Kewzin är inte uppkopplad   Svara med citat
Följande medlem säger tack till Kewzin för det här inlägget:
Oläst 2011-11-06, 13:03   #7 - (Permalink)
Lundstroum
Baby Droid

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

jo precis, har ju gps kordinater och sådär men vet inte riktigt ser ut som nån sorts anläggning eller liknande (55.875744,12.433727) sök på google maps och så kör ni streetwiev så ser man.
Har ju numret till personen i fråga men har sökt på eniro.dk men finns inget namn till numret och det är väl det som gör det hela svårt, har provat ringa men han lägger bara på.

Fan det gnager en att man nästan har personen men ändå inte, får man bara fram namn måste dom väl ändå göra nått?
Oläst 2011-11-06, 14:06   #8 - (Permalink)
Akillles
Testpilot - Galaxy S III

Reg.datum: jul 2010

Operatör: Telia
Telefon: Samsung Galaxy S II

Tack: 18
Tackad 413 ggr i 222 inlägg
Standard

Citat:
jo precis, har ju gps kordinater och sådär men vet inte riktigt ser ut som nån sorts anläggning eller liknande (55.875744,12.433727) sök på google maps och så kör ni streetwiev så ser man.
Har ju numret till personen i fråga men har sökt på eniro.dk men finns inget namn till numret och det är väl det som gör det hela svårt, har provat ringa men han lägger bara på.

Fan det gnager en att man nästan har personen men ändå inte, får man bara fram namn måste dom väl ändå göra nått?
Testa och sök på numret här också TrueCaller - Se vem som ringer med TrueCaller
Kanske ger bättre lycka
Akillles är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2011-11-06, 14:09   #9 - (Permalink)
Lundstroum
Baby Droid

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Ingen träff där heller
Oläst 2011-11-06, 16:41   #10 - (Permalink)
Dirk Diggler
Android Master

Dirk Digglers avatar

Reg.datum: jan 2010

Operatör: Hallon
Telefon: Sony Xperia Z1 Compact

Tack: 385
Tackad 501 ggr i 349 inlägg
Standard

Installera något där du kan ta ett kort med kameran!
Oläst 2011-11-06, 22:23   #11 - (Permalink)
Lundstroum
Baby Droid

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Jo man skulle ju ha hittat ett sånt, finns det inga program som är liknande plan b som man kan installera via market och så samlar det in information om vem man smsat och ring och vad man gjort med telefonen och sen skickar det i ett mail till google-kontot?
Oläst 2011-11-07, 08:43   #12 - (Permalink)
henca
Adult Droid

hencas avatar

Reg.datum: dec 2009

Telefon: HTC Dream/G1
ROM: Dwang v1.17.1 (nästan Android 1.6)

Tack: 27
Tackad 83 ggr i 76 inlägg
Standard

Citat:
Det verkar vara gamla kaserner som ej längre används av det danska försvaret:

Panoramio - Photo of Sjælsmark Kaserne

Salg af Sjælsmark kaserne - DANSK ARTILLERI

Vem kan tänkas köpa något sådant? Mekar-hallarna kanske lockar till sig något MC-gäng...

m v h Henrik
henca är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2011-11-07, 14:00   #13 - (Permalink)
Thiesen
Adult Droid

Reg.datum: aug 2009

Operatör: Tre
Telefon: HTC One S
ROM: HTC Original (2.31.401.5)
Tema: Sense 4.1

Tablet: Asus Transformer
ROM: CM10 Nightly.

Launcher: CM Trebuchet
Tack: 0
Tackad 25 ggr i 19 inlägg
Standard

Citat:

Kom med tips!
Polisanmäl stölden och få den IMEI-låst... men det hindrar inte att den fortfarande kan användas iofs... det hindrar bara att man kan ringa med den...

< Telefon: HTC One S | ROM: HTC original (2.31.401.5) | Operatör: 3 >
Thiesen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:10.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com