![]() |
|
|
#1 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: nov 2010
Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Stock Tema: Stock Tablet: Asus Transformer Tack: 36
Tackad 119 ggr i 8 inlägg
|
Nyhet på XDA. Is the Galaxy Nexus Still a “Nexus?” | xda-developers Tråd på XDA. My Galaxy Nexus came with Samsung ICS build rather then google... - xda-developers Kort tråd på Swedroid. http://www.swedroid.se/forum/60741-v...graimport.html Såhär har Samsung skrivit på deras Facebook i ett svar på ett inlägg. Citat:
Denna metod ska helt enkelt göra om din yakjuxw-telefon till en yakju-telefon. Det är verkligen inte speciellt avancerat, men en guide för nybörjare är aldrig fel! Observera att jag inte tar ansvar för eventuella fel eller trasiga telefoner. Detta har endast prövats på yakjuxw-telefoner. För att ta reda på vilket build du har. Titta i swedroid-tråden ovan. Notera även att allt på din telefon kommer att raderas. Både appar och allt på det interna minnet. 1a. Installera drivrutiner för telefonen. Ladda ner dom här. (Det kan ta en stund för nedladdningen att sätta igång). http://pvi.samsung.de/getDownloadFil...7-2cec92d056da Mirror https://docs.google.com/folder/d/0B_...HF1TS1Bd0YyU3c Koppla in telefonen med USB-kabeln så att du ser att allt installeras som det ska. 1b. Ladda ner Nexus'ens "stock image" (yakju). Jag och många andra har haft problem att ladda ner den från samsungs egna hemsida, så ta hem den här. Originallänken hittar ni här. (Firmware Galaxy Nexus ITL41F) Samsung Galaxy Nexus - Handys Mirror. https://docs.google.com/uc?export=do...zBQYVRXUFdrZGc 2. Starta om i "download mode/fastboot mode". Gör detta genom att hålla in "volym-ner" och håll in startknappen. Det ska se ut såhär. https://lh4.googleusercontent.com/-a...0/DSCN0922.JPG 3. Koppla in USB-kabeln till datorn och se till att datorn hittar enheten även i "fastboot-mode". Även nu behövde min dator installera lite drivrutiner. Detta krånglade lite för mig, och en ominstallation av drivrutinspaketet krävdes, men till slut fanns alla där. Ta sedan ur USB-kabeln igen, men låt telefonen vara kvar i "fastboot-mode". Om telefonen startar upp när du tar ur kabeln, stäng bara av den och boota om till fastboot igen. 4. Starta .exe-filen som fanns i rar-filen/"original-imagen" ni laddade ner. Koppla sedan in telefonen med USB-kabeln. Om ni har fått allt rätt i punkt 4. så ska programmet nu känna av att telefonen är inkopplad. Det ska då se ut såhär. https://lh3.googleusercontent.com/-b...7/Capture2.JPG COM-siffran kan säkert variera, men det är inget som ska skapa problem. 5. Nu är det bara trycka på "start" och din telefon kommer att förvandlas från en yakjuxw till en yakju!
Senast redigerad av diezel den 2012-05-06 klockan 21:44. |
|
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: jul 2009
Operatör: Telenor Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Orginal Tack: 1
Tackad 6 ggr i 5 inlägg
|
Vad försvinner och så?
Svenska språkanpassningen gissar jag, något mer? |
|
|
|
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Stock Tema: Stock Tablet: Asus Transformer Tack: 36
|
Allt på telefonen kommer så klart att raderas. Får skriva till det.
![]() I övrigt så fanns ju inte svensk ordlista med i originalreleasen, och således inte heller i denna. Men allt annat språkstöd finns ju med. Svenska menyer, svenskt tangentbord. |
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus Tablet: Nexus 7 Tack: 9
Tackad 36 ggr i 28 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#5 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: jul 2009
Operatör: Telenor Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Orginal Tack: 1
Tackad 6 ggr i 5 inlägg
|
Kanske får fixa detta då, har varit nöjd med min N1 så får väl göra denna till google orginal oxå då!
|
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) |
ModeratorReg.datum: jul 2009
Tack: 29
Tackad 499 ggr i 312 inlägg
|
Pauls fastboot kan med fördel utnyttjas om drivrutinerna inte vill ge efter: 30 Nov r3: Superboot - rooting the GSM + LTE Galaxy Nexus - Android @ MoDaCo.
Google släppte för övrigt Galaxy Nexus factory images för någon vecka sedan, så ett alternativt tillvägagångsätt är att man
Notera att flaggan -w raderar all data på din enhet. Senast redigerad av jedi den 2011-12-17 klockan 21:30. |
|
|
|
| Följande 7 medlemmar säger tack till jedi för det här inlägget: |
|
|
#7 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: sep 2009
Operatör: Tele2 Telefon: Nexus S ROM: Original Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 7
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Stort tack för guiden -- mycket bra initiativ. En fråga: är det någon fördel att använda denna metod, jämfört med att använda uppdateringen från Samsung Tyskland som det figurerat länkar till? Även den verkar förvandla yakjuxw till yakju att döma av rapporter som kommit in.
|
|
|
|
|
|
#8 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Operatör: Telia Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: takju 4.2.2 orginal Tablet: Nexus 7 Tack: 15
Tackad 51 ggr i 50 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: feb 2010
Tack: 11
Tackad 23 ggr i 17 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#11 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Nexus S ROM: Original Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 7
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Oops. Jag hade själv inte undersökt uppdateringen från Samsung eftersom jag inte ännu har någon telefon, och såg ingen tydlig referens till denna i inlägget. När jag läste inlägget noggrannare såg jag det. Slarvigt och pinsamt av mig -- ber om ursäkt men bjuder på skratten.
|
|
|
|
|
|
#12 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: maj 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Stock Launcher: Nova Launcher Tack: 6
Tackad 10 ggr i 9 inlägg
|
Skitbra! Så efter detta kommer de svenska menyerna vara kvar?
Och om fallet är att vi nu har de svenska menyerna kvar, då kommer vi inte kunna få nya uppdateringar ang. "svensk-delen"? Uppdatering på menyerna och ordlistan (som inte finns än) till exempel. Då vi är direktuppkopplade mot Google. |
|
|
|
|
|
#13 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: okt 2010
Operatör: Tre Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Stock Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 27
Tackad 14 ggr i 12 inlägg
|
Tycker det kunde framgå ifall det är så att man efter att gjort detta kommer få uppdateringarna direkt från Google, alltså som om man köpt en telefon i UK och importerat. För jag antar att det är det som är fördelen med att köra yakju? Antar att det står i någon av trådarna eller artikeln på xda du länkar till, men det kan ändå framgå i denna tråden tycker jag :-)
|
|
|
|
|
|
#14 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 - (Permalink) | |||
|
Kid Droid
|
Citat:
![]() Citat:
Citat:
![]() Men som RobertB skriver så kan det mycket väl vara så, och det är väl även förhoppningen. Vi köpte väl en nexus för att få snabba uppdateringar, right?
Senast redigerad av diezel den 2011-12-13 klockan 17:40. |
|||
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|