Problem: SGS2 LTE - Spontana hängningar/omstarter

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av tealine, 5 mar 2012.

  1. tealine

    tealine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Hallå.
    Efter några veckor med min 4G-rackare har jag lagt märke till några problem som jag tänkte kolla om fler LTE-ägare fått eller om det är något som även drabbar originalet.
    Ungefär varannan dag (dock ojämnt, idag tre ggr) så är telefonen helt död när jag ska väcka den. Inga knappar registreras och enda utvägen är att rycka batteriet. Efter det startar den snällt upp. Ibland startar den om sig själv helt spontant och man hör den glada trudelutten från fickan/bordet.

    En särskild händelse inträffade idag. Jag skulle testa hastigheten via Bredbandskollen när appen plötsligt slutade utföra sin mätning. Inget meddelande, inte FC, utan den bara frös. När jag hoppade ur med Hemknappen så märkte jag att mobilen inte hade nån mobiltäckning. Udda, eftersom jag var i stan och hade bra täckning nyss. När jag gick in i inställningarna kunde jag inte komma åt valen för nätverkstyp (4G/3G/2G), och den hittade inget vid nätverkssökning.
    Vid det här laget tänkte jag att den heliga graalen Flygplansläge borde kunna rädda mig när radion var i trubbel, men det hände inget när jag valde det. Valet blev ikryssat, texten om Flygplan kom fram men ingen ikon ändrades, och gick man in i menyn igen så var det som om jag aldrig valt Flygplansläge.

    Nu återstod bara omstart, trodde jag iaf. Jag tryckte på Power, valde Stänga av, och allt gick som det skulle vid avstängningen, förutom att båda softkeysen lyste. Och lyste. Ingen input godtogs, och skärmen var helt död. Efter tio minuter ryckte jag batteriet, varpå den startade fint igen.

    [​IMG]
    Tittar man på batteristatistiken så ser man en otrolig dipp som skett samtidigt (höger del). Cirka 10-15% försvann på ingen tid alls. Inget ser ovanligt ut i själva procentuppdelningen av vad som dragit, men den är iofs ganska trubbig.

    Har någon här en klok ide om vad som kan vara fel eller åtgärdas? Jag är orootad på stock (2.3.6) i väntan på ICS. Jag har sett andra på forumet som haft omstartsproblem pga smuts i USB eller felaktiga SD-kort, men det känns lite tveksamt här. USB-porten har knappt sett dagsljus och kortet är ganska nytt och fungerade fint i min saliga Desire.

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Inga roliga bekymmer du har direkt... De låter som klassiska barnsjukdomar i nyteknik. Hoppas jag har fel men jag skulle gissa du får reklamera/in på service. Enda tips jag har är att göra en återställning, använd inget sdkort och installera inga appar o testa den 100% ren i ett par dagar. Strular den även då så får du npg lämna in den. :(
     
    tealine gillar detta.