Diskussion: Vi som är missnöjda med vår One X!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Madeli, 28 apr 2012.

  1. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Detta är inte menat som en provocerande tråd, om någon tror det! :) Nu tillhör inte jag nån av dom som är missnöjd, men ingen annan verkar ta tag i det :P Så jag gör ett försök till att få lite ordning i forumet...

    Jag skapar den helt enkelt för att de som är missnöjda med sin One X kan ösa sin skit över luren här istället för att det skapas nya trådar om och om igen om än det ena och det andra de är missnöjda med.

    Så ös på :)

    OCH.... låt de som är missnöjda ha denna tråd att ösa i utan att vi som är nöjda lägger oss i! Vi som är nöjda har en egen tråd ;)
     
    Last edited: 28 apr 2012
    darkshippo, Janne303 och Merley gillar detta.
  2. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 278
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    jag e lite missnöjd med min. Tre saker jag stör mig på: Flimret (Har doat). Blaskiga färger och batteriet är inte så bra. Klämmer in en sak till... Jo den blir skitvarm när jag kollar på 720p film...
     
  3. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Problemet med en sådan här tråd är att det är lätt hänt att den blir oöverskådlig i samband med att antalet sidor ökar. Frågor kommer att återupprepas och nya trådar kommer att skapas av dem som inte orkar ta sig tid att bläddra igenom den här tråden.

    De som är missnöjda med mottagningen har sin tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=69919.

    De som är missnöjda med skärmen sina trådar: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=70187, https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=70232.

    De som är missnöjda med Tres hantering av uppgraderingarna har sin tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=71740

    Och så vidare, och så vidare.

    Om tanken med denna tråd däremot bara är att ge de som är missnöjda med sin One X möjlighet att skriva av sig, utan hopp om att få hjälp med sina problem, så antar jag att det är okej.
     
    Janne303 gillar detta.
  4. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Om någon har ett problem som det inte finns en tråd om innan, så får man självklart skapa en tråd om det. Tanken från min del är att låta de som vill skriva hur missnöjda de är.... Inte att få hjälp! Det för att slippa inlägg i andra trådar om hur illa de tycker om one x.... Ser ofta inlägg där det står, typ: "One X suger, väntar heller på SGS 3" "HTC suger" "Jag har doat 10 gånger" ... Det är knappast någon som vill ha hjälp utan bara vill ösa ur sitt missnöje.


    EDIT: Det var ju inte direkt för min skull jag skapade tråden, så om den är olämplig så är det bara att slänga/låsa den. Börjar mer bli trött på att läsa all skit och det var ett försök att få det mer ordnat, men jag har ju oxå valet att inte vara här... så ... whatever ;)
    Skickat från min HTC One X
     
    Last edited: 28 apr 2012
  5. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Nej, då. Jag var mest nyfiken på tanken bakom tråden och ville belysa de eventuella problem den skulle komma att medföra om meningen var att det skulle vara en samlingstråd för One X-relaterade problem. En tråd som man kunde vända sig till för hjälp. Nu är ju dock så inte fallet. :)
     
  6. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 278
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    När ska ni styra stickies som tex i sgs2 tråden?
     
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo det har startats ett antal trådar med samma tjötande om att DOA.

    Det skuller räcka med en tråd.

    - Kontakta säljaren

    - Kontakta HTCs support

    Mycket enkelt !!!


    (sen blir det nog en gruvlig hämnd när SGS3 kommer ut....:-* SGS-trollen är ju rent pinsamma )
     
  8. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 164
    Mottagna gillanden:
    1 149
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Jag önskar att Plun håller sig borta från denna tråd eftersom han är så himla nöjd med sin One X.
     
    kin0 och Janne303 gillar detta.
  9. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Är väl lite smått missnöjd med HTCs kvalitet med tanke på hur många som DOAt, och flera har liksom DOAt 5 stycken. Riktigt illa. Själv har jag lite knakande i chassit på ett ställe men pallade inte DOA för det, ganska lite ändå..

    Är ändå i överlag nöjd. SGS II hade sina problem den med, typ att jag hade ränder efter wordfeud på skärmhelvetet, att man var helt beroende av custom rom (inte funnit anledning att köra custom rom på HOX än) då originalroms sög. En fördel med den var hur öppen den var och hur lätt det var att byta custom rom..
     
  10. sannispannisen

    sannispannisen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag är jäkligt missnöjd. min andra hox bråkar lika mkt, om inte mer. dålig täckning trots att man bor precis bredvid en mast (signalstyrka runt 100) laggar som faan oavsett webläsare, dålig batteritid, blir märken när man trycker på skärmen etc finns inte mkt posivt att säga när ens gamla sgs flyter 100 ggr bättre.