![]() |
|
|||||||
![]() |
| Share | Thread Tools | Search this Thread | Display Modes |
|
|
#46 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S IV ROM: Stock Launcher: Nova Tablet: the new iPad Tack: 33
Tackad 97 ggr i 68 inlägg
|
Quote:
Sent from a big Note 2 |
|
|
|
|
|
|
#47 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy Note II ROM: Stock 4.1 JellyBean Tack: 6
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
Lånar tråden lite. Är det någon som kommit fram till en mer permanent lösning på problemet. Då jag inte känner för att lägga 350 kr på en minneskort läsare och plocka ur kortet ur mobilen varje gång jag vill lägga över något.
https://dl.dropbox.com/u/55479469/Toobigfile.png Har provat formatera om kortet i en SD-kort läsare, funkade första gången men sen började den krångla och utforskaren hänger sig till och från. Verkar dock bero på att läsaren endast har stöd för SDHC och inte SDXC korten. http://www.inet.se/produkt/5306453/k...tim-pocket-usb Har även prövat med AirDroid men även där får jag felmeddelande om att det inte finns tillräckligt med plats på SD kortet. Trots att det är 50gb ledigt och jag försöker föra över en 5gb fil. https://dl.dropbox.com/u/55479469/AirDroid.png |
|
|
|
|
|
#48 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Tack: 5
Tackad 23 ggr i 20 inlägg
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#49 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy Note II Tack: 7
Tackad 13 ggr i 7 inlägg
|
Quote:
En bra lösning är att använda ett USB minne tillsammans med en "USB OTG Kabel" Det går snabbt och smidigt att skicka över filer, från ett USB minne direkt till telefonen via OTG kabeln. Dessutom är kabeln billig att köpa |
|
|
|
|
|
|
#50 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy Note II ROM: Stock 4.1 JellyBean Tack: 6
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
Quote:
Då är det nästan smidigare att plocka ur sd kortet och använda en kortläsare. Men ska man verkligen behöva krångla så för att få över filer till telefonen för att Samsung inte kan fixa sin mjukvara? |
|
|
|
|
|
|
#51 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: Stock 4.1.1 Tema: TouchWiz Launcher: TouchWiz Tablet: Galaxy Note II (Phablet) Tack: 6
Tackad 69 ggr i 50 inlägg
|
Har haft samma problem en lång tid och orkade göra djupare efterforskningar.
Kunde överföra större än 4GB fil (mkv) via KIES till interna minnet och inte till externa minnet, som är formaterat i exFat från början. Samma fil kunde inte överföra via Windows Explorer, varken interna/externa sdkort och kan det vara Microsoft har blockerat det. Sandisk har erkänt att det är problem på deras 64GB SDkort klass 10, erbjuder folk att byta till Klass 6 om man vill och ett av problemet med klass 10 korten att det inte går att formatera till fat32, överföring av stora filer o.s.v. Angående varför det inte går överföra stora filer heller i windows explorer, tror jag att Microsoft har blockerat det på nåt vis och p.g.a licenspengar för exFat formaten. Förmodligen har Samsung betalat licens för exFat stöd i Note 2, men med ett begränsat stöd och fungerar då fungerar endast större fil överföringar än 4Gb endast med KIES? Microsoft har dessutom blockerat 64GB korten att formateras till NTFS och måste vara i exFat. http://www.transformerforums.com/for...rosd-woes.html Förmodligen handlar allt om licens pengar, om varför det inte går överföra stora filer och man måste använda sig av speciella sätt för ändamålet.
|
|
|
#52 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Operatör: Telia Telefon: LG Optimus G ROM: Original Tema: Clean Launcher: GO Launcher EX Tablet: Samsung Galaxy Tab 7.7 Launcher: Nova Prime Tack: 13
Tackad 37 ggr i 32 inlägg
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#53 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: Stock 4.1.1 Tema: TouchWiz Launcher: TouchWiz Tablet: Galaxy Note II (Phablet) Tack: 6
|
Quote:
Har försökt hitta ett hårddisk program att omformattera sd kortet till exFat, för se om det gör nån skillnad och det märkliga är. EasUS/Minitool säger sdkortet är full och har 0 bytes utrymme kvar. Sen finns inte heller exFat att välja. ![]() Orkar inte mer att söka genvägar, utan får använda av KIES vid behov överföra stora filer och sällan jag gör det ändå.
|
|
|
|
#54 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Operatör: Telia Telefon: LG Optimus G ROM: Original Tema: Clean Launcher: GO Launcher EX Tablet: Samsung Galaxy Tab 7.7 Launcher: Nova Prime Tack: 13
Tackad 37 ggr i 32 inlägg
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#55 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy Note II Tack: 7
Tackad 13 ggr i 7 inlägg
|
Quote:
Ska du ha minneskort läsare då måste du ta bort bak luckan på telefonen, avmontera sd kortet, ha ut sd kortet från telefonen, och köra nästan samma process när du ska lägga tillbaka det. Jag vill helst inte dra ut sd kortet för många gånger från telefonen. Och visst borde Samsung kunna fixa detta. Jag kommer inte ihåg att jag hade samma problem med S3. På S3an fungerar detta väldigt bra... |
|
|
|
|
|
|
#56 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tack: 9
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Är det någon som hittat problemet på det med 4 gb gränsen? Jag kan inte ens flytta filer från internminnet till mitt sd kort om den är över 4 gb. Kortet är ju exfat så fattar inte problemet =S
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
#57 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
|
Quote:
Om du vill veta mer detaljerat, kan du söka efter Sandisk 64GB woes/problem och Microsoft exFat. Sen skrev jag inte heller att Microsoft blockerat exFat, utan tvärtom och bryr mig inte längre om varför det inte går överföra +4Gb fil. Om det går via KIES och inte andra sätt, tyder bara på avsaknad av drivrutin och det är vad jag ville veta. Allt handlar bara om licenspengar som Microsoft vill ha för deras "inofficiella" exFat och som inga tillverkare vill betala. Därför vägrar Microsoft officiellt släppa exFat specifikationer och filsystemet används med "begränsad implementation".
|
|
|
|
#58 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
Quote:
Jag köpte en SD kort läsare så nu funkar det iaf att stoppa i kortet i den för att få över större filmer. http://www.inet.se/produkt/5305776/k...-in-one-usb3-0 Som tur var för jag inte över filmer dagligen så detta får duga tills någon hittar en lösning så det går att föra över inne i windows via vanliga usb kabeln. |
|
|
|
|
|
|
#59 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy Note II ROM: Orginal Launcher: Nova Tack: 4
Tackad 20 ggr i 13 inlägg
|
Testade både AirDroid och File Explorer inatt och dessa problem stötte jag på:
AirDroid: hittade inte ens mitt 32gb SD kort. File Expert: PC Web Suite och testade överföra två olika mkv filer på över 4gb vardera, ena blev ca 650mb stor och funkade inte, andra blev 350mb och funkade inte. Någon som har något tips på vad som kan ändras på för att få det att funka?
|
|
|
|
|
|
#60 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S IV ROM: Stock Launcher: Nova Tablet: the new iPad Tack: 33
Tackad 97 ggr i 68 inlägg
|
Testade idag, kopplade in luren på min Windows 8 maskin. Har inget Kies installerat på den. Tog en 6,5 GB film och kopierade över den utan problem via utforskaren i Windows maskinen till mitt exFat formaterade minneskort (64 GB Sandisk Ultra kort). Har kollat på filmen och den var helt fungerande. Jag kör en LK7 rom (4.1.2) så det funkar iaf fint för mig. Kanske fixat i 4.1.2 för jag provade inte någon gång innan när jag hade 4.1.1 eller om det är Windows 8 det hänger på
Last edited by easycure1974; 2012-12-17 at 15:07. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | Search this Thread |
| Display Modes | |
|
|