Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Övrigt > Off Topic

Svara

Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2013-01-15, 17:54   #53 - (Permalink)
orcophant
Teen Droid

orcophants avatar

Reg.datum: Jul 2011

Operatör: Tele2
Telefon: Samsung Galaxy S III
ROM: MIUI + SiyahKernel

Tack: 17
Tackad 125 ggr i 95 inlägg
Standard

Jag förstår inte varför man vill ha den kostnaden överhuvudtaget, för ett helt värdelöst "rus" dessutom. Ett rus man inte ens saknar när man inte är beroende längre.
Och ja, jag har både rökt och snusat förr.
orcophant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 18:06   #54 - (Permalink)
neddie
Android Master

Reg.datum: Jul 2010

Tack: 87
Tackad 464 ggr i 371 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av orcophant Visa inlägg
Jag förstår inte varför man vill ha den kostnaden överhuvudtaget, för ett helt värdelöst "rus" dessutom. Ett rus man inte ens saknar när man inte är beroende längre.
skönt att man kan få välja då eller hur pula in dina sedlar i madrassen och låt andra pula ut dom ist win-win Och om du dessutom inte förstår... tja, då kanske du inte skulle kommentera alls om det hela heller eller hur?
neddie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 18:11   #55 - (Permalink)
orcophant
Teen Droid

orcophants avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neddie Visa inlägg
skönt att man kan få välja då eller hur pula in dina sedlar i madrassen och låt andra pula ut dom ist win-win Och om du dessutom inte förstår... tja, då kanske du inte skulle kommentera alls om det hela heller eller hur?
Det gick dig helt över huvudet att jag kanske fiskade efter en förklaring till varför från nån som pysslar med detta...Du behöver ju inte bli så butthurt bara för det.
Gammal 2013-01-15, 18:43   #56 - (Permalink)
neddie
Android Master

Reg.datum: Jul 2010

Tack: 87
Tackad 464 ggr i 371 inlägg
Standard

Citat:
Det gick dig helt över huvudet att jag kanske fiskade efter en förklaring till varför från nån som pysslar med detta...Du behöver ju inte bli så butthurt bara för det.
jag är inte ett dug butthurt faktiskt jag tycker bara det är onödigt med den typen av inlägg. Om man vill ha en förklaring så ber man om en ist för att skriva på ett sätt som eg pekar på att alla är dumma i huvet, det leder lixom ingenstans.
neddie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 23:02   #57 - (Permalink)
Rosco
Baby Droid

Reg.datum: Jan 2013

Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Rätt enkelt jag kan inte sluta röka. JAg har försökt flera gånger utan framgång med tuggumin mintpastiller osv osv vilket har slutat med en högre kostnad då jag knappt klarat en dag utan cigg på 15 år även med dessa "hjälpmedel".

Med Ecigg har jag utan problem kunnat sluta cold turkey typ och har nu en möjlighet att själv välja hur jag doserar. Jag har börjat på 18 och om 4 månader om allt går som planerat så är jag nikotin ren.

Så om det är korkat mot att pröjsa 1200 spänn i månaden resten av året ja då är jag rätt dum.

Och din motkommentar är sannolikt det är ju bara sluta direkt yada yada. Så är mitt svar för dej kanske bra skönt för dej att det löste sej. För mej var det inte lika lätt utan men med hjälp av dessa var det.
Rosco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 15:52   #58 - (Permalink)
Lukas1212
Baby Droid

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av XperiaS Visa inlägg
Har sett att allt fler börjar röka e-cig det är alltså en cigarett som man laddar via usb porten på datorn, den innehåller endast nikotin och det kommer tillochmed rök i form av ånga som är helt ofarlig vilket gör att man kan röka dessa på krogen på bussen mm

ganska intressant om ni frågar mig, som röker.
varför dra i sig alla tusentals skadliga "onödiga" ämnen när man kan skaffa en e-cig?

hittade en länktill en svensk sida som har e-cig med nikotin
http://e-cigarett.xsmoke.se/

är det någon som testat dessa eller kanske andra märken som kan rekomenderas, dem måste dock innehålla nikotion

(till Er som tänker att man skall sluta osv behöver ej svara i denna tråd, denna är till folk som faktiskt röker men vill röka mindre skadligt.)

Jag är supernöjd men min e cigarett, slutade med "vanliga cigaretten" för ddrygt en månad sen Namnet på min e cigg är CE4 clearomizer - eciggbutik.se, de har massor av varianter å smaker

Lycka till!!
Lukas1212 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 18:37   #59 - (Permalink)
Kung
Kid Droid

Kungs avatar

Reg.datum: Jun 2012

Operatör: Tre
Telefon: Google Nexus 5
ROM: Kit Kat

Tablet: Google Nexus 7

Tack: 27
Tackad 21 ggr i 18 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lukas1212 Visa inlägg
Jag är supernöjd men min e cigarett, slutade med "vanliga cigaretten" för ddrygt en månad sen Namnet på min e cigg är CE4 clearomizer - eciggbutik.se, de har massor av varianter å smaker

Lycka till!!

har den nikotin??
Kung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 18:41   #60 - (Permalink)
Kung
Kid Droid

Kungs avatar

Reg.datum: Jun 2012

Telefon: Google Nexus 5
ROM: Kit Kat

Tablet: Google Nexus 7

Tack: 27
Tackad 21 ggr i 18 inlägg
Standard

Citat:

läste du det första inlägget!? eller är du bara så jävla dum att du sket i texten?

citerar:
(till Er som tänker att man skall sluta osv behöver ej svara i denna tråd, denna är till folk som faktiskt röker men vill röka mindre skadligt.)

man kan ju enkelt skita i tråden om man inte har något vettigt att prata om.
Kung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 19:43   #61 - (Permalink)
Rosco
Baby Droid

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Clearomizer "har" inte nikotin per say. Du köper till flaskor med nikotin som du sedan använder för att fylla på den. Det är för övrig efter att du har köpt in din "gear" den enda kostnad du har.

Cartomizers är det som kan "ha" nikotin . Gillar dom inte själv men många som säger att dom är bra för dom ger lite mera riv i halsen typ.

Kika min länk ovan så har du vätskorna som innehåller nikotin.

Hmm CE känns som ungefär samma princip som Kanger T3 kan det stämma? . Utbytbar förångare? Sittar brännarn uppe eller nere?
Rosco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 10:42   #62 - (Permalink)
orcophant
Teen Droid

orcophants avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rosco Visa inlägg
Clearomizer "har" inte nikotin per say.
"per se" heter det
/ordpolisen
Gammal 2013-02-19, 23:11   #63 - (Permalink)
NiKKKKO
Baby Droid

Reg.datum: Feb 2013

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av XperiaS Visa inlägg
Har sett att allt fler börjar röka e-cig det är alltså en cigarett som man laddar via usb porten på datorn, den innehåller endast nikotin och det kommer tillochmed rök i form av ånga som är helt ofarlig vilket gör att man kan röka dessa på krogen på bussen mm

ganska intressant om ni frågar mig, som röker.
varför dra i sig alla tusentals skadliga "onödiga" ämnen när man kan skaffa en e-cig?

hittade en länktill en svensk sida som har e-cig med nikotin
http://e-cigarett.xsmoke.se/

är det någon som testat dessa eller kanske andra märken som kan rekomenderas, dem måste dock innehålla nikotion

Vet att i Sverige finns bara en bra leverantör på Nikotin till e-cigg, kolla på www.nosmoke.se

Jag köer från dem funkar hur bra som helst.

MVH

Nikko
NiKKKKO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-19, 23:12   #64 - (Permalink)
NiKKKKO
Baby Droid

Reg.datum: Feb 2013

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard Nikotin i e-olja

Vad jag vet sä är det bara www.nosmoke.se som har e-olja med nikotin i, riktaigt bra. Funka hur smidigt som helst via dem.

MVH

Nikko
NiKKKKO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-20, 05:33   #65 - (Permalink)
Hampa_D
Professional Droid

Reg.datum: Jun 2010

Tablet: Nexus 7

Tack: 149
Tackad 317 ggr i 249 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NiKKKKO Visa inlägg
Vad jag vet sä är det bara www.nosmoke.se som har e-olja med nikotin i, riktaigt bra. Funka hur smidigt som helst via dem.

MVH

Nikko
skulle med all säkerhet säga att det finns bättre, tyvärr ser man webbutiker som poppar upp som ogräs nu, det börjar ta fart vilket är bra. liqua juicen är okej men värd 1000kr? knappast. och 100ml för samma pris är rätt rejält jävla dyrt. det finns nog många som gör snabba stålar nu på ecig.

Taggar
e-cig cig e

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:31.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com