Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Telefoner > Samsung > Galaxy S II > Galaxy S II - Allmänt

Svara
Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Oläst 2013-02-13, 12:05   #1 - (Permalink)
DaddyCool
Kid Droid

DaddyCools avatar

Reg.datum: jul 2011

Operatör: Tele2
Telefon: Samsung Galaxy Note 3
ROM: Original

Tablet: Galaxy Note 10.1 3G
ROM: Original

Tack: 7
Tackad 40 ggr i 21 inlägg
Standard Nackdelar iom Jelly bean-uppgraderingen

Jag startar en ny tråd med fokus på upplevda problem efter uppgradeingen av våra S2or till Jelly bean, Android 4.1.2.

(givetvis är fördelarna fler än nackdelarna)

Vore toppen om vi kunde samla allas dåliga erfarenheter och också reda ut ev missförstånd. Jag tänkte nu "efter" uppgraderingen, inte i sambande med den samma (finns så många trådar om problem med att öht lyckas uppgradera)

Här kommer mina bidrag:

1. Sämre batteritid
I ICS fanns två energisparfunktioner, en som kickade in först när batteriet sjunkit under en viss gräns. Nu finns bara en kvar, och det en rätt "fyrkantig" sådan.
Ska mitt batteri hålla en hel dag måste jag aktivera alla delar i den enda energisparfunktionen, vilket ger sämre bild, prestanda.. och allmän upplevelse.

2. Tillfälligt stänga av T9
Jag hittar ingen snabbknapp för att slå av T9 vid textinmatning, utan måste gå in i "konfig".

3. Lägga till ord
Jag hittar ingen knapp för att lägga till ord i ordlistan vid textinmatning. Vet faktiskt inte hur/var man gör det nu?

Nåt mer du upplevt?
DaddyCool är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2013-02-13, 13:09   #2 - (Permalink)
anton_mjor
Kid Droid

Reg.datum: jul 2010

Telefon: Samsung Galaxy S II
ROM: Original 4.1.2

Tack: 4
Tackad 11 ggr i 8 inlägg
Standard

På min telefon funkar inte auto-correct alls.
Var tvungen att ladda ner Swype beta/SwiftKey för att det skulle funka.

Jag har slagit på energispar, märker ingen skillnad alls, så jag lämnar den på.
anton_mjor är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2013-02-13, 13:50   #3 - (Permalink)
Ostkroken
Baby Droid

Reg.datum: feb 2010

Operatör: Telia
ROM: original

Tack: 1
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool Visa inlägg
Jag startar en ny tråd med fokus på upplevda problem efter uppgradeingen av våra S2or till Jelly bean, Android 4.1.2.

(givetvis är fördelarna fler än nackdelarna)

Vore toppen om vi kunde samla allas dåliga erfarenheter och också reda ut ev missförstånd. Jag tänkte nu "efter" uppgraderingen, inte i sambande med den samma (finns så många trådar om problem med att öht lyckas uppgradera)

Här kommer mina bidrag:

1. Sämre batteritid
I ICS fanns två energisparfunktioner, en som kickade in först när batteriet sjunkit under en viss gräns. Nu finns bara en kvar, och det en rätt "fyrkantig" sådan.
Ska mitt batteri hålla en hel dag måste jag aktivera alla delar i den enda energisparfunktionen, vilket ger sämre bild, prestanda.. och allmän upplevelse.

2. Tillfälligt stänga av T9
Jag hittar ingen snabbknapp för att slå av T9 vid textinmatning, utan måste gå in i "konfig".

3. Lägga till ord
Jag hittar ingen knapp för att lägga till ord i ordlistan vid textinmatning. Vet faktiskt inte hur/var man gör det nu?

Nåt mer du upplevt?
4. Vlingo
Appen från den mörka sidan som ingen verkar vilja ha
Ostkroken är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2013-02-13, 13:54   #4 - (Permalink)
Kramer
Baby Droid

Reg.datum: jul 2011

Tack: 2
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool Visa inlägg
1. Sämre batteritid
Jag sitter fortfarande med Android 2.3 (vägrade att uppgradera till ICS tidigare) och funderar på om det är värt det att uppgradera till Jelly Bean.

Vad jag är medveten om så får jag ut batteriets maxkapacitet med 2.3. Om jag uppgraderar från 2.3 till JB förlorar jag 20% batterikapacitet eller hur mycket?
Kramer är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2013-02-13, 14:10   #5 - (Permalink)
oneman
Baby Droid

onemans avatar

Reg.datum: aug 2011

ROM: Stock

Tack: 1
Tackad 9 ggr i 7 inlägg
Standard

Jag tyckte först att batteritiden blivit sämre, men efter att kalibrerat det (max uppladdning, urladdning tills telefonen stänger av sig, max uppladdning) tycker jag snarare att batteritiden är bättre än tidigare. Jag har WiFi på hela tiden och tittar på flera TV-program varje dag och har ändå minst 30-50% kvar.
När jag laddade ur batteriet upptäckte jag att energibesparing kickar in automatiskt när batteriet börjar bli dåligt även om man inte valt det.
Angående spara ord i ordlistan gör man det genom skriva det och hålla ner fingret på det i listan ovanför tangentbordet.
oneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Följande 2 medlemmar säger tack till oneman för det här inlägget:
Oläst 2013-02-13, 15:07   #6 - (Permalink)
Ruotria
Baby Droid

Ruotrias avatar

Reg.datum: aug 2011

Operatör: Comviq
ROM: Classic

Tack: 6
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
Standard

Jag tycker faktiskt batteritiden har blivit bättre, tänk på att skärmen drar en del så ha den på så låg styrka som möjligt. För nu under vintertiden så det ju kanske inte så mycket sol som gör det svårare att se på innehållet.
Du kan även avaktivera Google+, Google Music och liknande appar om du inte använder dem.

Det enda negativa jag kan tänka mig är väl att de inte uppdatera den fysiska formen

Edit. Tänkte inte på det men den inbyggda webbläsaren har blivit mycket sämre gällande funktion. Man måste ju rensa alla sidor för att sedan klicka på tillbaka knappen alternativt hemknappen för att stänga ned. Innan kunde man ju trycka på minus för att stänga av...

Känns överlag som vissa funktioner från GB är tillbaka fast med facelift...

Senast redigerad av Ruotria den 2013-02-13 klockan 15:15.
Ruotria är inte uppkopplad   Svara med citat
Följande medlem säger tack till Ruotria för det här inlägget:
Oläst 2013-02-13, 15:40   #7 - (Permalink)
grillen
Baby Droid

Reg.datum: dec 2010

Telefon: Samsung Galaxy S4

Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1

Tack: 10
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
Standard

Min batteri tid har blivit jättedålig efter JB. Har ljuststyrkan inställd på lägsta, ändå tuggar den upp bra mycket av batteriet. Hoppas att batteriet stabiliserar sig snart. För nu räcker batteriet en halv dag på jobbet innan jag måste ladda. Innan JB så räckte batteriet lätt en hel dag....
grillen är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2013-02-13, 15:56   #8 - (Permalink)
n_sandstrom
Youth Droid

n_sandstroms avatar

Reg.datum: sep 2011

Tackad 28 ggr i 19 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kramer Visa inlägg
Jag sitter fortfarande med Android 2.3 (vägrade att uppgradera till ICS tidigare) och funderar på om det är värt det att uppgradera till Jelly Bean.

Vad jag är medveten om så får jag ut batteriets maxkapacitet med 2.3. Om jag uppgraderar från 2.3 till JB förlorar jag 20% batterikapacitet eller hur mycket?
Tja, å andra sidan får du ännu bättre batteritid om du inte har telefonen igång alls.

Uppdatera. Det är en helt ny telefon jämfört med ICS, och skillnaden från GB kommer vara enorm.
Är du orolig kan du vänta ett par veckor, det lär komma nån uppdatering från Samsung och massvis med uppdateringar till appar som hjälper mot den värsta batteriförlusten.

När ICS stabiliserat sig hade jag betydligt bättre batteritid än jag nånsin haft med GB.
n_sandstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2013-02-13, 16:48   #9 - (Permalink)
anton_mjor
Kid Droid

Reg.datum: jul 2010

ROM: Original 4.1.2

Tack: 4
Tackad 11 ggr i 8 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av n_sandstrom Visa inlägg
Tja, å andra sidan får du ännu bättre batteritid om du inte har telefonen igång alls.

Uppdatera. Det är en helt ny telefon jämfört med ICS, och skillnaden från GB kommer vara enorm.
Är du orolig kan du vänta ett par veckor, det lär komma nån uppdatering från Samsung och massvis med uppdateringar till appar som hjälper mot den värsta batteriförlusten.

När ICS stabiliserat sig hade jag betydligt bättre batteritid än jag nånsin haft med GB.
Jag håller med om det, en kompis som var van med GB sa att det var som en helt ny telefon när jag övertalade honom att uppgradera till ICS.
Telefonen som brukade vara urladdad efter en halv dag höll nu mer än en hel dag.
anton_mjor är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2013-02-13, 16:48   #10 - (Permalink)
almost-famous
Youth Droid

Reg.datum: nov 2010

Telefon: ZTE Blade
ROM: original orange

Tack: 14
Tackad 8 ggr i 8 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kramer Visa inlägg

Samma här, sitter med 2.3 och vägrar uppgradera. Frågan är om det kommer en uppdatering till. Tänkte på små systemuppdateringar. Någon vet?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
almost-famous är uppkopplad nu   Svara med citat
Oläst 2013-02-13, 17:46   #11 - (Permalink)
/walt
Baby Droid

Reg.datum: feb 2011

Tack: 0
Tackad 6 ggr i 3 inlägg
Standard

Startar jag luren från avstängt läge när laddaren sitter i så hittas inte SIM-kortet. Batteritiden känns värre men det kan bero på att jag inte stängt av allt skit som slogs på iom. uppgraderingen.

Skickat från min GT-P7510 via Tapatalk 2
/walt är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2013-02-13, 18:27   #12 - (Permalink)
Nagoo
Baby Droid

Reg.datum: jul 2012

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Uppdatering till 4.1.2 Jelly Bean.

- Batteritid, slukar 2-3% i timmen, om inte mer.
Nagoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2013-02-13, 19:13   #13 - (Permalink)
67newrocky
Baby Droid

Reg.datum: feb 2013

Telefon: Samsung Galaxy S III
ROM: original

Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Nackdelar från uppdateringen 4.1.2 :

1. anpassning av bakgrundbilden från egna galleriet.

2. batteritiden är under utforskande.

Senast redigerad av 67newrocky den 2013-02-13 klockan 19:45.
67newrocky är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
buggar, jelly bean, problem

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:02.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com