Problem: Brickad?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Deepeeper, 8 mar 2013.

  1. Deepeeper

    Deepeeper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena. Jag kör denna på min telefon https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=86024

    Jag bestämde mig för att jag vill köra in en ny rom i telefonen med cwm som vanligt. Då tänkte jag, denna kanske innehåller brick buggen. Jag läste snabbt på xda's tråd på CM10.1 att man skulle köra denna så man blev av med brick bug. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1118693

    Jag följde instruktionerna och nu kan jag inte starta telefonen. Kommer varken in i download eller recovery läge. När jag håller inne power knappen så kommer samsungs logga upp som vanligt "Samsung GT-I9100 osv..." och den gula varningstriangeln där nere.

    Får lite sådär panik. Kan jag få igång skiten igen? Vad ska jag göra?

    Edit: Fick igång recovery. Så jag tog en annan telefon så jag kunde köra in en rom på SD kortet. Sedan flashade jag romen som vanligt via cwm och nu funkar allt fint :)
     
    Last edited: 8 mar 2013
  2. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Usb jig och flasha in original med hjälp av odin.
     
  3. Deepeeper

    Deepeeper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Åh gud efter en massa dj**la tryckninar kan jag komma in i download och recovery läget. Någon som kan hjälpa mig med detta då jag känner mig otroligt osäker på vad jag håller på med.

    Mitt mål är att lägga in denna. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2140085
    Telefonen ska ha cwm och vara rootad.

    Antar att jag får flasha in någon stabil rom med Odin först och sedan installera PAC romen via cwm. I fall det är så vill jag gärna ha hjälp med vilken rom jag ska flasha i Odin och hur jag ska göra för att undgå fel! Tack på förhand :)
     
  4. Deepeeper

    Deepeeper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ser att jag har en gammal nandroid backup från 1012-10-25. Ska jag prova att köra den? Vet ej om det är ICS eller JB.
     
  5. bihslk

    bihslk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 211
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Prova det annars kör in stock VIA Odin bäst så. Då kan du börja om från början med root och sånt.

    Annars gör följande. Ladda ner senaste Siyah 6 beta 5 för S2

    Flasha via Odin och då har du fräsch CWM. Sen flasha bara ROM.

    Vill du ta bort trianglen kan du göra det med Trianle Away