Jag tror inte att Sverige är stort nog, visst vore det kul med en sådan funktion på Swedroid men tanken har alltid varit att göra den internationell. Ser dock inget problem med att lägga upp applikationer som enbart utvecklas för ett visst språk. Att koppla ihop det med Swedroid så långt som att det blir en "del" av Swedroid hade jag inte haft något emot, bara det inte begränsar dess användningsområde till Sverige.
speakman: Jepp, tanken är att sidan enbart ska lista projekt ur ett "utvecklingsperspektiv". Sen kommer såklart inte färdiga applikationer tas bort men jag tror inte att det är någon idé att försöka konkurrera med Androlib och liknande sidor. Fokuset kommer alltid att vara att koppla ihop grafiker, programmerare och kanske även projektledare(?) för att skapa bättre applikationer. Sen även bidra med lite nyttig information inom ämnet, jag tänker min en sektion med färdiga bakgrunder för widgets och applikationer som man kan använda för att snabba på utvecklandet. Såvitt jag vet finns exempelvis inte Androids 2.x-widgetdesign någonstans, bara en sådan sak.
Tack för all feedback, det vore kul att slänga ihop en snabb testversion i exempelvis Drupal lite snabbt men jag tror inte jag har tid att göra allt detta själv, vill ni hjälpa till med något, vad som helst, så skicka ett PM

Click to expand...