1.6.3.4 loop

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Wu Long, 10 sept 2010.

  1. Wu Long

    Wu Long Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har dragit in galaxo xxx.4 och så fort mobilen startat och man hamnar på homescreen blir det forceclose på android.process.acore.
    Sedan kör den om acore för att samma sak händer igen och sedan loopar det bara. Acore krashar direkt och hela tiden. Vad är det för fel ?
    Hade galaxo 1.6.3.3 innan och körde update, gapps, permissions. Har gjort samma tidigare med swipe efter backup utan skillnad.
    Någon som varit med om liknande?
     
    Last edited: 10 sept 2010
  2. Wu Long

    Wu Long Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag verkar slippa forceclose på acore om jag inte kör gapps men då saknar jag grymt många apps och framförallt så saknar jag butiken vilket innnebär att jag inte kan ladda ner de apps som saknas...lite moment 22.
     
  3. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Du har inte fel gapps? Jag fick väldigt många felmeddelanden när jag försökte köra en Donut signad gapps på en Froyo ROM förut.
     
  4. Wu Long

    Wu Long Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kör de gapps för gaosp och galaxo xxx.4
     
  5. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Om jag förstår ditt svar korrekt så installerar du både gaosp och galaxo gapps?

    GAOSP är ett projekt för att få Frojo (Android 2.2) att funka på Galaxyn och Galaxo är ett parallellt projekt att få Donut (Android 1.6) att funka. De har två olika Gapps, som bara fungerar på respektive ROM:

    http://www.multiupload.com/FLC5R6KM8E (Froyo)
    http://www.multiupload.com/8SIQ3FB8W2 (Donut)

    Om din telefon kör Galaxo så varken behöver eller kan du använda den för GAOSP.

    Jag har hur som helst varmt rekommendera att du kliver på GAOSP, med senaste Nightlyn så funkar all hårdvara i telefonen och den laggar inte mer än med 1.5 original ROM.
     
  6. skalman01

    skalman01 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett problem jag har med nya nightlyn är att jag inte kan använda telefonboken jag försöker läsa tillbaks alla nr från sim och det verkar funka men när jag öppnar telefonboken finns ändå inga nr med . förövrigt verkar det funka hyfsat men har gått tillbaks till galaxo pga ovanstående
     
  7. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Jo det där med Android och SIM-kort är ju en skön sak i sig. Själv slutade jag använda sim-kontakter ganska omgående. Att ha alla kontakter synkade med Gmail är helt överlägset. T.ex. efter varje ROM uppdatering behöver jag bara aktivera mitt gmail konto på telefonen så har jag alla kontakter med bilder och allt tillbaka. Tappar jag telefonen så kvittar det, ny lur, och en kontosynkning senare så har jag allt tillbaka. SIM-kort är lite som axelvadd, inte så praktiskt och väldigt ute ;)
     
  8. skalman01

    skalman01 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade inte tänkt på det där med gmail la in nightlyn idag och provade att synka och det funkade ju jättebra. men fick ett annat problem istället använde handsfree på jobbet och det gick ju bra men när jag kopplade bort det sa telefonen fortfarande att det var anslutet så jag fick inget ljud i telefonen gick inte att fixa på nått vis så jag fick gå tillbaks till galaxon igen.