3:s officiella 2.1 uppdatering

Diskussion i 'U8220' startad av 1an, 3 jul 2010.

  1. Marvin-Ior

    Marvin-Ior Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    då har man läst allt här... å det var ett tag tillbaka som det gick "off-topic" här :P
    "3:s officiella 2.1 uppdatering"... men men... ;)
     
  2. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Jodå, jag flashade in 1.7 igår. Inte oc dock. Jag gjorde en wipe, uppdaterade till UK 2.1, sen flashade jag in 1.7. Håller på och fixa och dona lite, ska köra den där fixen och fixa med jit och allt det där.
    Nu ska jag först lägga in svenskt TP-språkstöd och rätta till mms:en. Återkommer!
     
  3. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Körde ni TU-fixen i ROM manager?
     
  4. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Jag flashade i clockworkmod recovery.
     
  5. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Jag har ett klass 6 också och det funkar perfekt, så det ska inte va några problem att köra swap och a2sd.

    Jag nämnde swapper mest om du absolut inte vill formatera ditt SD kort. Swapper funkar inte lika bra, det är mycket bättre med en swap partition. Swapper segar ner uppstarten av luren också eftersom det är en app så måste den skapa swapfilen varje gång osv. Kör du swap partition så görs allt det automatiskt under booten. Så en riktig swap partition är att rekommendera.

    Första uppstarten efter man har aktiverat swap/jit kan ta ett tag så få inte panik och ryck ur batteriet, det är bara att ha lite tålamod.

    En annan tweak som jag såg på modaco fö, man lägger till "debug.sf.hw=1" i sin build.prop(utan " tecknen). Denna inställning gör så att android använder gpu'n till att rendera UI't istället för cpu'n. Tycker mig uppleva att alla menyer, scrolla mellan skärmar osv flyter mycket mjukare än innan jag la till det i build.prop filen.

    http://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/319347/debug-sf-hw-setting/
     
  6. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Vill du senare ha OC så finns det en kernel för detta, bara att flasha själva kerneln så du behöver inte ominstallera allt. Har kört med oc sedan den dök upp på modaco och aldrig haft några problem. Jag kör med setcpu också så den skalar ner till 122mhz som lägst, kör man utan setcpu så tror jag att den går på 691mhz hela tiden.