4.5" + displayer.

Diskussion i 'Off Topic' startad av hackeron, 19 feb 2012.

  1. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Köp en iPhone då.
     
  2. plutonium87

    plutonium87 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Finns det någon mobil i den högre prisklassen som INTE har en mega-skärm? Då tänker jag typ 4" eller mer.. Känns inte alls tilltalande att springa omkring med en mindre platt-tv i fickan, men samtidigt verkar man få hålla sig till sämre presterande telefoner bara för att man inte vill ha en stor skärm.

    Jag skulle vilja ha en kraftfull mobiltelefon men kanske bara med 3.5" skärm, men av vad jag sett hittills kan man ju bara drömma om en sån sak? I mitt yrke, och fritid för den delen, vill jag ha en lite smidigare telefon som kanske i sin tur har lite längre batteritid men samtidigt klarar "allt"
     
  3. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Nej men håller med TS, 4" är perfek storlekt. Men sålänge efterfrågan är stor på större skärmar så lär man inte gå ner.
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

  5. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Blir nog ett köp på den alltså. Verkar awesome.

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  6. borjeboy

    borjeboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Och nu på mässan så ser vi att HTCs bästa dundar in på 4,7 tum. Ett rykte florerar om att SGS 3 kommer ha 4,8Tum och Huaweis nya på 4,5 tum..

    Det är makalöst, jag sitter på en 4tums sgs och frågan är om jag kommer stanna vid android eller byta till något annat system pga skärmstorlekarna..
     
  7. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det går ALLTID att klämma in bättre hårdvara i en större telefon. Varför är det så svårt att förstå? Det är som att klaga på att det inte finns lika mycket godis i en liten godispåse som i en stor.

    Telegram by phone
     
    Last edited: 27 feb 2012
  8. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Jag är snornöjd med Desire S storlek. 3,7" tror jag det är. Passar mig perfekt.
     
  9. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER


    Fel, majoriten vill inte ha större skärmar, men denna generations mobiler har ett inneord och det är HD UPPLÖSNING på skärmen, och det görs inga hd-skärmar 3,7 - 4 tum vad jag vet. Då måste man upp i storlek.
     
  10. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Jo, majoriteten av kunderna vill ha en större skärm. HD-upplösning är relativt nytt och finns bara på ett par telefoner hittills. Tillverkarna kommer alltid att skapa fler produkter av samma slag som de som det säljs flest av, så är det bara.
     
  11. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    HD på en telefon *fniss*
     
  12. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Steg ner till 3,7 tum på min nyaste mobil. Lite ovant i början att gå ner i storlek men ack så skön att hantera. Min gräns går nog vid 4,2. Efter det känns det inte smidigt längre.
     
  13. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Börjat tröttna på dryga och värdelösa kommentarer som denna. Tänk om man inte vill ha iPhone? Android ska symbolisera ett bredare utbud och mer flexibilitet, är det så fel att anmärka att det finns en efterfrågan efter något som klart inte finns för plattformen som är skapad för att lätt möta dessa behov?

    Riktigt tråkigt med folk som skall hålla på såhär.
     
  14. Etzolin

    Etzolin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    463
    Mottagna gillanden:
    118
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Det finns en god anledning bakom att tillverkare tillverkar allt större telefoner, och det är nog inte för att majoriteten vill ha större skärm. Idag vill de flesta ha den lur som har kvickast hårdvara, bäst batteritid och flest funktioner. Man ska också ha den tunnaste mobilen, för annars kanske den råkar synas i fickan. Det finns dock ett litet problem med att göra en telefon som uppfyller dessa punkter, komponenterna som krävs tar plats. Ska man få in allt i en telefon som är tunn som ett papper så måste man placera komponenterna bredvid varann, vilket innebär att de kommer ta upp en större yta. En perfekt ursäkt för att dölja detta är då att öka skärmens storlek, för ingen har något en större telefon så länge skärmen är lika stor.

    Notera att det jag har skrivit endast är spekulationer, vill man ha ett vettigt svar på skärmfrågan kan man antingen göra en vetenskaplig analys på problemet eller fråga en telefontillverkare.
     
  15. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Fast de gör inte high-end telefoner! Inget fyrkärningt så långt ögat kan nå och klockfrekvenser som är 30% lägre än i high-end lurarna...

    Det syns en ganska tydlig trend i tråden tycker jag. De flesta som är emot tycker att några millimeter till på det de har idag vore förskräckligt!! Har ni provat någon större telefon, och sett om ni når? Personligen skulle jag utan problem kunna gå upp till 4.3", sen vet jag inte. Men min förhoppning är att de kapar av mer på sidorna av telefonen isf...
     
  16. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag undrar om samma personer sitter och gnäller över hur dumma tillverkarna är som inte gör notebooks med samma prestanda som de senaste stationära high end speldatorerna...
     
  17. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Haha eller hur!

    Måste säga att jag längtar till den dagen då jag kan köpa "datorkraft" som en tjänst och enbart ha telefon/laptop/platta stor nog för batteri och kraft till bildredigering sen låta någon server långt bort i ingenstans ta hand om processandet som sedan skickas över nätet till mig. Vips så var datorn 1cm plattare :D, med all prestanda som kan behövas via något fint abonnemang!
     
  18. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Japp! Du har nog slagit huvudet på spiken i den här frågan.
    De skjuter även mygg med gevär.

    Jag ser inte varför man skulle behöva mest kraft i en enhet som inte har någon som helst nytta av den. Du kan ju inte spela något avancerat på en liten skärm, eller ha glädje av bra media. En liten enhet duger bara åt väldigt begränsade funktioner.
     
  19. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Hur är du så säker på det?

    Det finns ingenting som stämmer med tankesättet "Folk gillar inte att spela på en mindre skärm".

    Till vilken plattform säljs, tillverkas och används det mest spel på? Hur stor skärm sitter det på en telefon som använder ovanstående OS? 3,5". Det är vad folk anser vara litet när det kommer till Android-världen.

    Att kunna dra nytta av spel är väl inte på något sätt direkt kopplat till hur stor skärm du har? Det är precis som när vi väljer vilken TV vi skall köpa. Vissa vill ha en 60" så-nära-bio-som-möjligt-TV hängandes på väggen. Andra vill ha en mindre skrymmande sak vilken inte tar upp så mycket plats när den inte är aktiv.

    Titta på TV-branschen.

    Samsungs senaste serie 8:a är deras toppklass. Släpps den endast i 46"+? Nej. Du hittar samma design ner till 40" och samma panel/funktioner till 32". Om logiken du förespråkar hade haft bäring hade väl Samsung inte släppt toppmodeller av en TV i 32"?

    Och speldator som notebook? Det finns redan. Svindyra är de men inte märkligt med tanke på komponentstorleken i en dator jämfört med en telefon samt all kylning som måste fungera. Skulle vi haft samma hårdvara i våra telefoner som i våra datorer hade det absolut gått att jämföra branscher emellan men nu håller det inte. Olika förutsättningar ger olika utfall.
     
  20. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Vilken löjlig diskussion. Debattera om mobilskärmsstorlekar.

    Antingen köper man en mobil med stor skärm och är nöjd, eller köper en med mindre skärm och är nöjd. Det blir inte enklare än så.