ACE 4

Diskussion i 'Galaxy Ace' startad av Elfson, 24 nov 2014.

  1. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Hallo

    Jag funderar på om jag skall beställa en ACE4 från Comviq, den som går på deras reklam nu 195x12 månader.
    Vad tror ni om att ha den som extramobil?
    Har en Sony Z1 idag, kommer jag bli grymt besviken på denna då?

    Läk till
    http://webbutik.comviq.se/galaxy-ace-4.html
     
  2. reallyawesomemark

    reallyawesomemark Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    "Rekommenderade" den till min flickvän då hon ändå skulle byta till detta abonnemang (student-varianten). Verkar bra hittills förutom (och ett ganska stort förutom) att wifi verkar krångla så in i satiken. Tappar anslutning, hänger sig när man försöker lösa det. Firmwaren som slutar på ANH7. Samma problem på 2 olika routrar, en av dem är asus rt-n56u.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag har svårt att trivas med 1GB RAM själv, men det är möjligt att det fungerar hyggligt. Chrome äter tyvärr en del så snart man har mer än 2 tabbar.

    Upplösningen känns också riktigt trist. Om den hade haft 720p hade den varit mer attraktiv.

    Vad skall du göra på telefonen? För att endast ringa, SMS:a och sitta på Facebook fungerar det förmodligen relativt bra under kortare perioder.
     
  4. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Detta med Wi-FI, att dom aldrig kan få ordning på det på någon mobil, funkar inte klockrent på min Z1 heller :)

    Då det är en xtra-mobil utöver jobbmobilen så skall jag mest använda den som väckarklocka, sen kolla facebook och surfa lite samt ta med den på semestern på sommaren istället för jobbmobilen.

    Skall byta upp mig från en Tipo jag haft för detta ca 1,5 år, den är lite för liten och seg tycker jag.

    Sjuka I-landsproblem :)
     
  5. reallyawesomemark

    reallyawesomemark Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    KANSKE har löst wifi problemet med en app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.brilliapps.wifiandmorefixer

    Skärmen är ju sådär, motsvarar Galaxy s2, och ingen proximity sensor. men snapdragon quadcore på 1,2 ghz är inte fy skam och batteriet verkar bra. Känns rätt rapp. (telefonen är den som i usa mm kallas Galaxy ace 4 style LTE, många svensk sidor inkl prisjakt har fel speccar då ace 4 är en annan telefon i USA med dual core, ingen lte, 4 tum istället för 4,3).

    Motorola moto G lte verkar ju bättre men man kan ju få denna "gratis" om man binder upp sig.

    Återkommer om wifi.
     
  6. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Kunde inte hålla mig, gick och hämtade en på Pressbyrån :teeth:
    Gillar skärmen på den och snabb är den med.
    Klarar det mesta Helt ok, rekommenderas!

    Varför sätter Samsung bakåtknappen på höger sida, känns helt sjukt :)
     
    reallyawesomemark gillar detta.
  7. Airborne

    Airborne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Den verkar rätt ok , min fru beställde en som jag lånar då min Sony Z är på verkstaden. Tänkte först att den lär väl inte funka bra när man är van vid Sonyn.

    Faktiskt var den bättre än låga specen antyder. Låga upplösningen till trots är det bra tryck i Samoled skärmen och spelen rappar på bra mycket bättre än jag trodde tack vare låg upplösning och quadprocessor. Till och med ett flygspel som brukar hacka på dålig hårdvara flöt på ok.

    Bra batteritid (som utökas rejält i ultraspar) , bytbart batteri samt sd-kortplats samt mycket högre ljud i lurutgången än på Sonyn (kör poweramp med volymbegränsningen bortkopplad) gör den till bra musikspelare och har Blåtand och nfc till bärbara högtalare.

    Den har snabb 4g och gps som klarar glonass så jag hoppade också på Comviq erbjudandet och tog en med då den funkar utmärkt som reservtelefon och faktiskt bättre som musikspelare då den spelar högre och drar mindre ström.

    Konstaterar att har man vant sig vid 4g hastighet blir man rätt less om man försöker ha en lur med bara 3G som reservlur så jag är nöjd med den som reservlur om än inte vattentät då.