Add-on kameralins?

Diskussion i 'P10-serien' startad av wrkdrojd, 12 aug 2017.

  1. wrkdrojd

    wrkdrojd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2013
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har tänkt att experimentera lite genom att köpa en add-on lins. Aldrig gjort det till någon telefon, så jag simmar på ganska djupt vatten här.

    Några personliga erfarenheter?

    Jag har förstått att du då kan få till en hygglig optisk zoom, vidvinkel eller helt enkelt bättre optik.

    Tar en random-link så att ni kan få en idé:

    https://www.aliexpress.com/item/APE...gh-Definition-SLR-Universal/32816730089.html?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Rätt kul grej. Lägg gärna upp några exempelbilder när du haft tillfälle att ta några bilder.

    Saknar framförallt vidvinkel själv, speciellt efter att ha använt LG G6. Det är mycket behändigt och kommer ofta väl till pass.
     
  3. Stemag64

    Stemag64 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    154
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 +

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 +
    Övrigt:
    Garmin Fenix 5X Plus Sapphire och galaxy gear S3 frontier
    lyfter en gammal tråd, lite sugen på att testa en vidvinkellins. Det är det enda jag saknar till min Note 8
    Har surfat runt på lite fotoforum och Moment och Ztylus får ganska bra kritik.

    Moment köper man med ett case och fäster med bajonettfäste, jag tycker det verkar vara den smidigaste lösningen eftersom caset fungerar som ett vanligt case utan linsen.
    https://www.shopmoment.com/shop/new-wide-lens

    case-photo-note8-2-walnut.jpg

    Ztylus har en fiffig roterande variant med vidvinkel, macro och en polarizerande lins.
    nackdelen med den (som jag ser det) är att skalet är magnetiskt för att hålla linspaketet, och då funkar inte trådlös laddning så man kanske måste skifta skal hela tiden.

    REVOLVER-M-LISTING--4-in-1-Note-8_01.png

    Det vore kul om någon har erfarenhet av liknande linser och kan komma med lite tips, framför allt angående kvalitén på linserna.