Ändra språk

Diskussion i 'Frågor och support' startad av bras_7, 16 jan 2018.

  1. bras_7

    bras_7 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2017
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Fello /Tele 2
    Telefon:
    Realme 8 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello /Tele 2
    Telefon:
    Realme 8 5G
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4 Plus WiFi+LTE Editi
    Vet nu inte om jag ställer frågan på rätt ställe . Har köpt en Kina mobil Le Eco tänkte kolla om någon vet en bra app så man kan lägga till svenska (om det nu överhuvudtaget går).. Det finns de flesta språken typ Danska Tyska Engelska men inte Svenska
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, men det är lite småkrångligt: ADB Change Language – Android-appar på Google Play

    Du behöver aktivera utvecklingsläget/USB debugging och sedan köra ADB-kommandot som står i beskrivningen för appen ovan för svenskt språkval. Tyvärr tror jag att det nollställs om du sedan startar om telefonen.

    Har du root-åtkomst går det att göra språkvalet permanent däremot genom att endast använda appen och skippa ADB-kommandot.
     
    Last edited: 17 jan 2018
    bras_7 gillar detta.
  3. bras_7

    bras_7 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2017
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Fello /Tele 2
    Telefon:
    Realme 8 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello /Tele 2
    Telefon:
    Realme 8 5G
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4 Plus WiFi+LTE Editi
    Är då ganska novis när det gäller sånt här finns det någon typ av instruktioner hur man rootar
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag vet inte om jag skulle ge mig på att roota telefonen i första taget i sådana fall, utan då hade jag nog börjat med att försöka köra ADB-kommandot som står i instruktionerna för appen.

    Du kan ladda hem ADB härifrån: SDK Platform Tools Release Notes | Android Studio


    Du aktiverar utvecklarläget i din telefon genom att göra följande:

    1. Inställningar->Om telefonen->Tryck fem gånger på versionsnummer/build number till det står "Du är nu utvecklare!"

    2. Gå in på inställningar->utvecklarinställnigar->aktivera ADB/USB debugging


    Du behöver också installera ADB-drivrutinerna för din telefon. Googla på ADB+telefonmodell+drivers.

    Efter att du installerat ADB-drivrutinerna kan du ansluta telefonen till datorn och köra ADB-kommandot.

    Bläddra genom kommandotolken i WIndows fram till sökvägen där du lagt filen ADB.exe: exempelvis
    C:\adb

    Kör sedan kommandot via adb genom att i kommadotolken skriva (glöm inte att installera programmet från Google Play först bara):
    adb shell am start -n net.sanapeli.adbchangelanguage/.AdbChangeLanguage -e language se


    Du kan sedan testa starta om din telefon och se om den kommer ihåg inställningen.
     
    bras_7 gillar detta.