Problem: *Problemet nu löst* Ändrat Google-kontots lösenord, går inte att logga in på Androidtelefonen igen.

Diskussion i 'Allmänt' startad av Droid82, 26 jul 2017.

  1. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag har ändrat lösenordet för mitt google-konto och nu står det "Wrong password. Try again" varje gång jag försöker logga in på nytt på mitt google-konto på min telefon. Jag har googlat på problemet och hittat fler som haft samma problem. Det jag försökt är att radera google-kontot från telefonen, kontrollerat att tvåstegs-autentiseringen är avstängd på mitt google-konto. Ingenting fungerar. Jag har otaliga gånger kontrollerat att jag skriver rätt lösenord. Det fungerar utan problem på datorn, både via Gmail, Google-kontot och via mitt mailprogram. Jag har gjort factory reset utan resultat. Är det någon som har en aning om vad jag kan testa att göra härnäst?

    Edit:
    Problemet löstes genom att återställa lösenordet (till samma nya lösenord som det var problem med) från telefonen, efter det så fungerade allt igen, vet ej varför.
     
    Last edited by a moderator: 27 jul 2017
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du har sannolikt råkat ut för 72h-spärren. Dröj den tiden och testa sedan igen och se om det fungerar.

    http://www.androidpolice.com/2015/0...ne-you-might-trip-a-72-hour-security-lockout/
     
    Kristy, Albin N7, Droid82 och 2 andra gillar detta.
  3. Droid82

    Droid82 Guest

    Problemet fanns innan jag gjorde en factory reset så jag tror åtminstone inte att det var problemet, och problemet löstes innan 72 timmar gått så även det borde indikera en annan orsak till problemet. Problemet är nu löst och löstes genom att återställa lösenordet (till samma nya lösenord som det var problem med) via telefonen, efter det så fungerade allt igen, vet ej varför. Men ett stort tack för svaret bernard, som alltid så är du otroligt hjälpsam och kommer med relevanta och genomtänkta svar till okunniga typer som mig (jag kände tex ej till 72h-spärren trots idogt googlande efter problemet), det är väldigt uppskattat.
     
    Last edited by a moderator: 27 jul 2017
    Kristy, Albin N7, Interceptor och 2 andra gillar detta.