Är det bara Samsung Galaxy Note som har stylus?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Heleg, 8 jul 2017.

Taggar:
  1. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Börjar bli rejält trött på att min Note 4 suger så jäkligt med batteri och har kort driftstid även med nytt batteri.

    Jag såg delvis fram emot Note 7 men den finns/fanns ju bara med icke utbytbart batteri vilket ju kan vara lite tråkigt men i övrigt verkade det ju vara en jäkligt bra telefon (eller vet någon om den går att få tag i härifrån, den säljs ju i Sydkorea så vitt jag förstår, helst till ett hyfsat pris för jag har inte så jäkla gott om pengar).

    Finns det något annan tillverkare som gör en mobil med stylus med funktioner liknande de som Samsung har (helst någon som inte skickar med en massa appar som man definitivt inte vill ha)?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det finns en del tillverkare som skickar med en stylus, men då handlar det ofta om en penna som bygger på kapacitiv teknik (samma som för merparten av alla touchsreen-skärmar idag). De fungerar i ärlighetens namn inte mycket bättre än en sådan här: https://www.kjell.com/se/sortiment/...stylus-pennor/linocell-styluspenna-bla-p93333

    Utöver att vara mindre exakt saknas också samma nivå tryckkänslighet, så det skulle behöva vara en enhet som bygger på samma teknik som Samsung använder i Note-serien för att vara intressant. För jag förmodar att du är ute efter en motsvarande upplevelse?

    Skall se om det finns något bra på marknaden utöver Note-serien. Annars började Note 7 FE säljas nyligen, men den är nog svår att få tag i från Sverige.
     
  3. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Helt klart är det precisionen samt extrafunktionerna jag är ute efter, jag använder ganska ofta smart markering för att göra utsnitt av bilder och när man markerar en text i en bild och skickar som meddelande så får man oftast ut texten som text, jäkligt praktiskt.

    Samsung har säkert patent på stylusen så det dröver innan andra kan erbjuda de funktionerna som Samsung ger men det brukar ofta dyka upp liknande som inte gör intrång på patenten.
     
    bernard gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  5. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Är Note 5 bättre på att hantera batteriet än Note 4 (som suger jäkligt mycket kräm)?
     
  6. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Vill minnas att jag tyckte min Note 5 jag hade en gång i tiden hade rätt bra batteritid. Säkert över 4h SOT, kanske 5.h. var dock ett tag sen så minns inte riktigt, men nog var det bättre än på N4 i alla fall!
     
    bernard gillar detta.
  7. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Jag får kolla vad ett byte skulle kosta och hur mycket deg som går åt, vill helst ta fånen via abb iom jag inte har tillräckligt med stålar för ett köp.
     
  8. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Hittade sökningen för stylus här, någon som har erfarenhet av de andra telefonerna, inte minst angående batteritid och hur stylusen fungerar?

    LG och Sony har ju fått lite usla betyg på olika saker (jag hade en LG P-500 förut, den var jäkligt seg), Zopo har jag inte ens hört talas om förut.
     
  9. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Lg stylus 1 och 2 har jag haft. Samt note 1,2,3,4 och lg går inte att jämföra med notes pennfunktioner. Om du inte kan vänta på note 8 så skulle jag lätt välja note 5 eller om det går att få tag i Note 7 FE vilket nog är svårt tror jag.
     
  10. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Tack @Ekman@Ekman.

    Såg dessutom att Sonys är phablets vilket är i största laget för att använda som fån...

    Zopo då? Känns dumt att satsa på ett okänt kort...
     
  11. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Zopo har jag ingen koll på alls. Och ligger ju rätt nära note 5 pris så jag skulle nog valt Noten. Har ens Zopo stylus med funktion?