Fråga: Är det värt det..?

Diskussion i 'Xperia S - ROM-filer och utveckling' startad av Agorazo, 24 sept 2013.

  1. Agorazo

    Agorazo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Hej!

    Är det värt att lägga in ex cm10 på telefonen? Är det stor skillnad på vanilla och cm10 när det kommer till batteritid och hastighet?

    Min Xperia S har varit väldigt seg och dragit mycket batteri senaste tiden nämligen. Funderar på om jag bara ska installera om allt eller om jag ska lägga in cm10
     
  2. marwall

    marwall Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör CM10 FXP 228 och har haft olika versioner av FXP sen november förra året. Vet inte hur xperian fungerar med sonys egna senaste uppdateringar men då när jag bytte var det iaf stor skillnad. FXP har en del buggar ex filma i HD blir laggig och random reboots men det är inget som stör mitt användande av telefonen. Utvecklingen av FXP CM10 för Xperia S är mer eller mindre nerlagd så jag förväntar mig inte att dessa buggar kommer åtgärdas. Senare versioner av FXP har andra buggar ex som att SIM-kortet inte hittas och att kameran tar typ 10 sekunder att starta. Så om du provar att FXP så rekommenderar jag version 228.
    http://freexperiaproject.com/
     
  3. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS