Är det verkligen så illa?

Diskussion i 'ASUS' startad av Kuddkrigaren, 22 sept 2012.

  1. Kuddkrigaren

    Kuddkrigaren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan.
    Är infinityn verkligen så kass och laggig som vissa vill påstå?
    Har funderingar på att köpa en pga den smidiga dockan. Frågan blir ju dock om man ska skita idet för vissa hävdar att den laggar som attan när man surfar och funkar det inte bra att surfa på en surfplatta känns det ju lite som det kan kvitta. Så vad säger ni?
     
  2. typ0

    typ0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Inte för att verka överdramatisk, men ja. När jag knappt kan surfa på SVD.se (med en adblocker igång) utan att det laggar/hackar/tar en evighet att ladda, då är det något som är fel. När jag inte kan använda tableten samtidigt som jag laddar ner/uppdaterar en app, då är det något som är fel. När inte ens homescreens flyter på ytan lagg, ja då är det fanimig något som är fel.

    Visst, du kan ha tur och få köpt en som inte lider av dessa problemen. Andra, som jag, har inte lika mycket tur. Tänk på det innan du väljer att kanske slänga ut 6000 kronor på det.
     
  3. Teknikern

    Teknikern Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, jag tror inte att det är så illa! Jag har inte lyckats hitta några större problem, men jag kan ju haft tur. Jag tror också att många problem som andra upplever kommer att försvinna med JellyBean!

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  4. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Det är precis så illa som folk säger. Det enda den duger till är att kolla på film och fjärrstyra sin dator.

    Edit: Okej, kanske var lite elak där :P Den duger ju till lite mer saker än så
     
    Last edited: 25 sept 2012
  5. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag skulle nog inte våga chansa och köra på tf300 ändå som verkar ha högre ratio bland nöjda användare. Iaf känns det lite risky med en sån dyr platta.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  6. Bamsefar

    Bamsefar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Fast i all ärlighet så fungerar fan ingen TAB/PAD på svd.se eftersom dom, precis som di.se / aftonbladet.se / expressen.se / DN.se skräpar ned sidan fullt med javascript enbart för reklamen. Stäng av javascript istället så lossnar det.

    Mao inget med själva taben att göra utan enkom dåligt kodad reklam java script snurror hos respektive tidning.
     
  7. Talla

    Talla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur kommer det sig att de släpper en sån bristfällig produkt?
    Fattar inte att det ska vara så svårt att göra en riktigt bra Android platta?
     
    Last edited: 25 sept 2012
  8. viskan1

    viskan1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Fattar inte varför alla klagar så mycket. Jag uppdaterade min och gjorde factory reset och har sen dess inte haft några större problem. Det enda jag märkt är att tunga reklambaserade sidor låser sig och man får vänta 2 sekunder extra innan sidan laddats klart, men sen flyter det på! Har annars bara positiva saker att säga om den. Älskar den när jag använder den på föreläsningar och vardagligt bruk. Bara en sån sak att batteriet håller i flera dagar tycker jag är helt otroligt. Haters gonna hate eller hur?

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2
     
  9. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Nu när jag har haft denna platta ett tag så kan jag säga följande:

    Bra saker :)

    • Väldigt bra batteritid!
    • Snygg design!
    • En av dem absolut bästa skärmarna du kan få just nu, med mycket hög upplösning och ljusstyrka (kan dock inte mäta sig med AMOLED-skärmar när det kommer till svärta och kontraster).
    • Tangentbordet, med bl.a många bra genvägar, en fullstor USB 2.0 port och ett eget batteri.
    • Bra GPS
    • Bra lagringsmöjligheter.
    • Bra kamera.
    • Praktiska och diskreta laddningsindikationslampor på både plattan och tangentbordet.

    Dåliga saker :ehm:

    • Irriterande dynamisk kontrast (tråd)
    • Dålig I/O-prestanda (Gör den helt oanvändabar vid fildelning bl.a).
    • Webbläsarprestandan (Tunga sidor blir hackiga).
    • Dum placering av högtalaren, power/volymknapp samt de tre skärmstöden på tangentbordet (tråd)
    • Plastig power- och volymknapp.
    • Dålig friktion mot underlag, och ganska baktung, när plattan är isatt i tangentbordsdockan och är fullt utfälld.
    • Min laddare avger ett högfrekvent ljud när plattan/tangentbordsdockan är fulladdad (drar ibland ut den på natten pga detta).
    • Lite vassa kanter när man håller plattan i porträttläge.

    Just nu ger jag betyget 6/10 till denna platta, i hopp om att Jelly Bean fixar till prestandan. Designmissarna får man leva med!
     
    Last edited: 30 sept 2012
  10. CptChernobyl

    CptChernobyl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu när jag läste lite i tråden blev jag chockad över att så många har problem, nu tänker inte jag lista "vassa kanter" eller att den är baktung till problem för det tycker jag fan inte att det är. Tråkigt för er som har prestandaproblem men där kan jag inte säga att jag känner igen mig, den har aldrig krånglat för mig.

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2
     
  11. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Somliga är kräsna, andra inte. Men kul att du är nöjd med plattan! :)
     
  12. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Måste vara mycket kräsna, har inte haft några problem med plattan, den kör på galant och var väl värd pengarna.
     
  13. Joppeflopp

    Joppeflopp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Precis som filur93 sa så är vassa kanter, plastiga knappar samt att den är baktung när den är ikopplad irriterande. Det är inga deal breakers för mig men en sån sak som vassa kanter kan bli rätt jobbigt om man håller i den väldigt mycket, så man bör vara medveten om det.

    Det som däremot skulle vara en deal breaker är det faktum att mjukvaran inte verkar matcha hårdvaran för fem öre. Jag har, som många andra, problem med att den laggar titt som tätt. Ibland flyter det på hur fint som helst, sen kan den få för sig att lagga som en gammal Wildfire. Speciellt gäller det browsern (använder mest Chrome) där den kan frysa i ett par sekunder helt plötsligt. Nog för att man kanske kan stänga av javascript och göra livet lättare för den, men köper jag en platta för $500 med 1.6 GHz quadcore förväntar jag mig att den ska klara av saker som min Galaxy Nexus klarar utan några som helst problem.

    Det är fortfarande en bra platta, och kraften finns där men mjukvaran känns inte helt 100%. Detta leder till att den inte är den överlägsna enheten det så enkelt hade kunnat vara. Personligen kan jag leva med det och har valt att göra så då jag kunde ha lämnat tillbaka den inom 30 dagar efter köp, jag hoppas dock att det blir bättre med uppdateringar. Hade jag stått med pengar i handen idag så skulle jag vänta tills Jelly Bean släpps (kommer i veckan) och sedan se vad folk säger.
     
    corb06 gillar detta.
  14. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Håller med varenda ord som Joppeflopp sa ovan. Kunde inte sagt det bättre själv :)
     
  15. guth.lars@gmail.com

    [email protected] Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har problem med att se på film på min platta, vissa xvid fungerar (har inte riktigt fattat, men några xvid osv. funkar inte) mkv funkar typ aldrig, har testat 20st varav två fungerat.

    Är detta något som andra upplever?
    Går det att lösa på något sätt?
    Har testat en uppsjö av olika spelare men det verkar inte fungera ändå, hittils har jag testat BS, DICE, VLC samt Moboplayer... andra förslag?
     
  16. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 172
    Mottagna gillanden:
    635
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Efter mycket väntan så blev det ett köp av tablet till slut! Minns mitt kraftiga motstånd till denna "meningslösa" pryl men det verkar finnas en plats för den i min tillvaro trots allt :) Hade stora planer på att Transformers Infinity skulle ersätta min gamla Asus Lamborghini VX6, men som så många andra nämnt så är mjukvaran tidvis riktigt dålig och Infinityn upplevs seg. Gäller framförallt vid surfning på reklamtunga sidor som Aftonbladet, Expressen och hemska www.svd.se. Jag kör bara Chrome. Hade helt klart förväntat mig en helt annan prestanda vid surfning när jag betalat 6800 kr för uppsättningen.

    Jag hoppas verkligen att det hela kan lösas med mjukvaruuppdateringar men just nu är det faktiskt trevligare att starta upp en PC och surfa jämfört med tableten. Men annars är jag riktigt nöjd med den, trots den snåla högtalarlösningen (mono).

    Tur att skärmen, batteritiden, anslutningarn, android, tbordet väger upp ovanstående.

    Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 2
     
  17. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Oj, det blev en Infinity! Jag hoppas att allt löser sig! Nu borde ju den ha Jelly Bean.. Men webläsaren kanske fortfarande har flash och att det är aktiverat. Kolla inställningar på webläsaren och se om du kan avaktivera den. Flash har en tendens att sega ner plattan. Den gjorde det på tf101 med Honeycomb. Fast ICS löste det på min platta.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  18. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 172
    Mottagna gillanden:
    635
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    JellyBean gjorde ett rejält lyft av paddan. Nu flyter allt riktigt bra faktiskt, även på de lite mer reklamtunga sidorna. Har testat den inbyggda browsern och den är faktiskt minst lika trevlig att använda som Chrome. Jag har dessutom disable:at 25 bloatware appar som också orsakade att paddan segades ner.
    Nu funderar jag på att köpa till 64 gb micro sdxc kort och ett 64gb Sdxc kort. På så vis kommer jag ha nästan 200 gb i paddan. :)
     
  19. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Kolla först vilka microsd-kort som funkar. Tror plattan bara klarar SDHC men kan ha fel.
     
  20. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 172
    Mottagna gillanden:
    635
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Jo jag märkte det när jag skulle testa med mitt 64gb sandisk microsd kort som jag hade i mobilen. Det gick inte alls! Paddan bootade om sig hela tiden och det gick inte att läsa från microsdkortet. Filerna syntes, men de hade 0 byte i storlek.
    Får nöja mig med 32 gb verkar det som... Är det samma sak med vanliga SD kortet?

    Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 2