Är ni kvar?

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av Mr_Snarl, 5 jan 2012.

  1. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det händer ju inte så mycket i denna tråden. Beror det på att telefonen är så bra, eller har alla gjort sig av med den. Själv är jag fortfarande nöjd med min sedan uppdateringen, och ser fram emot ICS.

    Men är det bara jag kvar?
     
  2. Koohler

    Koohler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker även att mobilen flyter på mycket bra med 2.3.5 . Jag är mycket nöjd med den med :)
     
  3. alexorzz

    alexorzz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mycket nöjd med min med:D rootat och trixat lite^^ även haft i tankarna att köra med annat rom men vågar inte atm :) funkar iaf kanon o jag e nöjd!
     
  4. borelis

    borelis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    I'm here och nöjd :)

    -----If it ain't working, try something else. ------
     
  5. port513

    port513 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Min telefon krascha original ROM så jag kör nu CM7 som ger ett ruggigt eko när man ringer till någon. Rent mjukvarumässigt med program och bat-tid är den dock toppen ;)
     
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tror tyvärr att ganska måga gett upp den, dels pga LGs "snabba" uppdateringsfrekvens och att man behövde vänta till Q3 för ICS när andra tillverkare släpper det nu under Q1 - och då vet vi ju också hur duktiga LG varit tidigare på att hålla sina tidsplaner ;)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    Last edited: 9 jan 2012
  7. Gyns

    Gyns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kollar på detta forum ibland då det har blitt som ett litet gift. Satt ett halvår och väntade på Gingerbread via detta forum till Optimus 2x skittelefonen. Byte till en SGS II för någon månad sen. Den är så sjukt mycket bättre. Forumet är fullt av positiva människor som gillar sina telefoner. Man får en känsla av att Samsung kämpar på för att ligga i framkant med uppdateringar. Man får bättre information, allt är bättre. Jag ringde förra vecka till LG support bara för att se om dom verkligen bättrat sig med uppdateringar. Samma svar som vanligt, vi jobbar och är inne i slutfasen med en uppdatering som skall lösa ditt problem med att GPS:en inte låser som den skall och funkar som tänkt. Det har ju bara gått några månader sedan dom började säga detta. Jag kommer inte att köpa en LG produkt på väldigt länge. Åtminstone inte något som har mjukvara i sig.
     
  8. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag är ju också nöjd med min. Men gissar att jag hade varit ännu mera nöjd om jag hade haft en SGS2. För 3D funktionen använder jag aldrig. I övrikt är ju telefonen väldigt snabb efter senaste uppdateringen. Har bra batteritid också om jag inte använder den till annat än samtal. Men kul att jag inte är själv att äga denna telefonen. Började kännas lite ensamt..
     
  9. AndroidFtw

    AndroidFtw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Jag har kvar den, är extremt nöjd även fast jag aldrig använder 3D-funktionen längre. Batteritiden har dock blivit sämre och sämre... vet inte vad det kan bero på o_O
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Appar som ligger och drar batteri i bakgrunden kanske? Testat att göra en factory reset?

    Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
     
  11. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag gillade min O3D jättemycket! Men den hade sina brister.. Men om man gillar 3D så är Optimus 3D det bästa :)
     
  12. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ja, det måste vara någon app. Min drog också massa batteri innan, men efter factory reset så höll det länge. Kan ha 70% kvar när jag lägger mig, om jag inte använt telefonen mer än svarat på något samtal.
     
  13. benderoid

    benderoid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    stock
    Info:
    root, twrp
    Telefon 2:
    Xperia Z3 Compact
    Telefon 3:
    Xperia Z
    Info:
    root
    Platta:
    Nexus 7 (2013) LTE
    Info:
    root, twrp
    Bättre med gb helt klart, men ändå lite problem med datatrafiken när jag varit någonstans med dålig teckning och sen flyttar mig till bättre.
    Kör mest GPRS för att spara batteri och få bättre signal, så radiodelen tycker man borde fått en uppdatering.

    GPS'en har haft lite svårt o låsa, har inte testat så mycket på senaste men vid tillfällen då jag verkligen behövt det har den inte låst så snabbt eller alls tills jag gav upp.

    Mycke bättre batteritid nu helt plötsligt mot i början efter uppdateringen, nu beror det också på att ja fått en galax nexus också.. sjukt nöjd med ICS på den.. riktigt bra flyt, och hårdvaran i nexusen är ju ganska lik o3d så den här luren har en strålande framtid med ICS...

    ..tyvärr vet vi ju nu att de lär dröjao dröja innan den officiella kommer, CM9 låter ju lockande men det är en dealbreaker för mig om inte 3D funkar, det var största anledningen till att jag skaffade luren.
     
  14. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag gillade Optimus 3D, framförallt att den kunde spela upp i stort sett alla filmer som man förde över till den. Det var riktigt skönt att inte behöva konvertera innan.

    Men mjukvaran kändes lite buggig och skärmen reagerade inte lika bra som på min gamla iPhone där allt liksom alltid fungerade felfritt för mig. Batteritiden var katastrof och wifi strulade lite då och då. Jag sålde telefonen och köpte en iPhone igen, i väntan på något bättre med Android. Så jag är kvar här på Swedroid och håller utkik efter nästa inköp.

    Hade inte LGn haft dessa problem så hade jag utan tvekan behållt den. Det är trots allt en riktigt bra telefon när den väl fungerar :)
     
  15. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Emellanåt har jag haft problem att batteriet har helt tömt sig. Men tror att jag hittat boven. Facebook messenger. Sedan jag avinstallerade den så har jag så mycket batteritid kvar att jag skulle kunna sälja lite till eon..
     
    HenrikLundqvist gillar detta.
  16. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Synd att alla är så nöjda med sin Optimus 3D. Jag har försökt hitta en telefon till bra pris men det är riktigt svårt tyvärr.. Ångrar att jag sålde den faktiskt.
     
  17. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Äh. Det finns ju så många andra bra telefoner också. Detta är bara en av alla bra telefoner ju. :)
     
  18. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Inte med samma mediastöd tyvärr :/ Och man får mkt telefon för pengarna ifall man köper en Optimus 3D idag.
     
  19. Viktors

    Viktors Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nej, Nej jag bytte till en hox! Och slog sönder o3D:n
     
  20. AndroidFtw

    AndroidFtw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Skräptelefon... både GSM och 3G signalen är gråa och inte gröna som de ska vara. Jag kan inte komma ut på nätet, det går bara att ringa och smsa. Jag provade och göra fabriksåterställning och då funkade det att surfa i sisådär 3 dagar sen blev det likadant igen och det har varit så i över en månad. Sen så strular wi-fi också, jag kan ansluta till nätverk men den blir bara grå och jag kommer inte ut på internet. Hjälp uppskattas!