ÄR Onedrive så långsam, eller ska jag bara byta moln-leverantör?

Diskussion i 'Applikationer' startad av thehero, 18 mar 2017.

  1. thehero

    thehero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    Har nu onedrive för att ladda upp filmer och bilder från mobilen, mest för att det vid mobilköpet följde med 100 gb gratisutrymme i 2 år.
    Men jag stör mig på en mycket långsam uppladdning. Med dess stundtals extremt sega hastigheter vid mobiluppladdning ka det ta 4,5 TIMMAR att ladda upp en fem minuters 1 gb filmsnutt från mobilen. Så att ladda upp en dags filmande och fotograferande från mobilen när jag kommer hem kan jag glömma. Det skulle nog ta ett par dygn att ladda upp.
    En fördel med onedrive är den automatiska uppladdningen när man har wifi, och att den varnar för dubletter. Inget av det är tyvärr möjligt via google drive.
    Jag har med mobilen (S7) testat att ladda upp en 200mb fil med de tre största lagringstjänsterna, uppkopplad på snabb Wifi. Google drive: 17,5 min, Dropbox: 23,7 min, Onedrive: 50 min !


    Är detta något onedrive-typiskt ni känner igen? Att onedrive bl.a. är 65% långsammare än drive?
    Vore glad för lite feedback och tips från andra molnanvändare.
     
  2. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Själv så andvender jag inte externa "moln" tjänster. Har Time Capsule som "moln" tjänst. Hastigheten upp är 10Mb/s. Vilket är den hastighet jag får då jag provat. Funkar dock inte mobilt. Så om det finns ett liknande som skulle funka mobilt också så kan du ju prova.