Problem: Allvarligt fel...

Diskussion i 'Xperia XZ1 Compact' startad av rawen, 16 okt 2017.

  1. rawen

    rawen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har haft XZ1 compact lite över en vecka nu och den funkar kanon, ljussensorn är väl enligt mig lite väl känslig kanske men no big deal.

    Hur som helst, idag när dottern på 1,5år har hängt på sig en liten ryggsäck och står där och ser söt ut så måste man ju givetvis fota henne. Sliter fram telefonen och startar kameran via knappen på sidan. Till min stora förvåning börjar luren att spela musik under tiden jag har fotoappen uppe. Med lätt yrsel börjar jag leta igenom alla appar ifall det är någon med total avsaknad av musiksmak som lånat min telefon och spelat Spotify eller så, ingen tur där. Spola fram någon timme, har funderat på vad som hände och drar igång fotoappen igen, nada, ingen musik... Skönt, tillfälligt fel, vi går vidare i livet. Trodde jag ja, vid försök nummer två börjar den här luren från helvetet att spela musik igen, försöker komma ihåg texten och googlar på textraden.

    TELEFONEN SPELAR JUSTIN BIEBER NÄR JAG FOTAR!!! (Justin Bieber - Friends för den som är nyfiken)

    Alltså, är det här nån smutt feature som jag är totalt ovetande om? Kan man isåfall slå av den? Såhär kan man ju inte ha det... Fan grabbarna på lagret kommer ju att skratta åt mig när jag ska fota Leffe som vält med gaffeltrucken och telefonen börjar spela blöjpop igen! (Det är tyvärr bara önsketänkande att få köra gaffeltruck på ett lager och ha en polare som heter Leffe, så personerna i texten har inte skrivit brevet...)
     
    murak, Thomas Molinder, -Jimpa- och 3 andra gillar detta.
  2. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Hade det varit min lur så hade jag gjord en fabriksåterställning för att vara säker på att det inte är nått virus på gång.
     
    Last edited by a moderator: 18 okt 2017
    Asawi gillar detta.
  3. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Måste nog vara den roligaste tråden jag läst på länge!

    Det jag skulle göra först att gå igenom alla installerade appar och kolla om du hittar något konstigt, hittar du inget skulle jag gjort en fabrikåterställning. Säkerhetskopiera allt som är viktigt osv också.
     
  4. (SiC)

    (SiC) Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    638
    Mottagna gillanden:
    191
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 5 ii

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 5 ii
    Telefon 2:
    Apple iPhone 11
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A7 (2021)
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab 10.1 (2019)
    Övrigt:
    Chromecast v.1 & v.2
    Barnens Motorola
    Frugans ZenFone 5Z
    Någon/något har väl hackat filen för slutarljud på din telefon :D
     
  5. Droid80

    Droid80 Guest

    Lite lätt off-topic:
    Jag har haft problem med kameraappen i form av att det inte går att ta kort. Klickar på både mjuk och hårdvaruknappen och kameran verkar ta ett kort men ingen förhandsgranskning dyker upp och ingen bild sparas i telefonminnet.
    Startade om kameran 3 gånger så fungerade det sedan. Detta har hänt 2 gånger för mig och jag tror att jag har startat kameran via kameraknappen vid dessa tillfällen.
     
    bernard gillar detta.