Android 5.0 (root) släppt och så här installerar du det

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Marooned, 13 nov 2014.

  1. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Det är alltså en rootad version av den officiella factory image filen som släpptes igår. Så det är precis som den ni/vi kommer få OTA framöver.

    Först och främst behöver N7an redan vara rootad med Kitkat (4.4.4) och köra TWRP recovery. Vilken ROM ni kör just nu spelar ingen roll, bara dom två kriterier uppfylls om Kitkat och att ni kör TWRP recovery.

    Jag orkar inte gå in på hur man rootar och/eller installerar recoveryn, det kan ni enkelt googla fram guider på.

    Ladda ner Android 5.0 härifrån ignorera det med bootloadern som står där så länge ni kör 4.02 bootloadern (boota till fastboot för att se vilken version av bootloadern ni har. Stäng av plattan. Sedan starta igenom att hålla power och volym ner samtidigt så kommer ni in i fastboot och kan se vilken bootloader ni har.)

    När ni laddat ner Android 5.0 ifrån länken så gå in i Play Store på N7an och ladda hem TWRP Manager och uppdatera TWRP recovery till senaste versionen 2.8.

    Efter det lägg in Android 5.0 i valfri mapp på N7an. Sedan boota till recoveryn och wipa Dalvik/cache och data. Sedan flasha Android 5.0 som ni la på plattan.

    Klart. Notera att det tar lång tid för Android 5.0 att boota första gången. Ända upp till 10min, så låt den bara ligga och jobba så blir det klart förr eller senare.