Android 6.0 Marshmallow Xperia Z5 Compact

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av echt, 17 feb 2016.

  1. JonisBader

    JonisBader Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kalendern funkar för mig också. Jag var dock tvungen att aktivera åtkomsten till kalendern för min widget. Frågan ställdes när jag tryckte på widgeten, som var tom, och sedan funkade allt som det skulle efter en omstart.

    Mitt SD-kort döptes om och beroende på vart jag tittar så har det olika namn (siffror + tecken) och sökvägarna är annorlunda.

    När jag använder SolidExplorer för att backa bakåt, till rootmappen, så får jag numera att felmeddelande liksom i ett mellansteg innan rootmappen. Att gå direkt dit är inga problem.

    Sedan är det en bugg som gör att när jag drar ner notification bar i Nova, med hjälp av Novas "swipe down" genväg, så går det ganska långsamt. Detta verkar vara en "system level bug" enligt Nova och är rapporterad till Google.
     
  2. JonisBader

    JonisBader Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    All in all: För små förändringar, för många småsaker som stör. Jag blir mer och mer sugen på att roota, kanske även leta upp en ROM. Men jag gillar inte tanken på att bli av med DRM-keys och allt det där som försvinner när man gör en bootloader unlock, vilket såvitt jag vet fortffarande är nödvändigt för att kunna roota.
     
  3. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Har för mig att det går att få in DRMs igen dock vet jag ingen ROM som är värd namnet än iaf :/ DRM skyddet gör att få rootar = mindre intresse att göra ROMs.
     
  4. Steven A

    Steven A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2014
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Miniapparna fungerat ej, kommer till startskärmen ex när jag väljer miniräknare. Bara jag?
     
  5. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Funkar för mig!
     
  6. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 901
    Mottagna gillanden:
    512
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    visar Whatsapp antal olästa på själva ikonen?
     
  7. oo117

    oo117 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    One plus x
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LP Kor Official
    Nix.
     
  8. mrw

    mrw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Nån mer än jag som upplever att touch problemet är tillbaka efter upd till 6.0?
    Har en en vit z5c.
     
  9. Enarmad

    Enarmad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Tycker den blivit segare i vissa grejer. Att öppna delningsmenyn från ett foto tar mycket längre tid än vad det gjorde på Z1c t.ex. Ca 5 sekunder som värst. Inte ok tycker jag... Tycker stundtals att Z5c varit segare än Z1c även innan denna uppdatering.

    Lyssnar jag på musik via BT samtidigt som jag gör nåt annat med mobilen så hackar musiken som fan. Det gjorde det inte före uppdateringen.

    Funderar på en återställning, men det tar emot att böka med det också.. :P

    För övrigt funkar det väl som innan. Men är inte så värst impad av denna mobil längre faktiskt... :( Saknar min Z1c ibland.
     
  10. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Nä... inte bara du. Same shit here... men å andra sidan så var det inte förrän jag läste ditt inlägg som jag provade så uppenbarligen är det en funktion jag kan klara mig utan. Det skaver dock när man hittar fel
     
  11. mrsavage

    mrsavage Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det tar en jäkla stund att starta kameran, den var mycket snabbare innan uppdateringen.
     
  12. Steven A

    Steven A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2014
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Fungerar igen efter att jag körde repair via PC Companion.
     
    kallemyran gillar detta.
  13. lepepps

    lepepps Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har försökt att uppdatera i flera dagar nu. När det väl funkade genom Pc Companion så visade sig att mjukvaran fortfarande ligger på 5.1.1. Men tydligen så har jag senaste mjukvaran. Ska det inte va på 6.0?
    Har jag missat nåt? Ska man inte kunna uppdatera z5 compact till marshmallow?
     
  14. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER


    Hej.

    Fick igår tillbaka min z5c vit från reparation av det här "problemet"

    På följesedeln stod det funktionskontroll som ej ledde till några fel. Samt uppdatering av mjukvaran.

    Mjukvaran var redan den senaste då jag kollat detta innan jag skickade in och det verkar mer som att dom återställt telefonen då alla inställningar och allt var borta.

    Installerade telefonen igår under några timmar allt fungerade perfekt MEN IDAG nu på morgonen när jag satt och svarade på ett mail så kom det tillbaka. Precis samma. Klickar på mmmmaaassssaaaa tangenter när man skriver text den går in på länkar man ej trycker på och i systemmenyerna så gör den kommandon som man ej önskar trycka på.

    Skrev precis ett långt och grundligt mail till xperia support ang min telefon och hänvisade även till förra veckans reparation.

    Skall bli spännande att se vad dom svarar. Misstänker dock att jag kommer få skicka in den igen på måndag och löser dom det inte inom 3 reparationer så har jag väl rätt att häva köp eller vad gäller? Inköpsdatum står som 26e februari 2016 men jag köpte den begagnad av en kille som haft den på reparation men köpt en annan telefon under tiden. Han fick sin gamla ersatt så därför är det ny garanti från det han hämtade ut den telefonen jag köpte av honom. Telefonen är köpt på Netonnet.
     
  15. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Min Z5C har 6.0 (Version 32.1.A.1.163). Är din operatörslåst eller köpt i någon annan region kanske?
     
  16. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Ok får se om jag ids fixa. Däremot ser jag felet... Mjukvaruknapparna för navigationen är ju aktiverade framför miniapparna. Borde vara baggis å fixa
     
  17. lepepps

    lepepps Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte den från Swedenmobile.se så varken operatörlåst eller annan region.... fast jag vet ju inte var de har fått tag på mobilen... Är det inte en inställning man behöver tänka på innan man uppdaterar? Nåt som kanske blockar? För jag hittar inget.
     
  18. affie

    affie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Krossade framsidan på min Z5C och fick idag tillbaka en ny på försäkringen.

    Uppdaterade min nya Z5C till 6.0 direkt idag och efter det så började fingeravtrycksläsaren att krångla. Står att hårdvara för det saknas och när jag försökte att registrera nytt finger så startade telefonen om sig.

    Någon annan som haft liknande problem och kanske en lösning på mitt problem?
     
  19. flyawaynille

    flyawaynille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hur är batteritiden för er med marshmallow? Jag har upplevt en markant försämring på den punkten iom uppdateringen.
     
  20. Arnoldo

    Arnoldo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2015
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 5
    tycker den är lite bättre