1. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Android auto i Sverige?

Diskussion i 'Android Auto' startad av Steinmetz, 7 apr 2016.

1. ad72

ad72 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Vi har en samsung surfplatta A10.1 i jobbarbilen, en opel vivaro & kör senaste apk:n & kopplat till bluetooth i bilen & AA startar riktigt snabbt så fort man startar bilen. Att ex köra OK google, navigera till xx fungerar finfint, tunein funkar fint, spotify &så, riktigt smidigt :)

Rojje gillar detta.
  2. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Min bil har ej Android Auto, men jag har tidigare ändå kört det på mobilen för ett annat gränssnitt. Men nu när jag köra det igen, säger det att det inte är tillgängligt i Sverige. Något mer som varit med om det?

Edit: Glöm mitt inlägg. Uppdaterade apk från apkmirror och sen var det som vanligt.

ejm77 gillar detta.
  3. doktorn

doktorn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Det är troligen bilen som krånglar lite. Jag har en Golf 2016 och det hände ibland förut. Valde då att peka på anslutna enheter eller vad ikonen på mediacenter heter och välja den anslutna telefonen. Syns den inte där heller så är det troligen knas med kabeln ändå.
    Tror det har med att bilarna stödjer 3 system och blir knasiga när de inte får kontakt med "rätt" program på telefonen.

Laddar...