Android auto på galaxy S8

Diskussion i 'Applikationer' startad av oneill, 17 dec 2017.

  1. oneill

    oneill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hallå!
    Har gått och köpt mig en ny bil (skoda superb 2018) som har android auto i sig.

    Har laddat ner senaste android auto från apkmirron. Versionen från november. Går bra att börja installera men när jag kommer till inställningen att låte den ligga överst så stängs hela programmet net. Har även tastat andra äldre versioner men det blir samma sak på samma ställe. Kör en samsung galaxy s8 installerad på svenska med allt svenskt från början. Har även testat med en galagy s6 edge med samma resultat.

    Vet ju att det ska funka med galaxy s8 så vad gör jag för fel och hur ska jag åtgärda för att börja kunna köra android auto i min nya bil?
    Tacksam för all hjälp!

    Mvh Micke
     
  2. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    vet inte vad det är för fel då AA funkat fint för mig i de flesta telefoner och särskilt bra faktiskt med samsung. nu har jag det i note 8 utan problem, men en sak du iaf kan pröva är ju att välja en annan version av apk:n. närmast föregående tex, eller testa med den versionen som det bara står att den är för arm istället för arm64 som jag förmodar att du försöker med nu.

    jag vet, det borde inte hjälpa, men det gjorde iaf det på min reservlur moto g5s plus som har sd 625 och alltså rimligen borde ha kunnat köra arm64-versionen men ändå så var det så - arm64 funkade inte, arm funkade fläckfritt.
     
  3. oneill

    oneill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Jag har testat versioner tillbaka till 2016 med samma resultat. Både arm och arm64 och det är alltid samma ställe det krashar på. Därför jag funderar på om man måste roota eller installera telefonen som amerikansk eller nåt
     
  4. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Testa å kör en vpn från annat land. Har förvisso ingen s8 men fick köra en vpn till Tyskland för å få det att funka.
     
  5. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

  6. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    ok, då har du kollat det iaf - men alltså du borde verkligen inte behöva göra nåt speciellt, det har funkat klockrent för mig med s6 edge +, s7 edge och note 8, samt hjälpt kollegor installera det i s6, s7 och s7 edge också helt problemfritt.
     
  7. oneill

    oneill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Får väl helt enkelt bara testa att installera om telefonen igen då om inget annat funkar. Kan inte vara knox i telefonen son stoppar det för att man inte installerar från googleplay?
     
  8. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    tror inte det, då borde jag väl ha stött på patrull i alla de där samsungarna också? eller har du gjort nåt med/använder knox på nåt särskilt sätt? för mig och mina kollegor är det bara nåt som finns där.

    men ja, om inte @rickards@rickards tips hjälper kan det nog bli så att du blir tvungen att testa återställning då tyvärr :( - drygt men det är bara att hoppas att det hjälper åtminstone, för isf har det ju ändå varit värt det.
    men en del verkar ha otur med AA helt enkelt, kan inte komma på nåt annat att kalla det, för det vägrar funka för dem till synes helt utan anledning, fast det funkar för alla andra med likadana telefoner och likadana bilar etc etc. jag vet inte om det skulle funka lika smärtfritt för alla om det fanns i google play, man undrar ju :ehm:
     
  9. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

  10. oneill

    oneill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ledsnade så jag säkerhetskopierar luren och återställer den sedan. Sen gick det klockrent att installera android auto. Inser dock att appen kanske är lite onödig då man ändå har största stereon med nav men e ju fiffigt att sköta spotify igenom.

    Dock väcktes en annan fråga. När man säkerhetskopierar luren och väljer att kopiera allt som bara går så är det ju en massa som ändå inte sparas tex inställningar och fingeravtryck m.m. (många inställningar sparas men inte alla) samt sånt man inaktiverat kommer tillbaka. så då är ju frågan om det finns nåt ghost program som tar en bild av luren precis som det är. Hade ju varit väldigt smidigt