Fråga: Android Marshmallow / 6.0 till Moto G 3

Diskussion i 'Moto G (1-5:e generationen)' startad av MadMoney, 15 jan 2016.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 743
    Mottagna gillanden:
    44 739
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det låter ju utmärkt att den sorterar efter bästa prestanda i första hand.


    Hur upplever ni som installerat 6.0 prestandan/flytet? Bättre? Sämre? Samma som tidigare.

    Batteritiden är ju också väldigt intressant iom Doze.


    Vi tog upp att OTA:n börjat rulla ut i Sverige i bloggen också: https://swedroid.se/motorola-moto-g-2015-far-marshmallow-i-sverige/
     
  2. Grushenka

    Grushenka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har 1gb.
    Som sagt, min var jätteseg. Försökte föra över mina bilder men tror det inte funkade och tappade en hel del, trots att jag satt i minst en timme och försökte föra över till dropbox/Drive!
    Sedan gick det inte att göra en fabriksåterställning på "vanlig" väg, så var tvungen att göra en "Hard reset". Rekommenderar verkligen att göra fabriksåterställning! Nu fungerar den normalt. Inte så mycket bättre än tidigare, men har inga klagomål.

    Vet inte om on tap fungerar på svenska, har min google now på engelska. Men tycker faktiskt att on tap är bra! Insåg att om man behöver få tag på nummer eller liknande, t ex i mail/hemsidor, så kan man bara trycka ned hemknappen och voila man får upp nummret och det är bara att klicka för att ringa!

    Batteriet funkar bra. Tycker det håller längre, hade den på hela natten (brukar ha den på flygplansläge) och det var bara någon procentenhet som gick åt.