Fråga: Android pay?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Gurra101, 24 feb 2017.

  1. Gurra101

    Gurra101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2012
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    När kommer detta funka i Sverige tro? Hade varit fint att använda det på min nya LG watch sport. Att lägga in kortet i klockan är ju inga problem men undra om det bara funkar sen? Tex på ica. Eller bankerna ska och stödja det?
     
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Till och mer i hemlandet USA går det väl segt?
    Det krävs nya terminaler. Samsung lösning är den bästa då den inte kräver nya terminaler.
    Men någon kanske kan svara mig om de har pantent och ensamrätt på tekniken? Annars förrgår jag inte vara fler använder. Eller handlar det bara om hårdvaru stöd tekniken?
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 760
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Android Pay finns idag i följande länder enligt Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Android_Pay

    September 11, 2015 [​IMG] United States
    May 18, 2016 [​IMG] United Kingdom[14]
    June 27, 2016 [​IMG] Singapore[15]
    July 13, 2016 [​IMG] Australia[16]
    October 20, 2016 [​IMG] Hong Kong[17]
    November 17, 2016 [​IMG] Poland[18]
    December 1, 2016 [​IMG] New Zealand[19]
    December 7, 2016 [​IMG] Ireland[20]
    December 7, 2016 [​IMG] Japan[21]


    Det lär tyvärr dröja ett bra tag innan det kommer till Sverige. Google riktar nog in sig på mer befolkningsrika regioner i första hand, det är ju där de stora pengarna ligger.

    Historiskt sett har alltid Spanien, Frankrike, Tyskland, Italien och Schweiz varit före Norden (ett exempel är betalappar till Android), så innan dessa länder fått det tror jag tyvärr att det är rätt utsiktslöst att hoppas på något, dvs inom en snar framtid. Efter att de fått det behöver det nog inte ligga så långt bort.

    I Norden är bankerna självstyrda också och drivs inte under något paraply, vilket är vanligare i exempelvis södra Europa och på Balkan. Jag gissar att det kan skynda på expansionen lite i dessa regioner.



    [​IMG]

    Android Pay går väl hyggligt i USA? Det fick premiär i USA i september 2015, och är nu inne på 17:e månaden.

    Samsung Pay ser faktiskt ut att gå förhållandevis bra också, vilket var rätt oväntat. Å andra sidan har Samsung en stor marknadsandel i USA.

    I jämförelse kan nämnas att Apple Pay har ett års försprång med sin premiär under Q4 2014.

    https://www.nfcworld.com/2017/02/07...le-payment-service-us-retailers-survey-finds/
     
    Last edited: 24 feb 2017
    Hunter78 gillar detta.
  4. dave333

    dave333 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Inga nyheter? Kommer det funka på moto 360 vet 2