Fråga: Android Wear ger problem för mig

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Bosse_A, 16 jul 2017.

Taggar:
  1. Bosse_A

    Bosse_A Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej!
    Jag köpte för någon månad sedan en Fossul Watch. De hade snygg form och fina urtavlor. Ibland hände det ibland att urtavlan blev negativ - vit botten och svarta visare. Min Huawei telefon slutade att ge ringsignal och jag kontaktade Huawei som undrade o jag hade en klockapp och om jag kunde ta bort den. Då fungerade ringsignalen igen när jag tog bort Android Wear..
    Jag fick lämna tillbaka klockan.
    I måndags fick jag hem en Huawei watch och det verkade som telefonen var OK med ringsignal. Bilens handsfrre kopplade dock ifrån mobilen ibland, Klockan kändes fungera bättre än den förra. Ute si solljus var urtavlan svart och en klockas främsta funktion är ju att visa tiden.
    Idag lämnade jag även tillbaka denna klocka. Tydligen tycker inte bilen om att ha flera Bluetoothapparater anslutna samtidigt.
    Det har varit intressant att träna hjärnan under en månads tid med lite tekniska problem.
    Båda klockorna var uppdaterade till Wear 2,0.
    Nu undrar jag om Samsung Gear S3 skulle fungera .
    Hälsningar
    Bosse
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Testa att gå in på inställningar->Bluetooth-> och välj klockan och välj sedan att du inte vill använda klockan för samtal/hands-free. Det bör eliminera problemen du har.

    Problemet är att klockan också fungerar som en hands-free-enhet varför det kan krocka om du ansluter ytterligare enheter, exempelvis bilen.
     
    chraist gillar detta.
  3. Bosse_A

    Bosse_A Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    3
    Tack för informationen. Förmodligen går bilproblemet att klara på det sätt du beskriver, men urtavlan var svart i solsken.
     
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Gällande urtavlan behöver ni manuellt höja ljusstyrkan då Huawei Watch saknar automatiskljusstyrka.

    Att du saknar ringsignal, kan ni har råkat slå på "inga mobilljud när klockan är på"?
    Screenshot_20170716-230846.jpg
     
    bernard gillar detta.
  5. Bosse_A

    Bosse_A Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    3
    Det var kanske så att mobilljudet var avstängt när det gäller Foissil, men när det inte går att ladda ned en riktig bruksanvisning så blir det så.
    Huawein kan man boosta skärmen genom att trycka 3 ggr på knappen och då går det att skymta visarna.
    Huawei har en mycket bra bruksanvisning.
    Tack för de välvilliga synpunkterna, men nu ska jag vänta på generation 4 hos de olika klockorna och se vad de kan erbjuda.
     
    bernard och chraist gillar detta.
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Håll utkik under IFA-mässan som äger rum mellan 1-6:e september. Jag har på känn att något intressant kan dyka upp då, men mer spännande blir det nog under 2018. Det saknas fortfarande bra chipp som är tillräckligt strömsnåla/optimerade för klockor. Qualcomms senaste chipp håller inte riktigt måttet och de dominerar marknaden.