Angående de arabiska GNex:arna

Diskussion i 'Off Topic' startad av Talvathir, 2 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Helt ok, Playstation... du behöver inte svara mig. Du är inte skyldig mig en krona. Men du är skyldig hela forumet bevis som styrker din historia. Moral & etik, du vet?

    Jag ska berätta för dig varför jag är så aktiv i dessa trådarna. Jag blir så heligt förbannad när jag befinner mig på ett forum som har gett mig så mycket utan att det kostat mig en krona. Jag kommer hit för att få inspiration kring en av mina fritidssysslor... telefoner. Och vad händer? Jo, nog fanken ska yrkesstoltheten ta överhanden och jag känner instinktivt i ryggmärgen att detta ska f*n inte få hända här också...

    Jag har ett yrke som gör att jag sitter på daglig basis och hör alla dessa snyfthistorier hur en bra affär kunde gå så snett. Den ena förklaringen efter den andra... det slutar ALLTID på samma sätt. Skillnaden med denna historien är att du vidhåller stenhårt vid din historia... och lyfter inte ett finger för att försvara dig själv. Hade denna historia haft ens en gnutta sanning så hade du varit snabb som blixten att presentera kvitton, resedokument och tullpapper. Varför gör du inte det? Ja, jag verkar inte vara den enda som är helt övertygad om att det inte finns någon sanning i detta. Inte det minsta. Det ligger i en människas natur att rentvå sig själv om man har rent mjöl i påsen... du gör det inte! Varför? Det finns inget att rentvå! Du HAR inga bevis! Alla ursäkter är bara nonsens. Du skulle kunna gå in till en granne eller vän och låna dator för att ordna med så ett eller flera dokument laddas upp i tråden. Vilken vän hade inte förstått dig? Att du har hamnat i knipa och är oskyldigt anklagad för att vara en bedragare...

    Jag nämnde det i den andra tråden... detta berörde mig till den grad att jag har gjort vissa slagningar på jobbet. Och visst finns det anmälningar! Flera stycken! Vad har du då att vänta? Bara för att några har återfått sin insats så kan du aldrig komma ifrån försök till grovt bedrägeri... du KAN bara inte göra det. Det kan ge dig en viss positiv verkan i en tingsrättsförhandling att du visat välvilja att betala tillbaka det du tagit. Men med tanke på att du inte kan presentera något som styrker din vistelse i Saudiarabien eller några inköp av telefoner... eller tullhandlingar som styrker att de blivit beslagtagna... ja, det visar inget annat än uppsåt. Och att du själv medgivit inköp för 9 personer så är detta grovt bedrägeri.

    Nu... nu ska jag lägga ner min arga framtoning mot dig. Jag KOMMER att få reda på hur detta går, det har jag redan bett om hos två kollegor i två olika distrikt! Och så fort förundersökningen är klar så kommer jag att publicera varenda ord, varenda mening du har sagt i förhören. Efter avslutad förundersökning så är det en offentlig handling. Om förundersökningen visar att jag har haft fel från första början? Ja, då kommer jag nog skämmas en del... men det kommer det vara värt!

    Till alla Er som är drabbade! Jag beklagar! Småpengar för vissa och mycket för andra... men jag misstänker att ni inte hade för avsikt att skänka dem?
     
    Last edited: 2 nov 2012
  2. Droid119

    Droid119 Guest

    Går väl roota den utan dator så vitt jag vet..?
     
  3. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Fyfan vad äcklad jag blir av människor. Det är väl inte så konstigt att du blir hotad osv, med tanke på hur du beter dig, Playstation? Jag anser mig vara en lugn och sansad kille som aldrig skadat någon fysiskt, men du får verkligen en att.. aa.


    Allt han gör är att snacka, kan inte bara vara jag som inte ser ett slut på hans snack? Fan läst 1 bok i mitt liv, men alla hans inlägg så kan jag nog öka det antalet från 1 till 24 böcker.. Banna honom bara, helst IP så han kan sluta komma hit och fortsätta scamma folk. (vet att han betalat tillbaka det mesta etc etc men det är inte poängen)
     
  4. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Börjar misstänka att anledningen till att Playstation skjuter upp presenterandet av ev. bevis är att han ska få tid att "fabricera" dem...?

    Kanske vi får se lite kreativt Photoshoppande så småningom...?

    Jag har ingen aning, men nu har det gått så lång tid att kommer det fram några "bevis" nu så börjar man osökt fundera på om de är "fabricerade"...
     
  5. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Ah jo, photoshopa fram stämplade dokument.
    Märkte en sak till nu, bata för alla eventualliteter - det är en användare till som inte hört av sig och svarat på mitt mail, han har dock varit online. Status oförändrad kring han som inte ens loggat in sedan han skrev till mig.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  6. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Nu har jag inte följt tråden och vet inte så mycket om det hela men varför vill alla se bevis på något? Om han nu har betalat tillbaka skulden till 8 av 9 eller hur många det nu var så förstår jag inte vad folk vill ha bevis på?

    Om jag skulle betala förskottsbetalning till någon för en mobil eller w/e och den senare skulle skicka tillbaka pengarna och säga att det inte blev som det blev av någon anledning skulle inte jag börja argumentera om bevis etc. Eller är det något jag har missat?
     
  7. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Du har missat väldigt mycket. Läs.
     
  8. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Då kan jag börja säga att jag är i Sydafrika för tillfället, de har ett otroligt pris på GN för 1500 riksdaler och sedan kräva 500 kronor i förskott. Givetvis kommer det vara bluff och båg, men om det inte hade varit en sådan organisering som det är här på Swedroid angående detta ärende så kunde hela idén gått omärkbart raka vägen till tjuvens plånbok.
     
  9. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Där kunde du slutat skriva.

    Läs i tråden och bilda dig en uppfattning, sen kan du säga varför du inte vill ha bevis framme.
     
  10. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Detta är en uppföljning av denna tråden:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=84314
    Bilda dig en uppfattning efter att ha läst igenom den också

    Kanske detta kan vara något för vår käre Playstation?
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=85266
    Jag var bara tvungen... det var för kul för att låta bli...:cool:
     
    Last edited: 2 nov 2012
  11. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Well, läst och läst. Självklart har jag läst tråden(och skaffat mig en egen uppfattning). Dock har jag ju inte läst till hundra procent så att säga. IMO så hade jag skitit i det direkt om jag hade fått tillbaka mina pengar. Visst är jag nyfiken hur det har gått till etc men inte så jag behöver bevis för någonting.
     
  12. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Speciellt om tjuven började återbetala innan det började spammas i en tråd (vilket är helt sant, jag hade redan upprättat kontakt och börjat styra med transaktioner). Snacka om omärkbart i fickan.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  13. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Jag har en fråga till alla här på forumet. Playstation har gjort många affärer här, både som säljare och som köpare, hur många har träffat honom i verkligheten? Han pratar ofta om att han erbjudit köpare komma hem till honom, är det någon som har nappat på det? Finns det någon?
     
  14. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jag kan svara på det själv - tre. Dock köpte jag en pryl i det ena fallet.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  15. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Skulle vara intressant att läsa deras versioner av allt, eftersom det verkar finnas en utredning kan deras röstar komma till nytta.
     
  16. Derix

    Derix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2011
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    170
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Note 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Note 7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Playstation har lovat att jag ska ha pengarna tillbaka på mitt konto senast måndag.

    Återkommer om det inte händer.

    Derix
     
  17. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Lovat och lovat, jag skall se till att ordna så jag har möjlighet, men beroende på vad klockan blir etc. Så kanske det blir under tisdagen de syns hos dig .

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  18. Ztax

    Ztax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    För mig som utomstående är det nu inte så intressant om de inblandade får tillbaka sina pengar (vilket jag hoppas och det verkar som) utan om det hela var en bluff från början, ett lån av slags som vissa påpekat.
    Var PS någonsin i Saudi, inhandlades det någonsin några mobiler? I nuläget verkar det ju onekligen som att det hela var en scam från dag 1 (hoppas det polisanmäls isf, om det inte redan gjorts) och jag tycker inte att de som lagt ut pengar ska vara nöjda så fort de fått tillbaka pengarna.
    Men det är ganska underhållande läsning :P
     
  19. inact_0043

    inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har följt denna och den förra tråden. Först tänkte jag Playstation, han är väl trovärdig, han har gjort många köp och sålt mycket utan problem. Men när man läser mer och mer i tråden pekar allting mot dig.

    En sak jag la märkte till var att du var snabb med att vilja låsa den förra tråden, du vägrar i mer eller mindre lägga upp bevis som styrkar ditt alibi.
    Vad jag vet så finns det väl ingen bild på att du faktiskt har åkt, köpt och att dina varor blivit omhändertagna. Kontoutdrag exempelvis, det står inte var de är köpta, men priset på produkten ger dig lite bevis iaf.
     
  20. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Den förra tråden låstes efter 2 veckor automatiskt och är inte Playstations fel.
    Har ingen kommentar om något av det andra det får Playstation själv försvara.

    Jag kommer låsa denna tråden när alla fått sina pengar så länge den följer forumets regler.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.