Angående de arabiska GNex:arna

Diskussion i 'Off Topic' startad av Talvathir, 2 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag tror han syftade på att Playstation bad att få den förra tråden låst när han fått alla handpenningar, inte att den tråden autostängdes.

    Posted with Board Express
     
  2. inact_0043

    inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nu hittar inte jag den gamla tråden, men han skrev ett inlägg likt "telefonerna inhandlade, lås tråd".

    Edit: Precis som ovanstående säger.
     
  3. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Okej. Jo jag läste det inlägget men tänkte inte på det när jag svarade. Men det var inte därför den låstes iallafall utan på grund av auto stängning.
     
  4. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Vilket var helt legitimt - du såg hur många förfrågningar som kom in / jag fick massvis med pm. Även fast jag sa att jag inte kunde ta emot fler.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  5. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått bekräftat det från flera håll. Du var aldrig Saudiarabien!
     
  6. inact_0043

    inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Okej, då förstår jag.

    Manneman, var fick du det bekräftat?
     
  7. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Första bekräftelsen från moderator... och nu på morgonen fick jag andra och tredje bekräftelsen från kollegor. Jag önskar såååå att jag kunde ge tråden en "bitch-slap" och lämna ut de uppgifter som bekräftade misstankarna men det är en pågående förundersökning och belagt med sekretess.

    Men en liten hint kan jag ge: För er som rest i Mellanösternregionen, ja ni vet att passet scannas! Det gör det väl t o m när man kommer tillbaka till Sverige? Det krävs inte mycket för att få bekräftat om någon varit i bl a Saudiarabien. Speciellt inte för myndigheter.
     
  8. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Han har dock rätt - jag var aldrig till Saudi.
    Det hela började med att jag fick reda på att utgående elektronik kan vara sjukt billig. För att göra det kort så hittade jag rätt och ordnade så det skulle skickas som noncommercial value / cultural purpose only. Dock krävdes det att ordern var om minst 5000 riyal (dryga 10k, därav)
    Jag tänkte ändå sälja en av mina egna Gnex så i slutändan hade jag gått plus så att säga, hela 55kr men dryga 2000 mot att handla i sverige.
    Det hela känndes rätt och ok, jag talade även med en kille i sverige. Hur som helst så gick det åt fanders, det fastnade i tullen och det rasslar nerifrån, tror jag. Jag vet inte om jag faktiskt blivit blåst men jag har fått ett brev redan och troligtvis är det så manneman via någon förfrågan vet. Summa summarum gick jag sjukt back på det hela och det enda jag kan göra är att ersätta folk vilket jag snart gjort.

    Detta vet några om, några inte. Jag gjorde fel absolut men jag kan styrka det hela, därav är jag lugn på det sättet, jag har ryggen fri. Känner någon att de vill göra en polisanmälan så tycker jag de skall göra det, oavsett har de sina pengar tillbaka - jag orkar inte med det hela såhär. Det var fel att påstå att jag själv skulle hämta dem, det håller jag med om, men det var aldrig tanken att det skulle bli såhär.

    Så, manneman var visst något snabbare - men detta skrevs innan han postade sitt.
    Det är som det är, jag ber det ödmjukaste om ursäkt, kan inte göra det ogjort men nu är det som det är - huvudsaken är att folk fått tillbaka sina pengar / får tillbaka dem enligt överenskommelse.



    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 3 nov 2012
  9. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    oehört intressant utveckling!
     
  10. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    [​IMG]
     
  11. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Det blir inte mer spännande än sådär tyvärr.
    Tanken var att presentera det först när alla fått sina pengar men lika bra nu. Jag kontaktar själv polisen på måndag för att klargöra det hela så får de fatta beslut sen.
    Så, nu var det hela avslutat, mer eller mindre.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  12. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Menar absolut inte att vara taskig när jag skriver så, men jag gillar sånt här kan hålla mig fängslad att läsa!.. kanske inte omänskligt...

    Men jag förstår inte direkt varför du skulle göra det ? försöka ta hem lurarna
     
  13. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det är precis så här det brukar sluta...

    Och Playstation... om du skrev detta DIREKT när allt rasade, så hade du kanske undvikt anmälningar. Nu kommer det inte sluta bra för dig och det skriver jag inte för att jävlas med dig utan för att jag tycker verkligen synd om dig. Och snälla... "jag har ryggen fri"... när du just erkänt att du ljugit om allt? Jag tror du behöver hjälp... du mår nog inte riktigt bra.

    Jag vet detta genom de förundersökningar som redan påbörjats. Polisen kallar dig inte till förhör utan att redan veta det grundläggande. Så när du frågas om detta så vet dom redan sanningen...

    Det är bra att du är lagom ärlig mot oss, men vad du än gör... ljug inte för mer nu. Res dig upp och räta på ryggen!
     
    Last edited: 3 nov 2012
  14. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Fy helvete. Detta är ju en riktig scammer, permaban och ipban kanske vore vettigt?

    Förstår bara inte varför du sa att du skulle till Saudi när det hela var påhittat. Hoppas du lärt dig av dina misstag.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  15. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Det känns tyvärr avlägset, det tar för mycket tid och det är då redan för sent i alla fall - därav så gör jag hellre rätt för mig och roddar i det när inga krav finns. Manneman kommer kunna bekräfta att jag tagit kontakt om nu läget är som det ligger. Skall ringa in idag och ställa lite frågor dock, om nu telefonisterna/aspiranterna kan ge några svar på det.
    Hur som

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  16. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    hehe du behöver uppsöka vård kompis.
     
  17. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Nu kanske det är ganska uppenbart varför jag sagt till folk som velat avsäga återbetalning att det inte behövs / att jag ordnar fullt? Jag tar hellre förlusten och gör rätt, även om det blev fel. Hur som helst - nu kan spekulationerna dämpas och istället följa att folk får sina pengar. Att det skulle röra sig om ett sk. Lån dementerar jag skarpt dock, jag har så jag klarar mig. Och jag kommer självklart presentera kontoutdrag där ni ser vart de gått och när så snart det syns ordentligt.
    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 3 nov 2012
  18. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Nu off topic när du börjar lägga fram korten på bordet

    Kan du berätta mig vad som hände med mig och sydeu då du var Laroux, jag skulle uppskatta sanningen. Du kan ta det via pm om du vill
     
  19. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Uppenbarligen inte... då hade du betalat tillbaka alla till fullo innan någon hade börjat reagera illa. Alltså hade du sluppit detta trångmål du hamnat i.

    Och fråga vad? "-Hej, jag är killen som lurat 9 personer på Swedroid och 2 personer i ett tidigare bedrägeri. Kan jag få ställa några frågor?". Du kommer få samma svar som alla andra... inget som kommenteras under pågående utredning. Möjligen kommer tjänstgörande poliser ha något att garva om vid fikabordet... men det är allt. Du får din chans vid förhör.
     
  20. fossilrony

    fossilrony Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fattar nada varför man gör nåt sånt här från första början utan att tjäna en krona på det när man vet om risken att det kan fastna i tullen o det kan skita sig.
    Speciellt när du säger att du har pengar så du klarar dig.
    Nu vet jag ju inte ännu om du verkligen köpte dom och dom ligger i tullen i.o.f.s. men om det nu är så, varför gjorde du det.
    Var det för o vara snäll mot medlemar eller.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.