Angående de arabiska GNex:arna

Diskussion i 'Off Topic' startad av Talvathir, 2 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Fråga dig själv detta: Hur många hade hoppat på att beställa telefoner om Playstation berättade att han att hemma vid datorn i Sverige? HAN visste om att ingen skulle nappa på erbjudandet. Att fabricera en historia för att kunna köpa dessa telefoner är bedrägeri... punkt. Nu kvarstår det många frågetecken kring detta och som jag tidigare sagt så är jag tämligen övertygad att några telefoner inte är köpta... det är mycket möjligt att det var tänkt så, men några telefoner är aldrig ens inhandlade. Jag är ledsen, Play, men det är min övertygelse. Det är bara att titta tillbaka på tidigare användarnamn som du har huserat med på forumet.

    Ett lätt sätt att ta sig ur alla krav, eller iaf köpa lite tid att reda upp det ekonomiska, är att bedyra sin oskuld och peka finger på tullen. Att tullen i Saudiarabien skulle ha stoppat några telefoner är osannolikt, det hade skett redan hos återförsäljaren. Tullen i Sverige? Ja, det är möjligt, t o m troligt... men också desto enklare att redogöra i forumet. Men kom igen? Verkar det sannolikt att det skett på detta sättet?

    Jag ger verkligen cred till Playstation som inte orkat hålla teatern igång längre och berättat att resan var en scam... men samtidigt borde han styrka resten av sin historia i samma ögonblick som han erkände, eller hur? Förtroendet är redan i botten hos hans "kunder" och resten av forumet. Nu mer än någonsin är det viktigt att redogöra det inträffade med dokument!


    Jag ska också ta tillfället i akt och framföra att Playstation har skickat ett flertal PM till mig under dagen. I ett av dessa skrev han faktiskt "Tack" för att jag pressade honom till att berätta hur det var. Hur motsägelsefullt det än låter så är jag faktiskt glad att han gjorde det... kring rådande omständigheter så mår han nog lite bättre. Men det är en lång väg att gå härifrån och vidare!
     
    Last edited: 3 nov 2012
  2. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Playstation, kan du förklara för mig vad tanken var i februari och hur egentligen det låg till. Jag har mycket sparat från den gången, nästan allt och vill gärna ha en förklaring, då var jag och sydeu ensamma, men vi var drabbade. Du kan ta det via pm om du vill
     
  3. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Som om det vore skillnad på detta och PM? Infon skickas kors och tvärs i vilket fall.
    Jag kan inte erinra mig precis vad som hände förutom att det rann ut i sanden i kombination med diverse problem som uppstod. Det är dock något jag lagt bakom mig men vill du hålla fast vid det så är det bara att göra så.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  4. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Han har säkerligen lagt det bakom sig med, men med tanke på att liknande saker dragits upp igen så allt han ber om är en förklaring.



    Herregud.
     
  5. fossilrony

    fossilrony Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ja det är sant...

    Jag har aldrig försökt att försvara detta handlande.
    Men tanken har slagit mig att OM nu han hade en god tanke bakom detta och telefonerna ÄR beställda och tullen inte hade tagit dom och telefonerna hade levererats så hade han istället hyllats hur än telefonerna kommit till sverige.
    Min tanke att det kan vara en god gärning bakom och att dom kan va beställda grundar sig på att han började betala tillbaka o ta kontakt självmant och inte bara försvann spårlöst med pengarna.
    Jag fattar annars inte vitsen med detta.
    Men med tanke på att han inte vill visa upp bankutdrag eller tullpapper så har du säkert rätt att även det är lögn o inga telefoner är beställda.
    Då fattar jag än mindre syftet med detta

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  6. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Tjau... det är nog fler än Playstation som bör söka hjälp angående hur lättlurad samt blåst man kan vara !

    Världen är en hård plats där man måste tänka, ingen sandlåda eller "kindergarten"......
     
  7. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Det glädjer mig, du verkar bara köra in dig själv i problem efter problem med dina affärer.

    Om jag vore du, ja, då hade jag lagt alla kort på bordet och berättat exakt hur det ligger till. En vanlig individ skulle må dåligt över denna uppståndelse och även fast du har lätt för att ljuga tror jag att du mår dåligt likaså. Det kan inte vara kul att en massa folk vet ditt namn, adress, telefonnummer och dylikt i denna situation och speciellt inte när folk har hotat med polisanmälningar.

    Om du redogör allt, då menar jag allt så kan jag garantera att lynchstämningen kommer försvinna. Just nu vet alla om att du ljuger om och om igen vilket ökar frustrationen för de inblandade.

    Berätta bara som det är och ge de inblandade en ärlig ursäkt...

    Jag hoppas att du löser detta på ett bra sätt och då menar jag inte bara det monetära utan att du förklarar dina intentioner och varför du agerade som du gjorde.

    Jag önskar dig väl.
     
  8. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Jag måste faktiskt instämma, hela storyn luktade illa redan från första början. "Playstation" har köpt och sålt mobiler i ett stort antal för att tjäna småkronor på det.

    Nu vet jag fortfarande inte vad han gjorde med pengarna men att någon ens valde att köpa första storyn är så naivt, det skulle innebära att samma "Playstation" som köpt och sålt mobiler för att tjäna småkronor skulle göra allt det där jobbet helt gratis när han egentligen kunde ha tjänat mycket pengar på att sälja de till ett högre pris.
     
  9. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER


    Fast nu har jag redan sagt som det är och det finns inte mer att säga. Vad jag tjänade på det har jag redan klargjort - jag fick samma möjlighet vilket jag inte hade haft annars och kunde gjort en vinst om jag velat - men det hade inte varit direkt på någon annans bekostnad. Hur som helst, jag har bett om ursäkt, sagt i detalj hur det är, förklarat tanken och återbetalat / börjat återbetala samtliga parter nu förutom han som aldrig varit online mer (den andra som omskrevs igår har hört av sig idag). Samtliga har sagt att de läst trådarna etc. De är upprörda i en del fall, men de flesta anser att löser vi det så är det ur världen. Hur som - jag ber om ursäkt ännu en gång, det var fel handlat även om intentionen var god.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  10. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Det är en situation som jag inte kunnat släppa helt då vi hela tiden fått lögner och gjort mig misstänksam mot alla, men det är inget jag skulle vilja hålla fast vid och kanske skulle det bli bättre om jag visste sanningen. Är det sant att pallen på posten gick sönder och att man därför inte såg kollit, att både pengarna som du förde tillbaka till mitt och sydeus konto kom tillbaka till din bank, att telefonerna som du skickade till oss kom i retur, att din sambo är polis? Vad av det stämmer? Det är klart du minns eftersom det pågick under en hel månad av olika lögner. Jag skulle minnas en affär som skapat problem för mig, vilket den verkade gjort för dig med på något sätt då vi aldrig såg telefonerna och pengarna fick vi efter en månad

    Det är något som du inte alls lagt bakom dig, utan du verkar bara ha gått vidare med att göra konstiga affärer, dina ursäkter här är precis som du gav mig och sydeu i februari/mars.
     
  11. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Självklart var det en hel del förhalningar och det vet du mycket väl. Så är det med det och det har du vetat hela tiden. Det blev helt fel med diverse problem som uppkom, jag vill minnas att du tom kunde läsa att LF hade tekniskt fel ett par dagar på deras site, kan missta mig här men något gnager att det var så. Är det som du säger att jag orsakat dig denna skadan är jag helt ärligt väldigt ledsen för det, det var inte meningen. Jag har lagt det bakom mig, detta är något helt annat och vill du läsa in likheter får du göra det och är ingenting jag kan påverka. Jag citerar dig "Du gjorde rätt för dig och jag tror inte du ville luras". Precis, tackar för mig i denna tråden tillsvidare då jag nu har gett precis hur det är samt fått kontakt med alla som jag bör ha kontakt med ex. Mannen som är spårlöst borta (har även försökt nå honom per telefon).
    Hela sanningen finns här i mina tidigare meddelanden från idag. Vill ni fortsätta spekulera så gör det, men det finns tyvärr inger mer att säga förutom att jag är verkligt ledsen och det känns inte alls bra att det blivit såhär.


    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 3 nov 2012
  12. Critical

    Critical Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det uppmanas flera gånger om att en bild är det enda som räcker för att visa oss att inköpet av telefonerna existerar, trots detta är ursäkter det enda användaren kommer med. Innan vi fick veta att någon resa aldrig existerade uppmanade man också tydligt om bilder, och att ta kort är verkligen inte "rocket science", speciellt då det handlar om en användare som upprepar att han även byter ROM, etc. Att ta ett kort eller print screen på tex kvittot är nog inte svårare än att byta ROM?

    Han svarar att köpet endast står som prem, dvs att köpet endast har registrerat men inte syns på kontot. Detta stämmer ej, det tar ett dygn för ett köp att synas efter att det är prem. Jag upprepar, ETT dygn. Detta har pågått i flera dagar.

    Jag tror inte att det finns en enda person här som kommer att lita på dig efter detta, och det vet du att flera kommer se till, inklusive jag. Att komma med ursäkter leder ingenstans, det borde du ha lärt dig redan första gången du hamnade i en liknande situation som denna. Jag tvekar dessutom på att någon användare har avstått från att få tillbaka sina pengar, kanske om du har dragit någon snyft-historia i PM.
     
  13. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Gällande tiden så har du väldigt fel - precis som att köp kan registreras långt i efterhand å kommer även viss info upp när det är inlöst.
    Nordea är fö. Experter på detta, någon kan säkert bekräfta. Nu har jag inte Nordea, utan tog ett extrem exempel för att motvisa din teori.

    Gällande det citerade stycket - alla har fått exakt samma info. När de velat avstå / avstå en del har jag sagt att de ej behöver det utan att jag ersätter hela beloppet. Tror du verkligen jag skulle skriva det som vilken som helst av dem bara kan säga att nej, så är det inte?

    Sådär, nu är även det klargjort ännu en gång.
    Ciao.


    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  14. fossilrony

    fossilrony Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Du påstår att intentionerna var goda, det är kanske så.
    Men du har faktiskt inte bevisat det på forumet i form av nån köpehandling/tullpapper.
    Hade du kunnat visa det på forumet så tror jag hatstämningen hade minskat en smula.
    Eller det finns inga såna dokument heller.
    Inga telefoner.
    Har du supit upp pengarna eller.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  15. Derix

    Derix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2011
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    170
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Note 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Note 7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Så allt var bara ett påhitt? Väldigt oseriöst av dig Playstation.

    PM'et som Playstation skickade ut till alla bör kanske offentliggöras.

    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
  16. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Tullhandlingarna har jag ju inte direkt fått i handen, eller hur? Detta är info jag fått när jag frågat när de kommer. Kontoutdrag kan jag ordna relativt snart, men jag sitter som du ser på en enhet utan vidare möjligheter.
    Jag återkommer i ärendet när det är klargjort, under tiden sköter jag återbetalningarna. Dvs så gör jag allt jag kan för att rätta till det.
    Vad forumet kräver är helt irrelevant - när detta är över kommer jag inte vara medlem längre.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  17. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Spelar ingen roll om något går sönder etc.
    Sålänge Posten/Postens inlämningsställe har mottagit försändelsen så registreras kolli-id, punkt slut.
     
  18. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Vilket i sig bara påvisar att jag de facto påbörjade jobbet redan innan det ikom ut så att säga och agerat efter det.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  19. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Ja, du skrev att LF hade problem, men det är bara du som sagt det och jag kunde inte läsa det någon annanstans. Du hade kunnat gå in på bankkontor och skickat tillbaka pengarna pengarna till oss. Jag uppskattar att du lägger fram korten på bordet i det stora hela.

    Jag försöker tro att du inte ville luras den gången på grund av att vi fick våra pengar tillbaka till slut, för att du ville hjälpa mig med Noten för några veckor sedan och för att du hade många fina affärer här på forumet. Men samtidigt säger mig något att hela vår affär var en blåsning, vilket jag inte kan veta riktigt då vi fick pengarna till slut.

    Det känns inte bra för någon att det har blivit såhär och jag hoppas bara att du talar sanning (vilket bara du vet om du gör) och att det blir en läxa för livet.
     
  20. Critical

    Critical Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Enligt din låsta tråd var mobilerna inköpta den 22 oktober, det är alltså två veckor sedan. Kom igen nu, försök inte att lura någon. Ett prem inköp tar inte 14 dagar på sig att visas som registrerat. Om inköpet är gjort dagen före helg eller under helgen visas det som registrerat redan första kommande vardag. Att säga att det skulle ta lång tid endast i ditt fall låter inte trovärdigt. Jag vet dessa saker eftersom jag har hand om det ekonomiska och har gjort det i flera år, jag har haft kontakt med många banker angående detta och det har bekräftats ett stort antal gånger.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.