Ångrat ditt köp av S8?

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av Mjölk, 10 maj 2017.

  1. Mjölk

    Mjölk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Jag har haft allt förutom symbian och blackburry. Kommer senast från iPhone SE.
    Jag vill nu redan ersätta min S8 till något annat, varför? Ska förklara.

    Det var några år sedan jag hade Samsungtelefoner, både haft vanliga o notemodellerna men kört med iphone ca 4 år nu sist. Behövde vattentålighet och bra batteri. Gick o hade stora förhoppningar om att s8 skulle vara ett stort steg upp sedan sist.

    Älskar friheten att kunna ställa in det man behöver och följer nästan all teknik som kommer ut på marknaden oavsett kategori i princip.

    Har haft S8 sedan man kunde få tag i den.

    Det sorliga är att jag inte märker någon skillnad sedan S2 förutom att den blivit något snabbare och att kameran blivit något bättte.

    Hittar för övrigt ingen direkt bra egenskap med telefonen förutom att den är vattentålig och bra batteritid.

    Android är fortfarande fullt av buggar liksom telefonen. Varje dag har jag hittat nya buggar, sidor fastnar, man öppnar saker så händer ingenting, man får starta om programmen, starta om telefonen. Kameran levererar för överskärpta bilder som inte går att använda då det ser skit ut (beroende på vad man fotograferar) så man måste alltid spara dngfilen för att kunna redigera den själv, innehåller för övrigt ganska mycket färgbrus.
    Ljudet som levereras till 3,5mm uttaget är så dåligt att jag använder min gamla iphone 5s från 2013 som musikspelare så får alltså ta med 2 telefoner.
    Lagget som finns i s8, är inte de rätt märkligt att den fortfarande håller på såhär, betydligt bättte än förr men kom igen...

    Avskyr att iphone är så inlåsta och itunes ör ett stort skämt men överväger tyvärr att gå tillbaka eller testa en pixel 2 när den kommer senare.

    Är lite negativ men Någon mer som har ångrat sitt köp, redan?
     
    Droid_269 gillar detta.
  2. Larsgmb

    Larsgmb Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    1 921
    Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    One UI 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 4
    Undrar om inte du borde reklamera ditt exemplar. Själv märker jag inte av de negativa upplevelser du haft.
    Möjligen ångrar jag mitt köp ändå. Skulle nog tagit den större S8+. Men jag borde kunna pracka på frugan min S8;)
     
    181wolf gillar detta.
  3. Ruotria

    Ruotria Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8
    Har läst din inlägg med det strul du har haft, är det någon av de anledningarna som du ångrar dig eller att du hade förväntat dig något bättre?


    Till TS:
    Märker du allmänt dålig kvalitet i telefonen jämfört med iphone eller tidigare samsung telefon? Eller har du haft större förväntningar på den som du nu inte känner är uppfyllda?

    Vore intressant att höra för att veta om det är fel på själva telefonen i sig eller om det kanske beror på vad ni tidigare har använt även om TS går igenom skillnaderna med vissa modeller.
     
  4. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Ang ljudet finns det massor med appar som fixar det,,,det är ju inte nått iPfåne där sånt inte finns.
    Antingen så lär du dig Android eller så slutar du gnälla och går tillbaka till apple om du nu är så missnöjd.
    Uppenbarligen är ju inget bra med Android!
     
    Fear83 gillar detta.
  5. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Kör S8 nu och kommer ifrån iPhone 6S. Haft flera android innan det också.

    Måste säga att S8 är klart den bästa lur jag ägt. Storleken är helt perfekt för mig. Stort skärm i liten kropp, vilket är precis det jag vill jag då jag måste kunna skriva med en hand helst. Sen är ju skärmen helt enastående.

    Min S8 laggar eller buggar ingenting. På riktigt så har jag som mest stött på att en app inte har slutat svara. Men då är det bara starta om den så funkar det igen.

    Kameran tycker jag är fruktansvärt bra. Mycket bra bilder med autoläge och framförallt skönt att kunna ställa in alla inställningar i kameran! Istället som på iPhone behöva går ur och in på inställningar för att ändra något.

    Samsung Pay är helt underbart också. Trodde det skulle kännas roligt de 2 första gångerna. Men jag använder det alltid för att betala numera.

    Lägg till trådlös laddning, minneskort, vattentålighet och fast charge. Fullproppat med egenskaper som jag inte kommer klara mig utan i framtiden.
     
    bernard och Larsgmb gillar detta.
  6. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Har du testat att fabriksåterställa den? Då blir du nog av med buggarna och kanske även nöjdare med ljudet och kameran, det är nämligen ganska vanligt att Samsung stressar ut sin senaste modell och att den därför ofta släpps med en del buggar, men de brukar vara snabba på att åtgärda buggarna de närmaste månaderna efter släppet. Så om du inte har fabriksåterställt den efter senaste uppdateringen så tycker jag att du skall göra det.
     
    Last edited: 11 maj 2017
  7. Larsgmb

    Larsgmb Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    1 921
    Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    One UI 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 4
    När det gäller S8(+) så håller jag fullständigt med @Pontzy@Pontzy. Skål.
    Strulet med Comviq känns det inte som jag kan lasta telefonen för. Den fungerade ju felfritt efter min nummer (SIM) flytt.
    Det enda jag möjligen ångar är att jag kanske valde fel storlek. Något bättre i övrigt kan man inte förvänta sig på annat håll:)
     
    Last edited by a moderator: 11 maj 2017
    Ruotria, bernard och Pontzy gillar detta.
  8. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 553
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Mja kanske. vet inte. Jag är nöjd fast ändå kommer jag snegla på OP5
     
  9. Droid96

    Droid96 Guest

    iTunes behöver man inte längre.

    Jag stör mig inte ett dugg på att iPhone är låsta. Det är priset man får betala för att det ska bli laggfritt. Det jag däremot stör mig på är att ergonomin är så in i bomben ålderdomlig. Ge mig en större skärm i en lättare och nättare konstruktion, pronto! Ge mig bättre skärmkvalitet. Ge mig always on display.
     
    Larsgmb gillar detta.
  10. knugeN^

    knugeN^ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2016
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Drar inte de massa onödig kräm med Always on?
     
  11. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag har inte jämfört. Det sägs att det är mindre än 0.1% per timme. Jag tycker dock att det är värt varenda elektron.
     
    Dextrohelium och Larsgmb gillar detta.
  12. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag gick ifrån en iPhone 7 till Galaxy S8.
    Det jag kan säga är väl att flytet i iPhone 7 är bättre, helt klart. Men vill ändå förtydliga att prestandan i S8 ändå inte är något att klaga över.

    Även jag tycker att kameran ger alldeles för skarpa bilder, speciellt då man fotar natur.
    Se bild nedan för exempel, jag har inte zoomat in speciellt mycket i bilden men ändå ser det ut som skit:

    [​IMG]

    Sedan gillar jag inte att appar kan öppna sig själv i bakgrunden, tex McDonalds app som går igång hela tiden så man får tvinga att den skall avslutas.

    Annars är jag nöjd med telefonen :)
     
    RuffyMan och Droid96 gillar detta.
  13. Droid96

    Droid96 Guest

    Ja, det är två olika skolor helt klart. Samsung fipplar för mycket med bilderna. Men det ser ofta imponerande ut. Väldigt bra snabb point and shoot.
     
  14. Ruotria

    Ruotria Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8
    Har själv också skaffat via comviq så därför tyckte jag det var intressant att kolla hur du upplevde det.

    Överlag tycker jag det är bra med infon om var köpt telefonen och vilken operatör man använder vid kritik/hyllningar för att se om det är något som kan påverka det.
     
    Larsgmb gillar detta.
  15. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Skulle nog säga att alla bilder som man tar som INTE innehåller grenar och gräs/natur blir bra.
     
    Mjölk gillar detta.
  16. Borked

    Borked Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2015
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    10
    Jag ångrar mitt köp av S8:an, och vill gå tillbaka till en S7:a, men inte för samma saker som du.

    Jag älskar android, man kan verkligen göra precis vad som helst med sitt interface.
    S8 ligger inte så bra i handen på mig, jag har stora händer men kan ändå inte riktigt nå hela vägen upp.

    Skärmen är helt enkelt för stor för mig, och jag gillar inte det kurvade glaset, då man nuddar ju skärmen hela tiden, vilket gör små tryck när man inte vill det.

    Min S7a var perfekt, och det dröjer nog inte länge innan vi ses igen!
     
  17. Dextrohelium

    Dextrohelium Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2017
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Telefon 2:
    Huawei P9 Plus
    Telefon 3:
    Huawei Honor 8
    Nu efter man lyckats anpassa allt efter hur man vill ha det så finner jag inget att klaga på.
    Fast även om det var fallet så tror jag designen tilltalar mig såpass mycket att jag inte hade brytt mig. Jag älskar verkligen designen och skärmen är helt fantastisk. <3
     
    Elessar, bernard, R3b0rn och 1 annan gillar detta.
  18. ranting

    ranting Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    När AOD kom så sas det att enl användarundersökningar var det väldigt många användare som
    använde telefonen som klocka - dvs satte igång skärmen en kort stund för att kolla klockan, om och om igen. Vilket tog en stor del av batteritiden.
    Så AOD jämfört med den typen av användning ska spara batteri.
     
  19. Mjölk

    Mjölk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Har nu jämfört min telefon med en väns, det är inget tyvärr inte fel på min vad jag kan hitta.

    Hade förväntat mer av dagens bästa android, folk säger att den inte laggar eller aldrig buggar och har sagt så i flera år nu, håller inte med. Jag har haft androidtelefoner betydligt längre än Apple. Förväntade mig mer som t.ex. det extremt dåliga ljudet som leveraras till 3,5mm.

    Hur fixar man ljudet? Man kan inte fixa något med någon app från en telefon som redan leverarar dåligt ljud. Testa att jämföra med valfri iPhone eller LG v20 så får du se hur ljud ska låta.

    Återställt den flera gånger då jag verkligen försökt att intressera mig i telefonen men märker ingen skillnad tyvärr.
     
  20. thehero

    thehero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    924
    Mottagna gillanden:
    657
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    Känner igen kamerafasonerna från min S7, och håller med.
    Bra kamera för dom som vill fota lunchen och lägga ut på facebook, men annars.....
     
    Mjölk gillar detta.