Övrigt: Annorlunda problem, position m.h.a. nätverket.

Diskussion i 'Xperia V' startad av SirMacke, 26 mar 2014.

  1. SirMacke

    SirMacke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5
    ROM:
    10.0
    Har suttit och felsökt min telefon då appar inte får position från nätverket (väderappar, tåg med mera).

    Efter mycket krångel med olika ROM hit och dit så var det så enkelt att har telefonen registrerat sig på Telia S för 4G fungerar detta inte.
    Tvingar man över telefonen på 3G eller Halebop (vid 3G så blir det Halebop) så fungerar det!

    Mycket märkligt problem måste jag säga, kom för bara någon dag sedan.

    Ligger det i telefonen eller nätet tro?
    Jag har installerat CM 10.2 samt 11 och felet uppkommer direkt när man kommer in på 4G.
     
  2. Spititid

    Spititid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har samma problem nu, om jag går över wifi hemma så funkar appar men om jag försöker gå över mobila nätverket så säger den kolla nätverksanslutningen.
    Har försökt söka i inställningar och har valt min operatörs nät men det går inte.
    Bla. Maps , blocket,väder appar, navigation m, m som behöver tillgång till internet ,någon som kan hjälpa till med förslag på vad det kan vara som ställer till det.

    Löst, upptäckte att tiden missade med flera timmar och att det visade i sekunder när blocket annonserna var lagda, gick in i datum och tid och valde att klockan skulle justeras automatiskt efter mobila nätverkets tid.
     
    Last edited: 21 nov 2014