Anpassad ljusstyrka

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av Steven A, 25 nov 2015.

  1. Steven A

    Steven A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2014
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Generellt är jag nöjd med Nexus 5x. Har rockat Sony typ senaste 10 åren. Gick från z3c o kan rycka den kändes stabilare o lite allmänt snabbare. Har dock dykt upp ett irritationsmoment, den anpassade ljusstyrkan lever sitt egna liv o den växlar ständigt mellan ljus o lite mörkare. Har inget skydd på...bara jag som upplever detta?
    Vill ytterligare poängtera att jag är nöjd med mobilen o tycker att det känns ganska najs med plastbaksidan.
     
  2. SYRE

    SYRE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Upplever samma sak tyvärr. Aldrig varit med om en anpassad ljusstyrka som är så underlig faktiskt. Jag klarar mig dock rätt bra nu under vintern och kör på runt 5-10% ljusstyrka hela tiden och klarar mig bra på det. Blir kanske svårare soliga dagar framöver, men vi får se.
     
  3. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Jag känner också av att den anpassar sig, och är väldigt känslig på den fronten. Kan sitta i ett mörkt rum och den anpassar sig efter det. Skulle det bli en ljus scen på tvn när jag sitter i soffan som varar under mindre än en sekund så reagerar telefonen på det och ändrar ljusstyrkan. Jag tröttnade på det, och gick till att sätta ljusstyrkan till manuellt istället.