Ansluta min piano till samsung problem, snälla hjälp!

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av SebastianH, 3 jan 2018.

  1. SebastianH

    SebastianH Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej det är så att jag vill koppla min midi keyboard till min samsung j5 late 2015.

    Köpte Midi Till USB kabel med 2 runda kablar och ena sidan en USB. Sen köpte jag en OTG kabel.

    När jag väl sätter in kablarna med varandra i telefonen och öppnar Walkband eller Perfect Piano så fryser min app. Testade att koppla midin till garageband på min mac och det fungerade men vill verkligen spela på min samsung j5 -.-

    Är osäker vad problemet är.. testade att koppla datamusen till OTGn i min samsung och det funkade.. midi till usb funkar men varför arbetar dom inte tillsammans? Har jag köpt fel OTG? Testade även på min brors Motorola g5 plus och min farsas Samsung note som är nyare än min och det frös på deras också : snälla hjälp!!
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 708
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad är det för keyboard? Modellnummer?

    Har du länk till kabeln du använder? Finns det någon adapter på kabeln i stil med denna eller är den "rak"?

    Det är nog inte fel på OTG-adaptern i sig, utan det är nog keyboard/MIDI-kabeln problemet ligger.

    Telefonen är dock rätt gammal/kör en äldre Android-version. Android 6.0+ är nog att rekommendera i alla fall.
     
    Last edited: 3 jan 2018
  3. SebastianH

    SebastianH Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej ja precis de är typ en sån stil som du sickade bild på fast en svart från gear4music som lyser röd/grön/gul. Har en vega ketron keyboard som tyvärr inte säljs just nu. Men de konstiga är att mina appar freezar om jag bara kopplar midi till usb>otg>samsung j5. Vad ja hört från andra är att min telefon ska defenitivt funka eftersom alla android med 3.1.0 uppåt kan funka.. min är 6.1.0.

    Min keyboard har midi in och out och ä väldigt kraftig då den kostar cirla 5000+ på ebay nu. Men även om jag ignonrrar att koppla till keyboarden freezar den me bara midi otg o phone :/.. står själv på perfect piano att det ska gå med alla telefoner med usb host feauture

    min midi kabel: https://www.gear4music.se/sv/Inspelning-and-datorer/Dual-MIDI-till-USB-kabel-1m/1RPG
    OTG: https://www.teknikmagasinet.se/produkter/mobilt-o-telefoni/mobiltillbehor/kablar/izound-otg-cable

    tror inte min telefon kan vara för gammal för har träffat en person som har gammlare än mig och hon hade också samma midi kabel som mig fast hennes otg kabel var lite missformat. sen testade ju på min farsas samsung note och min brors motorola 2017. @bernard@bernard bifogade en fil på hur min kompis otg ser ut,, hon som fungerade, är den annorlunda från min? kan direkt inte namnet på den
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 3 jan 2018