Diskussion: Användarerfarenheter Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av andekar, 14 mar 2012.

  1. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Trögare nu? Kan det vara någon cache som fyllts på? Jag har inte upplevt någon förändring med tiden...
     
  2. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Kan man minska eller öka antalet homescreens på telefonen? Default är det ju 5 stycken, men jag använder långt ifrån alla, därför vill jag inaktivera de som jag inte använder.. Så onödigt att ha tomma sådana som man råkar navigera till..
    Förövrigt har jag inte hittat en enda inställning för appdrawern eller hemskärmen.. Det har väl alla andra tillverkare? Visserligen fungerar den väldigt bra out of the box, men någon liten inställningsmöjilghet borde väl ändå finnas?

    Lutar lite åt att trycka in Go Launcher EX igen annars.. Där finns det ju oändligt med inställningsmöjligheter :)
     
  3. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilken app använder ni för att stänga ner apparna i bakgrunden?
    Sen undrar jag om ni kör med stock sms appen, tycker inte om att den inte går tillbaka till "alla konversationer" när man startar den :-)

    Sent from my XPS!
     
  4. Rico01

    Rico01 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    280
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Använder ingen app för att stänga ner appar.

    Använder Handcent, inte stock sms appen.
     
    gmd gillar detta.
  5. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Någon annan som har problem med att ljudet när man använder hörlurar är relativt lågt?

    Får ut mycket högre ljud i M Razr och iPhone 3GS :/
     
  6. Järnsnoken

    Järnsnoken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med om att det är lite lågt, även om man kanske inte bör ha högre:) För övrigt måste jag säga att detta är den bästa telefon jag haft! Mycket bättre än S2 LTE som jag bytte från. Har inga problem att träffa rätt tangenter heller.

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  7. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Den delen låter jag Android sköta själv så mycket det går. Ibland kan det bli så att någon app hänger sig, eller något annat problem, då går jag in under Inställningar\appar\hantera appar och sedan går man in på den appen som man har problem med och tvingar att stänga.
     
  8. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej ingen som använder Taskkiller o dylikt längre då :D
    Tankade ner Handcent SMS och den funkar mkt bättre en orginal, tack för tipset
     
  9. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    I allmänhet en fantastisk telefon som IMO spöar allt, men det är totalt obegripligt för mig hur Sony kan skicka med en musikspelare som inte har stöd för gapless mp3-uppspelning. Såvitt jag kan hitta är det bara Poweramp till Android som fixar det, något så fundamentalt grundläggande i en musikspelare.. borde vara en dealbreaker för alla som lyssnar på musik.
     
  10. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag använder mobilen mycket för att lyssna på musik, men det är inte en dealbreaker för mig. Jag har mera krav på att ljudet ska vara bra.
    Men det är klart att det är trevligt att kunna köra gapless mp3-uppspelning om jag vill.
     
  11. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har upptäckt att det är lite svårt att svara när det ringer, men får låta det gå en signal innan typ

    Sent from my XPS!
     
  12. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Inte dealbreaker för telefonen i stort menar jag, men helt klart för musikspelaren tycker jag :) När det finns alternativ som Poweramp.

    En annan sak som irriterar mig är att jag inte lyckas synca kontaktbilderna med de senaste bilderna från Facebook, av någon anledning används i många fall gamla profilbilder, och dessutom är allt lågupplöst.

    Någon som har tips?
     
  13. Eidemar

    Eidemar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efter mycket om och men blev även jag SXS-ägare, så jag tänkte dra mitt strå till stacken.

    1: Skärm. Finns absolut inget dåligt att säga om den. Grym upplösning, skarpa färger. Underbart!

    2: Kapacitiva knappar. Hört mycket gnäll om dessa. Personligen upptäckte jag ganska omgående att de är felfria när man ger dem ett mer bestämt tryck, nästan lite som om de vore fysiska (men absolut inte hårt). Har inget emot dem.

    3: Kameran. Mycket nöjd! Stort plus för fysisk kameraknapp, det är något jag inte kan vara utan. Jag är inte rätt person att betygsätta den i övrigt då jag kommer från en 5mp, men den presterar över förväntan.

    Övrigt: Underbar design. Webbläsaren godkänd - lagg ibland absolut, hoppas att det blir bättre i ICS. Batteritid, för tidigt att säga något om. UX-gränssnittet, MUMS.

    Jag var mycket tveksam inför detta köp pga kritik om bland annat kapacitiva knappar och batteritid, men jag är 100% nöjd hittills. Återstår att se hur batteritiden är när den är lite inkörd.
     
    Last edited: 31 mar 2012
  14. Rico01

    Rico01 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    280
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Testade idag att visa foton på TVn trådlöst via mobilen. Väldigt enkelt och räckte med en eller två knapptryckningar. Det fungerade, till en viss gräns. Fick inte till stående bilder (blev automatiskt landskapsorienterade på TVn) och lite jobbigt med bläddringen av bilder men kvaliteten gick inte att klaga på. Ska prova lite till senare.
     
  15. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har märkt samma med min. Men så länge det går att svara så är det lugnt. :D
     
  16. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Behöver man en ny tv för att streama from tele till TV?
    Jag har en gammal samsung, måste man ha någon reciver av något slag till den?
     
  17. Rico01

    Rico01 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    280
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    TVn måste stödja DLNA har jag för mig, så nej ingen särskild receiver behövs. Jag kopplade TVn (en Samsung LE-46B755) till hemmanätverket och telefonen via wifi. Sedan valde jag "spela upp på" och TV. Hittade dessutom hur jag ändrade landskapsformatet så att TVn visade bilderna med rätt orientering. Video verkar dock vara lite kinkigt, fick inte ens demofilmerna i telefonen att fungera (men har för mig att det funkade när jag kopplade upp telefonen via HDMI till TVn). Klagade på att formatet inte stöds.

    Edit: Demofilmerna fungerade alldeles utmärkt nu. Skumt.
     
    Last edited: 1 apr 2012
  18. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Andresin gillar detta.
  19. vetten

    vetten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Nu har man bytt från arc s till xperia s. Och det var större skillnad än jag trodde.
    Allt lirar bättre på xperia s använder den på samma sätt som på den gamla dvs många samtal sms mms o surf. Ända skillnaden är faktiskt som vissa sagt att volumen vid samtal och framför allt högtalarfunktionen är mycket lägre än på arc vid samtal vilken är synd. Men kanske går att fixa av sony med nån liten uppdatering. Vid lyssnande på musik etc kör jag med JAYS a-Jays Three och där är det bättre ljud än på arc.
    Displayen och tangenter har jag inte upplevt något större problem med trots att man kört med arcs knappar utan nog en vanesak att pricka rätt.
    Sen en fråga går det att få sms texten större på skärmen? frugan har en samsung note och på den går det att välja liten mellan stor text vid sms!
     
  20. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Last edited: 2 apr 2012