Diskussion: Användarerfarenheter Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av andekar, 14 mar 2012.

  1. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
  2. micke.800

    micke.800 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är kanske bara jag som stör mig på en sak, och som kanske inte är unikt för xperia s.

    När man ligger i sängen och slö surfar lite innan man ska sova är det ganska behagligt att ha ljusstyrkan på det lägsta, men då får man ingen förvaring på att telefonen stänger av skärmen och man är tvungen att trycka på någon hårdvaruknapp för att få igång den igen. Har jag däremot på nästa lägsta styrkan då märker jag några sekunder innan den stänger av skärmen för då tonar den ner styrkan lite innan den släcker sig helt.

    Är det någon som vet hur man löser mitt lilla problem eller ska jag bara lära mig att leva med det? ;-)
     
  3. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Har du provat olika tidsgränser för skärmen!?
     
  4. micke.800

    micke.800 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja det är ju ett alternativ:-) men det blir ju ändå likadant när skärmen väl släcks igen:-(
     
  5. djstoffe

    djstoffe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Eftersom det verkar vara många som gnäller över touch knapparna så kan jag ju flika in att mina funkar utan problem.
    Har tidigare kört Nexus One som var likvärdiga, och SGS2 som har något större tryckyta.
    De gånger knapparna inte registrerar mina tryck beror det på att jag trycker för långt ner, dvs på den genomskinliga plastlisten.
     
  6. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Om man läser manualen på Sony´s hemsida så ser man under Organiser:
    Alarm clock
    Calculator
    Calendar
    Contacts
    Document readers
    eCompass™
    Airplane mode
    Infinite button
    Notes
    Setup guide
    Stopwatch
    Tasks
    Timer

    Notes, eCompass och infinite button!? har ni hittat dessa? är detta kanske i andra regioner!?
     
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Fick min Xperia S igår,hade (har) en SGS2 innan.

    Har lite svårt med Touch knapparna måste jag säga. Får inte riktigt till det varje gång. Hoppas det är en vanesak :ehm:

    Tycker skärmen är bättre på SGS2:an,inte för att den är dålig på
    Xperian alltså.

    Flytet i Xperian S med 2.3.7 är hästlängder bättre än i SGS:en med ICS.
    Allt flyter på bättre i Xperian faktiskt. Kommer inte uppgradera till ICS i första taget,saknar ingenting från ICS utom möjligen Google Chrome för att det är så smidigt att synka bokmärkena från datorn.

    Stock e-post och kalendern i Xperian är också hästlängder bättre än i SGS2:an,har kompletterat med Buisness calender för widgetens skull
    Har alltid kört med Moxier på mina tidigare Androider pga jag inte gillat stock men i den här kommer jag nog inte göra det, skulle vara om den drog väldigt mycket ström.

    Telefonen har nu varit igång 21 tim 18 min på första laddningen

    Skärmtid 1 tim 47 min
    Synkar Exchange med Push
    1 Google konto
    Data har varit aktiverat
    Nu har jag 36% kvar
     
  8. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Tricket är att du ska inte se dom som touchknappar.. föreställ dig att dom är fysiska knappar och tryck lätt på punkterna så lär du inte missa många ;)

    Om sony lyckas med o få samma flyt i ICS uppdateringen samt förbättringar i UX så lär XPS bli oslagbar!!
     
    Last edited: 19 apr 2012
  9. fdis

    fdis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du provat Screebl? Den kollar i vilket läge du håller mobilen och håller skärmen tänd. Den enda dåliga med den är att den ändrar tidsgränsen för skärmen till 15 sekunder första gången man startar den utan att fråga användaren. Annars är det en app jag inte kan leva utan.
     
  10. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Men Infinite Button är inte det den dära liggande 8:an som finns i bl a musikspelaren? Förut fanns den knappen även i telefonboken, men verka vara borttagen därifrån. eCompass Kan ju vara något stöd som behöver operatör eller en app, men som inte funkar utan detta. Notes, nja, det har jag inte heller sett.