[App] Mitt ICA-kort

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av ozp, 25 aug 2010.

  1. teodor

    teodor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur kommer det sig att jag inte kan se "Kontoutdrag" och "Inköpslistor" båda dessa är utgråade... =/
     
  2. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    +1



    HTC D, TTP
     
  3. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Det är för att det inte finns någon data att visa. Du har aldrig betalat med ditt ICA-kort eller så har du ett ICA-bankkort. Sen har du inga inköpslistor skapade på ica.se
     
  4. teodor

    teodor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ahh.. Jag har ett ICA-bankkort... Hur kommer det sig att det inte fungerar på samma sätt då?
    Inköpslistorna visste jag inte ens om, ska testa det nu. Tack! :)
     
  5. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Inköpslista har jag alltid på papper, man missar det helt enkelt när man "just de, fiskpinnar" och ska skriva in de i mobilen/ica.se

    Sen tar jag ett kort på mitt papper och de fungerar sen bra i affären.

    .... men med ICA-kort får man ju ibland 20% på saker man köper ofta så jag kan tänka mig ge appen en chans, tyvärr brister det också då du iaf i min ICA-affär kan dra ditt ica-kort och få dina"erbjudande" direkt på skärmen....

    Så ja, såvida inte nått coolt görs med barscanner eller nått så... :P
     
  6. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Appen använder sig av inloggningen på ica.se, där visas saldo, transaktioner, erbjudande mm för ICA-kort. ICA-bankkort kan också logga in där, men saldo och transaktioner visas inte. Har man ica-bankkort och vill se saldo och transaktioner kan man logga in på ica-banken.

    Jag har inte gjort någon sådan funktion i appen då jag bara har ica-kort, men om det finns en efterfrågan på den funktionen kanske jag kan göra det.
     
  7. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Papper fungerar kanske likabra. Men när det fanns på ica.se tänkte jag att jag kunde lika gärna ta med det i appen, och det finns de som använder funktionen.

    Annars använder jag mest appen för att kolla saldot på mitt ICA-kort samt kolla erbjudanden. I appen visas t.ex. "Mina varor" som skickas hem en gång per månad, men det kommer man aldrig ihåg när man står i butiken. Erbjudanden som finns i stamkundsterminalen tror jag inte är samma som syns i appen.
     
  8. mippen

    mippen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag hoppas på en uppdatering som kan synca mot nätet istället för att kräva inloggning.
    Jag tycker det är smidigt att leta recept på ica's sida.. när man hittar ngt så lägger man enkelt till varorna till sin inköpslista som man sedan har i luren..
    Mycket trevlig lösning... snäppet bättre hade varit om ICA själva gjort en app till självscannings scannern som kunde visa sin inköpslista.

    Skulle nog använt inköpslista funktionen mycket mer med sync / offline funktion.
     
  9. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Det ligger på todo-listan.
     
  10. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag har idag lagt upp en ny version med offlineläge efter request här i tråden. Testa gärna om det blev bättre.

    /Oscar
     
  11. DEGE

    DEGE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har precis laddat ner appen och skrivit min första inköpslista på ica.se.
    Det skulle vara bra om man kunde sortera om ordningen på sina varor i listan även i appen, precis som på ica.se. Skulle även gärna vilja lägga till varor även i appen. Personligen tycker jag detta är en helt supertoppen app som jag förmodligen kommer använda massor.
    Om du behöver hjälp att plocka saldot/transar från ica bankkortet (ica banken) så kan jag nog hjälpa dig med det.

    Även jag upplever inloggningen och refreshen som lite seg. Dessutom verkar det jäkligt känsligt med vilken typ av uppkoppling man kör. WIFI, sällan bekymmer. 3G funka lite si och så. GPRS - bara glömma. Vet inte om det fins någon QoS tjänst man kan "smacka" på?

    /DEGE
     
  12. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag får inte upp mina inköpslistor i mobilen, jag har sparat de på nätet. Men kommer inte upp i mobilen.
     
  13. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER


    Får du en grön bock på inköpslistor i menyn? För att automatiskt ladda ner inköpslistor behöver du kryssa för det i inställningsmenyn. Annars behöver du klicka på inköpslistor för att manuellt starta nedladdningen.
     
  14. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har nu testat lite och önskar följande.

    * Ett val att istället för att det blir ett streck över de varor jag bockat av så skulle jag vilja att de varorna försvinner från lista i stället.
    * Jag skulle vilja ha möjligheten att ta bort listor via appen och inte bara på ica.se


    Nu kommer jag inte åt mina inköpslistor, det funkade igår
     
  15. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag har planerat att lägga till funktioner för att skapa, redigera och ta bort inköpslistor direkt i appen. Jag lägger till ditt förslag om att ta bort avbockade varor direkt på todolistan.

    Jag har fått två rapporter till idag om att inköpslistan inte fungerar, men den fungerar när jag testar. Så kan du beskriva lite vad som händer? Har du testat att göra en uppdateringen via menyn? Kan vara något tillfälligt.
     
  16. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ibland när jag uppdaterar så blir det ett utropstecken och ibland en grön bock. Oavsett vilket så kommer jag in till listorna. När jag sen försöker klicka på listorna så händer ingenting. Har uppdaterat och rensat allt i appen så jag fick skriva in lösen igen, men ingen skillnad.

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
     
  17. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag har hittat problemet. Felet uppkom om man bara har en lista. Jag har lagt upp en ny version som fixar det.
     
  18. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har tre listor, men funkar ändå inte efter uppdateringen. Har iofs en lista som buggar på ica.se som jag inte kan ta bort och blir felmeddelanse när jag försöker öppna.

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
     
  19. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Ok, så om jag förstår dig rätt kan du få fram listan med inköpslistor, men du kan inte öppna listan och få fram produkterna i den? Händer det ingenting eller får du något meddelande?
     
  20. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Nä händer inte någonting, men på hemsidan kan jag gå in i listorna