[APP] [ROOT] 1-click root for Tattoo

Diskussion i 'Tattoo' startad av realnick, 23 nov 2010.

  1. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Kan det vara för att du startade om telefonen? ;) Nej, jag vet inte. Jag upplevde inte det när jag rootade, det var först när jag flashade in 2.2 Rom som det riktigt roliga började. Gött att det gick bra och var lätt!
     
  2. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tackar för svaret! :D
     
  3. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Gjorde den realnick länkade till. Den enkla varianten ( är ju lat )
    Har fortfarande ingen aning varför den blev snabbare men lite extra fart blev det. Men verkar inte vara helt rootad! Hittade ett tips på xda-forum där man kunde byta ut startloggan och ljudet vid uppstarten men kom inte åt filerna fast telefonen är rootad.
    Skulle ju vara skönt att ta bort ljudet när telefonen startar om sig.
     
    Auster gillar detta.
  4. Auster

    Auster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Känns som det snart borde bli dags för en rootning för min del. En liten fråga till bara: Om det inte fungerar är bara så att mobilen inte rootas, utan vid omstart är som vanligt eller krävs det "fix" för att få en fungerande mobil igen?

    Jag har läst på forumet där länken finns och vissa får det inte att fungera.
     
  5. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag fick inte 1-klick root att fungera, eller iaf inte bra. Så jag gjorde som det står skrivet på xda-forumet. Kräver sin engelska och tid att sätta in sig i det, men fungerar fin fint och recovery och allt sånt står oxå där så man kan flasha nya rom. Jag förslår lite läsning på: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=645742 eller övrigt på XDAs forum.
     
    Auster gillar detta.
  6. Auster

    Auster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tackar för hjälpen och svaren på mina frågor, är som ni märker en nybörjare med stort N. Känner mig osäker och vill kolla upp saker innan jag genomför manövrar som ligger bortom min kunskap hur små/enkla de än må vara.

    Thewapman//
    Ok, jag har läst lire grann på sidan, men jag får ta ett krafttag och kolla in fler trådar. Jag fick delvis svar på min fråga av dig, men jag måste ställa följdfrågan:
    Om man inte får det att fungera, fungerar mobilen som vanligt då eller måste man läsa trådar och "fixa" med den för att få den till sitt ursprungsläge?
    (Jag hör hur luddig och otydlig jag låter, men jag hoppas du fattar vad jag menar.)

    Tack på förhand!
     
  7. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tror inte det ska vara några problem. Även jag var nybörjare men det var inga problem och skulle det inte fungera så finns det ett val i programet att unroota den då blir telefonen som "vanlig" igen. Välj det enkla sättet att roota telefonen vilket jag gjorde. Ladda ned programet på xda-forumet till datorn .zippa upp det och Lägg över det till sd-kortet och öppna det med någon filutforskare ( mitt fall ES file explorer). Sen är det bara sitta o titta medan det fladdrar förbi några OK på telefonen sen är det klart. Tar max 10 minuter att ladda ned, extrahera , föra över till telefonen, starta programet tills det är klart.
    Lycka till
     
    Auster gillar detta.
  8. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag var även jag nybörjare när jag började, jag läste på och följde det som stod i guiderna till punkt och pricka (jag gjorde dock inget "gold card") och det var inga problem. Men jag kan ju tyvärr inte garantera att det inte blir problem. Men guiderna är utformade för att minimera risken. Och skulle det vara så illa att det blir ngt litet problem så har det definitivt hänt ngn annan på xda-forumet, om inte så skriv och fråga så är de hjälpsamma.
     
  9. Auster

    Auster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag körde 1-click och det verkar ha fungerat. Jag har installerat Rom manager, och har en liten fråga om det. Kan jag köra Clockworkmod och Recovery direkt, eller ska jag vänta med det tills jag vet vilken Rom jag ska ta?
     
  10. LoudShenanigans

    LoudShenanigans Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hallå ny på forumet och tänkte höra om jag kan med hjälp av detta få Tattoon permant rootad med detta? försökte roota via CMD men stötte på problem när jag skulle grejja med SU... den ville ej fortsätta så jag undrar om den här funkar så jag kan lägga in CM7?



    edit: lite kaffe i kroppen så vakna jag till och läste om och rootade direkt och nu har jag cm7 på nallen tackar!
     
    Last edited: 31 jul 2011