[App] Telenor Sverige

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av ozp, 25 nov 2010.

  1. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Vi tar det via pm istället.
     
  2. wartech

    wartech Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    oki ;)
     
  3. snackiz

    snackiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Hejsan.
    ytterligare två önskemål:

    1: Nu visas kontakter i telefonen en per nummer, vilket leder till att personer jag har flera nummer till visas flera gånger. Går det att, precis som den "vanliga" kontaktlistan visa ett namn och sen låta mig välja vilket nummer det ska skickas till när jag valt vilken person det ska till?

    2: Går det att skicka ett SMS till flera mottagare? Det går på websidan, så det borde fungera i appen också.

    I övrigt, grym app. Tack!
     
  4. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag ska undersöka om det går att lösa. Just nu pysslar jag med en uppdatering till en annan app, men blir förhoppningsvis klar denna eller nästa vecka. Så då ska jag titta på Telenorappen igen.
     
  5. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Vet inte om du är färdig med appen, men hur som helst är den grymt användbar!
    Hade gärna sett hur många sms man har skickat under månaden eftersom Telenor bjuder på de första 30. typ 5/30 jämte saldot i minimal text.
     
  6. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Syftar du på web-sms? Det står i appen hur många web-sms du har kvar att skicka denna månaden. Vill du ha in den informationen i widgeten också?
    Eller har du någon tjänst för vanliga sms. Finns isåfall informationen om hur många sms du har skickat någonstans på Telenors mina sidor?
     
  7. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Precis, i själva widgeten eller där jag skriver smset. Får upp en vit blank skärm via widgeten när jag går in på detaljerad info men i appen syns antalet skickade sms. Kör CM 7.1 samt A2sd ifall det kan vara en orsak.
     
  8. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag har lagt upp en ny version på Android Market där jag lagt till en smsräknare i websmsvyn. Räcker det så?

    Ditt andra problem med den vita skärmen har jag också fixat. Det beror på att du har kontantkort eller barnabonnemang och där finns inget detaljerat saldo då. Nu får man inte upp det valet i listan om det inte finns något detaljerat saldo.
     
    Stennan gillar detta.
  9. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Tackar och bockar! Fungerar prima nu. Detta är faktiskt något som telenor borde skicka med alla sina lurar, dom har inte kontaktat dig som fallet med "SR player"?
     
  10. snackiz

    snackiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    När jag väljer att skicka ett meddelande till en kontakt i kontaktlistan så får jag upp en lista över vilket meddelande-program jag vill använda, t ex det inbyggda SMS-programmet eller WhatsApp.
    Går det att få Telenor-appen att registrera sig som ett meddelande-program så man kan välja att skicka Telenors Web-SMS i den listan?
     
  11. mgman

    mgman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    snackiz, Å det hade ju varit grymt om den lösningen gick att ordna. Jag skulle gillat detta very much. Hoppas utvecklaren av appen kommenterar om det är möjligt eller ej.
    Idag skickar jag det mesta via whats app men de få personer som inte har whats app, till de skickar jag i första hand via telenor webbsms via appen, därefter vanliga sms.
     
  12. Grebdroid

    Grebdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    5.0 stock LRX21O
    Info:
    Apex Launcher
    Var tveksam till att installera en tredjeparts app för mitt mobilabonnemang så jag sökte här på forumet och såg att det var en Swedroidare som utvecklat den. Nu kan jag använda den i lugn och ro!